کلیدستان

نسخه‌ی کامل: افت شدید قیمت پروازها با شیوع کرونا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بعد از گذشت یک هفته و اعلام قانونی شیوع بیماری کرونا در کشور ایران و کاهش سفر های هوایی , بها بلیط پروازهای داخلی افت شدیدی داشت به گونه ای که صنعت هواپیمایی وارد معضل شد .
بیماری کرونای نو یا این که به عبارتی کرونا ویروس 2019 , با علائمی شبیه آنفولا‌نزا و سرما خوردگی که با دقت به شواهد از روش ذرات بزاق , مخاط بینی و بقیه مایعات تن , از شخصی به شخص دیگر انتقال میابد و همانگونه که میدانید ویروس کرونا به شدت واگیر دار است و این ویروس چه بسا تا 9 روز روی سطح ها فلزی و اماکن همگانی باقی می‌ماند . با سفارش های مکرر وزارت بهداشت به مردمان بر اساس توقف سفرهای غیرضروری درین برهه ی وقتی صنعت هواپیمایی مرز و بوم عملا مبتلا چالش شده‌است .
گزارش ها حاکی از این است که مهاجرت به شهرهای زیارتی شهر مشهد و قم به شدت کم شده شده‌است و فعلا شهر قم راءس کلیدی بیماری در مرز و بوم است و هتل ها و مسافرخانه های آن فارغ از مسافر است .
علاوه بر کنسل سفرها , شاهد لفو اکثری از حادثه ها , کنسرت ها , برنامه های ورزشی و همینطور تعطیلی مدرسه ها و دانشکده ها در تهران و قم و بقیه نقاط سرزمین بوده ایم . در‌این حالت با دقت به این که بخش اعظم کشورهای همسایه مبادرت به بستن مرزهای زمینی و هوایی کردند و تمام سفرهای فرنگی کنسل شد , هموطنان نیز مبادرت به کنسل تورهای نوروزی و سفرهای داخلی کردند .
اکنون گزارش ها حاکی از افت بی نظیر و کاهش شدید بها بلیط پروازهای داخلی است و بعضی پروازها تا 63 درصد کاهش بها داشته اند . به صورت نمونه پرواز تهران به شهر مشهد مقدس یا این که بالعکس که پیش از چالش کرونا بها آن 600 هزار تومان بوده است اکنون به ارزش 177 هزارتومان رسیده است .

همچنین با اعتنا به این‌که هفته های آینده را نقط ی اوج شیوع بیماری کرونا اعلام کرده اند و مراحل نزولی ارزش بلیط های پروازی ادامه دار خواهد بود و بایستی معطل کنسل اکثری از پروازها باشیم . همینطور دبیر انجمن موسسه ها هواپیمایی جدیدا در رای زنی با خبرگزاری عجم با کاهش تقاضا برای سفرهای نوروزی خاطرنشان کرد :

پس از روزها عید با استارت ماه میمون رمضان , تقاضای مسافرت در‌این روزها نیز کم خواهد شد .

او به دنبال با اظهار امیدواری دراین باره اذعان کرد که با در اختیار گرفتن شیوع کرونا , موقعیت برای صنعت هواپیمایی مملکت به صورت معمولی گشوده می‌گردد و شاهد تقاضای سفرهایی خوا‌هیم بود .

از زمان اعلام قانونی شیوع بیماری کرونا در مملکت تا به امروز , ۵۹۳ نفر از هموطنان به آن در گیر شده‌ و متاسفانه ۴۳ نفر هم جان خویش را از دست داده‌اند و علی‌رغم گفتگوها خوشبینانه دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی , متاسفانه هنوز هفته‌ها و ممکن است ماه‌ها با نقطع ی عطف چالش کرونا در کشور‌ایران و بقیه نقاط جهان مسافت داریم .

هفته پیشین , دبیر کل اداره جهانی بهداشت , وضعیت شیوع کرونای تازه در جمهوری اسلامی ایران را «بسیار نگران‌کننده» اعلام کرده بود . همینطور این اداره پیش‌تر به کشورهای متعدد دنیا دراین مورد هشدار داده بود تا برای ورود به سطح «همه‌گیری جهانی بیماری کرونا» آمادگی داشته باشند .

در‌این گزارش آمده که در سال ۲۰۲۱ به‌دلیل شیوع بیماری کرونای تازه , حدود ۲۹٫۳ میلیارد دلار به شرکت‌های هواپیمایی ضرر و زیان وارد خواهد شد . انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی ( IATA ) پیش‌بینی نموده است که شرایط تقاضا برای سفرهای هوایی , به بدترین موقعیت طی یک ده سال قبل خواهد رسید . برآورد می شود که شرکت‌های هواپیمایی چین و بقیه بخشها آسیا و اقیانوس آهسته , متحمل بیشترین ضرر و زیان خواهند شد ; ولی با ادامه همه‌گیری کرونای نو به حیث می رسد که شرکت‌های هواپیمایی در کشورهای سرگرم کرونا مثل کشور‌ایران , ایتالیا و بقیه کشورهای جهان هم ضرروزیان عمده‌ای متحمل خواهند شد .
منبع: آرشین پرواز
هرچی تو این کشور نخریم قطعا ارزون میشه... فقط یه مدت با هم متحد بشیم ماشین هم نخریم قطعا اونم ارزون میشه