کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تاثیر مدت زمان اجاره در هزینه اجاره دیزل ژنراتور
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هزینه اجاره دیزل ژنراتور معمولاً بر حسب مدت زمان اجاره آن و به صورت ماهیانه تعیین می گردد. با وجود اینکه کارکرد روزانه ژنراتور، عامل مهمی در هزینه اجاره می باشد، اما افزایش مدت زمان اجاره می تواند سبب کاهش هزینه اجاره دیزل ژنراتور گردد. برای نمونه هزینه اجاره ماهانه یک دستگاه 50KVA به مدت 6 ماه از اجاره یک ماه این دستگاه کمتر خواهد بود.

انواع قرارداد اجاره دیزل ژنراتور:
مفاد قرارداد اجاره ژنراتور را می توان به دو صورت تنظیم نمود:
اجاره دیزل ژنراتور: در این نوع قرارداد، ژنراتور تنها به مدت یک دوره ساعت کارکردی که از پیش تعیین شده به کارفرما اجاره داده می شود و خدمات نگهداری و سرویس های دستگاه بر عهده کافرما است.
اجاره و نگهداری دیزل ژنراتور: این قرارداد هزینه بالاتری برای کارفرما دارد اما در مقابل، اطمینان خاطری را برای وی به همراه خواهد داشت. در این قرارداد پیمانکار موظف است یک نفر اپراتور را به منظور کلیه امور نگهداری دستگاه از جمله روشن و خاموش کردن دستگاه به مدت ساعت مشخص، بررسی روزانه باطری، تنظیم روغن و آب رادیاتور قبل از روشن کردن دستگاه، چک کردن فشار روغن، آمپر مصرفی و … در مکان مستقر کند.

عوامل موثر در هزینه اجاره دیزل ژنراتور:
  • توان یا قدرت دیزل ژنراتور اجاره گرفته شده
  • طول مدت اجاره دیزل (روزانه، ماهیانه و یا سالیانه)
  • محل نصب و مورد استفاده ژنراتور (نقاط نزدیک یا دور افتاده)
  • نوع ژنراتور از نظر بی صدا یا کانوپی بودن (در بسیاری مواقع محیط بد کارگاهی که برای دیزل های بی صدا درنظر گرفته می شود و همین امر خسارات زیادی را به ژنراتور وارد می کند. همین امر سبب می شود که هزینه اجاره دیزل ژنراتور بی صدا از نظر قیمت بالاتر از دیزل ژنراتورهای عادی باشد)
  • تابلو برق اتوماتیک یا پارالل ژنراتور
  • نحوه نگهداری و اپراتوری سرویس (ساعتی یا دوره ای)