کلیدستان

نسخه‌ی کامل: سی آر ام چیست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد .CRM نرم افزاری کاربردی که به منظور کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد نیازها و ارتباط بیشتر با مشتریان به منظور فروش ، تاثیر بازاریابی ، واکنشها و رفتار بازار در کنار هم کمک میکند.
هدف استفاده از CRM  در شرکت ها یا سازمان ها به منظور ایجاد روابط  با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت ها نقش بسزایی دارد.


از جمله مزایای استفاده ازخدمات CRM :

1-جمع آوری و ثبت اطلاعات مشتریان ، پیگیری ها، فروش ها و … در یک پایگاه داده یا سرور
2-ارائه ابزارهای ویژه برای سروسامان دادن به اطلاعات و سریع کردن پیگیری ها
3-مستقل کردن کامل کسب و کار از کارمندان فروش
4-امکان دسته بندی مشتریان به هوشمندانه (به طور مثال مشتریانی که ماه ها خرید نکردند) با هدف پیگیری یا ارسال پیام های گروهی به آنها
5-ارائه گزارشات جامع ازمجموعه فعالیت های کارمندان فروش، محصولات و هزینه های تبلیغات برای بهبود عملکرد در آینده