۱۳۹۸/۱۱/۰۷, ۰۱:۴۸ ب.ظ
CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد .CRM نرم افزاری کاربردی که به منظور کسب آگاهی و اطلاعات بیشتر در مورد نیازها و ارتباط بیشتر با مشتریان به منظور فروش ، تاثیر بازاریابی ، واکنشها و رفتار بازار در کنار هم کمک میکند.
هدف استفاده از CRM در شرکت ها یا سازمان ها به منظور ایجاد روابط با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت ها نقش بسزایی دارد.
از جمله مزایای استفاده ازخدمات CRM :
1-جمع آوری و ثبت اطلاعات مشتریان ، پیگیری ها، فروش ها و … در یک پایگاه داده یا سرور
2-ارائه ابزارهای ویژه برای سروسامان دادن به اطلاعات و سریع کردن پیگیری ها
3-مستقل کردن کامل کسب و کار از کارمندان فروش
4-امکان دسته بندی مشتریان به هوشمندانه (به طور مثال مشتریانی که ماه ها خرید نکردند) با هدف پیگیری یا ارسال پیام های گروهی به آنها
5-ارائه گزارشات جامع ازمجموعه فعالیت های کارمندان فروش، محصولات و هزینه های تبلیغات برای بهبود عملکرد در آینده
هدف استفاده از CRM در شرکت ها یا سازمان ها به منظور ایجاد روابط با مشتری در راستای رضایت مشتری و افزایش سودآوری شرکت ها نقش بسزایی دارد.
از جمله مزایای استفاده ازخدمات CRM :
1-جمع آوری و ثبت اطلاعات مشتریان ، پیگیری ها، فروش ها و … در یک پایگاه داده یا سرور
2-ارائه ابزارهای ویژه برای سروسامان دادن به اطلاعات و سریع کردن پیگیری ها
3-مستقل کردن کامل کسب و کار از کارمندان فروش
4-امکان دسته بندی مشتریان به هوشمندانه (به طور مثال مشتریانی که ماه ها خرید نکردند) با هدف پیگیری یا ارسال پیام های گروهی به آنها
5-ارائه گزارشات جامع ازمجموعه فعالیت های کارمندان فروش، محصولات و هزینه های تبلیغات برای بهبود عملکرد در آینده