کلیدستان

نسخه‌ی کامل: راهنمای یادگیری ساز پیانو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
موسیقی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین و برترین هنرهایی دانست که در سراسر جهان، علاقه‌مندان زیادی دارد. یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار دهید، گسترده بودن دنیای موسیقی می‌باشد و به همین علت هم سازهای مختلفی را شاهد هستیم که هر کدام طرفداران و علاقه‌مندان خاص خود را دارند. برخی هنرجویان موسیقی به دنبال یادگیری گیتار هستند و برخی دیگر از سازهای سنتی استفاده می‌کنند، اما یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سازهای موجود در جهان را می‌توان پیانو معرفی کرد. شاید بتوان یادگیری پیانو را کمی سخت توصیف کرد، اما داشتن علاقه می‌تواند مسیر سخت پیش روی شما را ساده کند. در صورتی که تصمیم به یادگیری پیانو دارید، نباید از نکات مهم در زمینه آموزش پیانو غافل شوید که در ادامه شما را با مهم‌ترین آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

هدف شما از یادگیری پیانو چیست؟
یادگیری موسیقی
اگر یادگیری پیانو را کنار بگذاریم و از دنیای موسیقی فاصله بگیریم، باید قبل از ورود به هر کار و حرفه‌ای، هدف خود را تعیین کنید، زیرا در غیر این صورت وقت خود را هدر داده‌اید و نمی‌توانید با اشتیاق کافی آموزش‌های مربوطه را یاد بگیرید. در صورتی که بدو داشتن هدف وارد کار جدیدی شوید، علاوه بر این که متحمل ضرر مالی خواهید شد، وقت خود را هم از دست خواهید داد.

توجه داشته باشید که سن و سال را نمی‌توان به عنوان یک مانع بزرگ برای یادگیری به حساب آورد. افراد زیادی هستند که در سنین بالا علاقه‌مند به یادگیری پیانو می‌شوند و این اصلا بد نیست و به راحتی می‌توان آن را به واقعیت تبدیل کرد.

از گذشته‌ها به ما یاد داده‌اند که خواستن، توانستن است؛ در صورتی که هدف درستی برای خود تعیین کرده‌اید و می‌خواهید با پشتکار لازم وارد بحث یادگیری پیانو شوید، کم یا زیاد بودن سن را از ذهن دور کرده و وارد میدان شوید. برخی افراد گمان می‌کنند داشتن استعداد در موسیقی می‌تواند باعث شود در نواختن پیانو از سایر هنرجویان سبقت بگیرند، اما اینطور نیست؛ با این که داشتن استعداد در ابتدای هر کاری لازم است، اما همه چیز نبوده و باید یادگیری و تمرین در کار را هم به ویژگی‌های موردنیاز اضافه کرد.

ما با قاطعیت می‌گوییم که با تعیین یک هدف درست و با شرکت در کلاس آموزش پیانو ، می‌توانید موفقیت‌های زیادی را به دست آورید. یکی از نکات مهمی که برای ستاره شدن باید بدانید، متفاوت بودن است، اما آیا شما خود را به چالش دعوت خواهید کرد؟ در صورتی که بتوانید با سایر افرادی که در زمینه نواختن پیانو فعالیت دارند، ارتباط برقرار کنید و ایده‌های نو برای خود داشته باشید و آن‌ها را با جدیت تمام دنبال کنید، قطعا می‌توانید رویاهای غیر ممکن ذهن خود را به واقعیت تبدیل کنید. نکاتی که باید برای یادگیری پیانو مدنظر قرار دهید را می‌توان موارد زیر عنوان کرد، از جمله:

1: یک استاد خوب پیدا کنید
شاید بتوان گفت با گسترده شدن اینترنت، آموزش‌های زیادی در زمینه‌های مختلف همانند موسیقی در دسترس کاربران قرار دارد، اما آیا می‌توان گفت با آموزش‌های آنلاین امکان موفقیت وجود دارد؟

بله، شاید شما با اطلاعات اولیه‌ای از آموزش پیانو آشنا شوید، اما هنر را باید با تمرین و حضور در کلاس‌های پیشرفته با اساتید مجرب آموخت. قطعا پیدا کردن اساتید مجرب برای یادگیری و آموزش پیانو کار دشواری خواهد بود، اما توجه داشته باشید که آموزشگاه فردوس، کار را برای هنرجویان و علاقه‌مندان به پیانو و دنیای موسیقی ساده کرده است. در صورتی که علاقه‌مند به یادگیری این ساز محبوب در جهان هستید و احساس می‌کنید وقت آن رسیده که استعداد خود را شکوفا کنید، وقت را هدر ندهید و با موسسه فردوس ارتباط برقرار نمایید.

موسسه فردوس در تهران قرار دارد و با سال‌ها تجربه در زمینه موسیقی به همراه داشتن اساتید مجرب، توانسته هنرجویان زیادی را جذب و آینده‌ای درخشان برایشان رقم بزند.

2: اصول نواختن پیانو را یاد بگیرید
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای یادگیری پیانو مدنظر قرار دهید را می‌توان یاد گرفتن دقیق اصول اولیه کار می‌باشد. همانطور که می‌دانید، آموزش موسیقی می‌تواند در صورت عدم تمرین شما به سادگی فراموش شود. هنگامی که در کلاس‌های آموزشی حضور پیدا می‌کنید، علی‌الخصوص در جلسات اولیه باید تمام حواس خود را جمع کنید تا هیچ کدام از اصول اولیه نواختن پیانو را از دست ندهید، زیرا در آینده دچار مشکل خواهید شد و دیگر امکان جبران وجود ندارد یا بسیار سخت خواهد شد.

در صورتی که تصمیم دارید نواختن پیانو را به صورت جدی دنبال کنید، قطعا یادگیری اصول اولیه می‌تواند تا حد زیادی شما را به سمت جلو حرکت دهد و موفقیتتان در آینده را تضمین نماید.

3: تمرین را در اولویت قرار دهید
در صورتی که بخواهید پیانو را در کوتاه‌مدت یاد بگیرید، کار دشواری نبوده و باید بتوانید تمرین خود را افزایش دهید، اما آیا می‌توانید یک برنامه جدی برای تمرین آموخته‌ها ترتیب دهید؟

همانطور که می‌دانید، اکثر افراد نمی‌توانند برای برنامه‌ریزی‌های روزانه خود، ارزش زیادی قائل شوند و همین موضوع هم می‌تواند ضربات زیادی به آن‌ها در زمینه کاری وارد کند. در صورتی که می‌خواهید آموزش پیانو را در کوتاه مدت طی کرده و در پایان هم بتوانید مهارت‌های خود را به رخ دوستان و آشنایان بکشانید، نباید از تمرین غفلت کنید.

در صورتی که تصمیم دارید نواختن پیانو را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید که دیگر شرایط تفاوت دارد و تمرین را باید همانند وعده‌های غذایی خود محترم بشمارید. در صورتی که یک روز هم نتوانید تمرین پیانو را انجام دهید، قطعا عقب خواهید ماند و شاید جبران آن نیازمند سختی‌های بیشتری باشد.

4: آغاز نواختن پیانو با موسیقی‌های دلخواه
افراد زیادی فکر می‌کنند کسانی که قصد دارند نواختن پیانو یاد بگیرند، قطعا می‌خواهند سراغ آهنگ‌های کلاسیک بروند، اما این طرز فکر درستی نبوده و شما می‌توانید آهنگ‌های پاپ را انتخاب کنید. بد نیست بدانید نواختن ملودی‌های پاپ، ساده‌تر هستند و می‌توانند در ابتدای راه برای شما مناسب باشند.

چیزی که در موسیقی مهم است، داشتن آرامش و لذت بردن است. در صورتی که شما نتوانید از نواختن پیانو لذت ببرید، انتظار دارید مخاطبین شما از کارهایتان لذت ببرند؟ این تصور غلط بوده و قطعا موفقیت‌آمیز هم نخواهد بود. ما توصیه می‌کنیم از ملودی‌هایی که با آن‌ها خاطره دارید برای شروع کار استفاده کنید، زیرا می‌تواند انرژی و انگیزه شما را برای یادگیری و ادامه راه، افزایش دهد.

وب سایت فریش تم به علاقه‌مندان دنیای موسیقی و علی‌الخصوص، پیانو که می‌خواهند کار یادگیری آن را شروع کنند، می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن با آموزشگاه فردوس ارتباط برقرار نمایند. همانطور که گفته شد، آموزشگاه فردوس با داشتن کادری مجرب و محیطی بانشاط، می‌تواند به هنرجویانی که قصد دارند موسیقی را با جدیت دنبال کنند، کمک کند تا بتوانند رویاهای خود را به واقعیت تبدیل نمایند.
منبع، برگرفته از مقاله کلاس آموزش پیانو: https://ferdowsacademy.com/آموزشگاه-موسیقی-پیانو/