کلیدستان

نسخه‌ی کامل: رنگ یا کاغذ دیواری؟ مقایسه قیمت ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رنگ یا کاغذ دیواری؟

به چند دلیل میتوان گفت که کاغذ دیواری از رنگ بهتر است!
1- کاغذ دیواری : برای مثال شما اگر بخواهید یک خانه ی 100 متری را که دارای پذیرایی و دو اطاق می باشد را نقاشی کنید، چیزی حدود 3.500.000 تومان باید پرداخت کنید که این فقط شامل رنگ کردن دیوارها و سقف میباشد و اگر ساختمان گچ بری هم داشته باشد برای مثال فقط دو ردیف گچ بری چیزی حدود 850.000 تومان به مبلغ اضافه میشود. اما اگر بخواهید آن را کاغذ کنید چیزی حدود 10 رول کاغذ دیواری کره ای 16.5 متری نیاز دارید که قیمت کاغذ دیواریها متفاوت است.
اگر با قیمت معقول 165.000 الی 280.000 تومان و همچنین هزینه نصب را در نظر بگیریم هزینه ی کاغذ دیواری بین 2.000.000 الی 3.200.000 تومان متغییر خواهد شد . پس متوجه میشوید که هزینه چندان تفاوتی نخواهد داشت.
2- تنوع کاغذ دیواری: رنگها به چند دسته ی پلاستیکی –روغنی –اکریلی- پلی استر و چند نمونه ی دیگر تقسیم بندی میشود که برای درآوردن طرحهای دلخواه میتوان آنها را به چندین طرح کلی درآورد که در اکثر طرحها و ساختمانها بیش از چند طرح و رنگ استفاده می شود.
اما تنوع کاغذ دیواری بعد از چند دهه تکرار امروزه به جایی رسیده که سالیانه شاهد ورود چندین آلبوم جدید از شرکتها با تنوع چند هزار در آلبومهای جدید هستیم. همچنین طرح های بسیار متنوع کاغذ دیواری های امروزی پاسخگوی هر نوع سلیقه ای هستند.

[عکس: wallpaper-point.png]
حتما بخوانید: چند رول کاغذ دیواری بخرم که نه کم بیارم نه زیاد




3- سرعت اجرا : امروزه در قرنی که به آن قرن اتم گفته میشود و مردم حتی برای درست کردن غذا و یا استراحت و تفریح وقت کافی ندارند !!!
آیا میتوان گفت که یک خانه با اثاث را حدود 3 هفته یا بیشتر نایلون پیچ کرد و منتظر ماند که نقاشان عزیز تا چند روز دیگر کار دارند و میخواهند در و دیوار را رنگ کنند؟
اما کاغذ دیواری کردن همچین خانه ای در حدود 2 روز کار دارد و اگر آن را با رنگ مقایسه کنیم چیزی حدود 10% زمان رنگ را به خود اختصاص میدهد.که این تفاوت زمان هم بسیار شگرف و باور نکردنیست.
4- نداشتن ریخت و پاش: برای رنگ نیاز است که فرشها و مبلها جمع شده و روری آنها را نایلون کشید.
ریختن رنگها به تمام نقاط خانه به همراه گرد و خاک هنگام سمباده زنی باعث میشود که تمام اثاثه و لوازم بعد از کار گرد گیری و دستمال کشی شود.
وسایل نقاش از قبیل حلبهای روغن و رنگ و تینر و نردبان های بلند و ... خانه ی شما را برای چند هفته به میدان جنگی تبدیل میکند که به آسایش و روان شما لطمه میزند .
بوی بد رنگ و تینر هم بر این جنگ نابرابر میافزاید تا شما را بعد از چند روز از پا درآورده و از کرده ی خویش پشیمان کند.
برای کاغذ دیواری کافیست که فرشها را به فاصله ی 1 متر از دیوارها تا کرده و منتظر شوید که دیوارها کاغذ شود و بعد شما با یک تی کشیدن ساده میتوانید به راحتی لکه های احتمالی از چسب کاغذ دیواری را پاک کرده و فرش را تا کنید.
حتی میتوان در محل های خیلی شلوغ خانه که اثاثیه ی فراوانی وجود دارد و جابجایی آنها مشکل است قدم به قدم و دیوار به دیوار این کارها را انجام داد که صاحب خانه با مشکل بزرگ جابه جایی وسایل مواجه نشود.
چسب بی بو و حلال با آب که به راحتی با آب حتی بعد از خشک شدن تمیز میشود یکی از بزرگترین مزییت های کاغذ دیواریست.

[عکس: wallpaper-point.png]
حتما بخوانید: چرا کاغذ دیواری نکست بهترین است؟



[عکس: %D8%B1%D9%86%DA%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%BA%D8...%DB%8C.jpg]


استفاده از كاغذ دیواری این امكان را فراهم می كند كه به جای طرح های ساده و محدود قابل اجرا با رنگ های ساختمانی، گستره وسیعی از طرح ها و حتی بافت های گوناگون را انتخاب كنیم.
اگر به منزل جدیدی نقل مكان می كنید یا قصد دارید دكوراسیون منزلتان را عوض كنید، پیش از آن كه با یك نقاش ساختمانی قراردادی عقد كنید به امكانات دیگری كه برای پوشش دیوارهای منزلتان وجود دارند نیز بیاندیشید. به عنوان مثال، چرا این بار از كاغذ دیواری استفاده نمی كنید؟
اگر از رنگ های یك دست و ساده برای پوشش دیوارهای منزل خسته شده اید یا بوی رنگ شما را آزار می دهد بهترین چاره برای شما استفاده از كاغذ دیواری است.
كاغذ دیواری نسبت به رنگ امكان مانور بیشتری در تصحیح نمای ظاهری خانه در اختیار ما قرار می دهد به عنوان مثال برای كوتاه تر جلوه دادن ارتفاع سقف یك اتاق به راحتی می توانیم از كاغذهایی با طرح های افقی استفاده كنیم و یا استفاده از كاغذ دیواری های بافت دار علاوه بر عمق بخشیدن به دیوارهای اتاق، صدای محیط را نیز جذب می كنند و نسبت به سطوح براق و صیقلی دیوارهای رنگ شده از انعكاس صدا جلوگیری می كنند.
همچنین طرح های بسیار متنوع كاغذ دیواری های امروزی پاسخگوی هر نوع سلیقه ای هستند. چنانچه فضایی آرام و آرامش بخش را می پسندید از انواع كاغذ دیواری های گلدار با رنگ های ملایم استفاده كنید و یا چنانچه از فضایی پرانرژی و زنده لذت می برید كاغذ دیواری هایی با رنگ های درخشان و شاد و طرح های مدرن و هندسی را به كار ببرید.

[عکس: wallpaper-point.png]
حتما بخوانید: زیرسازی دیوار قبل از نصب کاغذ دیواری



دوام و کیفیت کاغذ دیواری:
در هر کالایی بخصوص کالایی که برای ساختمان به کار می رود، کیفیت و دوام بیشترین اهمیت را دارد. از قدیم وقتی خانه هایمان را رنگ می کردیم، اولین اتفاقی که باعث می شد از رنگ زده شویم، دوده ای بود که بالای شوفاژ و بخاری روی رنگ دیوار می نشست و اگر رنگ کیفیت خوبی داشت و قابل شستشو بود، بعد از تمیز کردن با دستمال نم، رد دستمال روی دیوار می ماند و ظاهر دیوار را بدتر می کرد. رنگ خیلی زود کثیف می شود، خط خودکار و سایر کثیفی ها از روی آن پاک نمی شود و خیلی زود و زیاد می ریزد. شاید همین نقاط ضعف و مشکلات رنگ یکی از دلایل رایج شدن کاغذ دیواری باشد.
بزرگترین مزیت کاغذ دیواری های باکیفیت این است که دوده جذب نمی کنند و چرک تاب نیستند. برای خیلی افراد این ویژگی ها در ابتدا باورنکردنی است، ولی پس از مدتی استفاده از کاغذ دیواری باور می کنند که کاغذ دیواری واقعا ضد دوده و غبار است. کاغذ دیواری بر خلاف رنگ دوده نمی گیرد و کثیف نمی شود. اگر خط خودکار یا ماژیک یا مواد غذایی روی آن بیوفتد، با آب و مایع ظرفشویی قابل شستشو است که طریقه شستن کاغذ دیواری در مقاله “کاغذ دیواری قابل شستشو” و توضیح داده شده است. این ویژگی کاغذ دیواری های مرغوب، دوام آنها را بیشتر می کند و مهمترین مزیت کاغذ دیواری نصبت به رنگ دیوار را رقم می زند.
قیمت کاغذ دیواری:
در اینجا مقصود مقایسه قیمت کاغذ دیواری و قیمت رنگ ساختمانی است. رنگ هم مانند کاغذ دیواری از نظر کیفیت و جنس انواع مختلف دارد که مطمئنا در قیمت آن تفاوت ایجاد می کند. قیمت کاغذ دیواری به طور کلی بالاتر از قیمت رنگ است. این تفاوت برای یکی از بهترین انواع کاغذ دیواری و بهترین رنگ ساختمانی ۵-۷ هزار تومان در ازای هر مترمربع است. درحالیکه این تفاوت برای کاغذ دیواری مرغوب و رنگ بی کیفیت به ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان در ازای هر مترمربع می رسد.

نصب آسان و بدون بو کاغذ دیواری:
بعضی افراد به بوی رنگ آلرژی دارند و هنگام رنگ خانه واقعا اذیت می شوند. حتی رنگهای بدون بو هم این مشکل را حل نمی کند. برای رنگ خانه، باید فضا را تقریبا خالی کرد. چراکه رنگ همه جا می ریزد. رنگ آمیزی خانه چند روز طول می کشد و خشک شدن آن بیشتر. به همین دلایل، رنگ آمیزی ساختمان پروژه ای سخت و طولانی است.
لیست کاغذ دیواری های تخفیف خورده شرکت نکست عبارتند از:

[عکس: wallpaper60001(1).jpg]