کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ریدایرکت طراحی سایت چیست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ریدایرکت طراحی سایت چیست


در دنیای تکنولوژی طراحی سایت ها ریدایرکت یکی از مهمترین مسائل ها هستند.ریدایرکت یعنی انتقال از مکانی به مکان دیگر یعنی انتقال به مکان جدیدی می باشد. برای مثال انتقال فرد به مکان یا آدرسی که ما نمیخواهیم ، آن را به مکانی و آدرس دیگر که ما می خواهیم انتقال میدهد. انتقال از URL  به URL  دیگر راه های زیادی برای ایجاد ریدایرکت یک مرورگر وجود دارد .

 
ریدایرکت طراحی سایت میتواند به دو دسته سمت سرور و سمت کاربر تقسیم شود


در ریدایرکت های سمت سرور به صورت مستقیم از سمت سرور این انتقال انجام میشود. دستور انتقال توسط بیت های کوتاهی به مرورگر داده میشود که به آنها هدر http گفته میشود. مرورگر با استفاده از این هدر ها متوجه میشود که میخواهد انتقال به کدام طراحی وب سایت انجام شود.

 
[عکس: Web-Analytic.jpg]
 

در حالت کلی 3 نوع ریدایرکت طراحی سایت داریم:




  • ریدایرکت 301: صفحه به طور دائمی ریدایرکت می شود و مناسب ترین ریدایرکت برای سئو می باشد. وقتی می خواهید از چند آدرس برای یک طراحی سایت تهران استفاده کنید از ریدایرکت 301 بهتر است که این کار انجام دهید . همچنین به منظور انتقال صفحات داخلی نیز می توان از این روش استفاده کرد. به عنوان مثال، اگر صفحه ای از یک طراحی سایت حذف شود، بهتر این است که آدرس آن صفحه به یک صفحه مرتبط دیگر ریدایرکت 301 شود تا صفحه از دادن ارور 404 برای بازدید کنندگان جلوگیری شود که یکی از مهمترین کاربرد هایی که بر روی طراحی سایت انجام می دهد این است که از ارور 404 جلوگیری می کند.
  • ریدایرکت 302: صفحه به صورت موقتی ریدایرکت می شود. ریدایرکت 307 در واقع همان ریدایرکت موقت 302 در HTTP نسحه 1.1 است  با اینکه بسیاری از موتورهای جستجو همانند ریدایرکت 302 با این مورد برخورد می کنند، اما باز هم بهترین راه استفاده از ریدایرکت 301 می باشد. ریدایرکت 302 تغییر آدرس URL طراحی سایت به آدرسی جدید به صورت موقت است، به این صورت در هر زمان که مایل بودید، می توانید به آدرس قبلی برگردید.
  • Meta Refresh :Meta Refresh نوعی از ریدایرکت است که در سطح صفحه شرکت طراحی سایت انجام می شود نه در سطح سرور،. این نوع ریدایرکت به دلیل کند بودن  در اصول سئو مناسب نیستند. آنها معمولا با جملاتی مانند صفحه موقت 5 ثانیه ای و با پیغام "در صورتی که تا چند ثانیه دیگر به صفحه مورد نظر منتقل نشدید، ابنجا را کلیک کنید" مشاهده می کنید. اما به خاطر عدم انتقال کامل اعتبار و کارایی ضعیف آن در سئو پیشنهاد نمی شود.