کلیدستان

نسخه‌ی کامل: cdn چیست ؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
Cdn که مخفف Content Delivery Network است به فارسی شبکه توزیع محتوا نامیده می شود و وظیفه اش این است که از سرورهای متعدد در مناطق متعدد جغرافیایی برای ارائه و انتقال سریع محتوای اینترنتی استفاده کند. در زیر با این شبکه و طرز کار آن بیشتر آشنا خواهیم شد.
cdn چیست؟
یک شبکه انتقال محتوا CDN امکان انتقال سریع محتوای مورد نیاز برای بارگیری محتوای اینترنتی از جمله صفحات HTML، پرونده های جاوا اسکریپت، شیوه نامه ها، تصاویر و فیلم ها را فراهم می کند. محبوبیت خدمات CDN همچنان رو به رشد است و امروزه اکثر ترافیک وب سایت ها از جمله ترافیک سایت های مهم مانند نتفلیکس، فیس بوک و آمازون از طریق CDN انجام می شود. اگر شبکه CDN به درستی پیکربندی شود، می تواند به محافظت از وب سایت ها در برابر حملات مخرب متداول مانند حملات توزیع انکار سرویس یا DDOS کمک کند.

CDN چه کاربردی دارد؟


کاربرد cdn  در وب سایت ها به طور اتوماتیک نیازمند مسیری هستند که به نزدیک ترین سرور آن ها را متصل نماید، سرعت بارگذاری صفحه را افزایش دهد، پهنای باند را افزایش دهد و سرعت ارسال مطالب را به کاربران افزایش دهد. بسته به ترافیک و تعداد گره ها الگوریتم CDN، بهترین مسیر را برای بهبود عملکرد انتخاب می کند.

[img=771x0]https://kalasoda.com/wp-content/uploads/2019/08/what-is-a-cdn-2.jpg[/img]
مزایای استفاده از cdn
اگرچه مزایای استفاده از cdn با توجه به اندازه و نیاز ویژگی های اینترنت متفاوت است.یکی از مزایای cdn  بهبود رتبه در موتور جست وجو می باشد.