کلیدستان

نسخه‌ی کامل: کارگاه تابلو سازی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تابلو سازی یکی از اصناف و حرفه های هنری به شمار می رود که تاثیر مستقیم و کارآمد آن در جهت بازار یابی، ارائه محصول، نوع خدمات و معرفی برنده های متفاوت بر کسی پوشیده نیست. در واقع تابلو سازی در دسته حرفه های تبلیغاتی قرار دارد که به صورت محیطی به معرفی خدمات و محصولات دیگر اصناف می پردازد.

معمولا حرفه های خدماتی برای ارائه محصولات خود نیازمند کارگاهی مجزا و متناسب با فعالیت خود همراه با ابزار یا دستگاه های لازم می باشند که حرفه تابلو سازی نیز یکی از این اصناف به شمار می رود.
در این مبحث قصد داریم به نیاز های اولیه و ضروری برای راه اندازی یک کارگاه تابلو سازی و همچنین فعالیت ها و برخی از خدمات آنها بپردازیم.



تابلو سازی چلنیوم


تابلو چلنیوم یکی از تابلو های تبلیغاتی حروف بر جسته می باشد که در صنعت تابلو سازی جزو تابلو های پر فروش به شمار می رود.
ساخت انواع تابلو چلنیوم و دیگر حروف های برجسته نیازمند کار گاهی است که تمامی ابزارها و دستگاه های لازم در جهت ساخت و عرضه تابلو چلنیوم را به صورت صفر تا صد داشته باشد.
یک کارگاه تابلو سازی برای ساخت حروف چلنیوم به صورت کلی نیازمند ابزار های خاص و دستگاه هایی از قبیل دستگاه لیزر و دستگاه حروف ساز چلنیوم می باشد.



تابلو سازی استیل


از دیگر ابزار های کار آمد و مفید در کارگاه تابلو سازی می توان به دستگاه برش فایبر و دستگاه جوش استیل برای ساخت حروف  اشاره کرد.

دستگاه های ساخت تابلو برجسته استیل به دلیل حجم بالا و بوی زننده در هنگام برش استیل و فلز نیازمند فضایی اختصاصی مانند کارگاه می باشند.

منبع: تابلو سازی نوین لایت