کلیدستان

نسخه‌ی کامل: از ایمن سازی اینستاگرام چقدر می دانید؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
از آنجایی که به دلیل وجود کاربران زیاد در اینستاگرام و استفاده ی زیاد از آن پیج های اینستاگرام تبدیل به منبع درآمد بسیاری از کاربران شده است، برخی از افراد سودجو در پی هک صفحه هایی با فالور بالا هستند که بتوانند آن منبع در آمد را از آن خود کنند. به دست آوردن فالور و دنبال کننده واقعی بسیار سخت است. از این رو اگر پیجی با فالوور بالا دارید باید امنیت پیج را بالا ببرید. البته هک شدن صفحات اینستاگرام می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. پس باید به هر حال امنیت پیج تضمین شود و این نکته ربطی به تعداد فالوور نخواهد داشت.

برای ایمن سازی اینستاگرام چند راه وجود دارد که در ظاهر شاید ساده و غیر ضروری باشد اما توجه به آنها می تواند امنیت پیج را به طور کامل تضمین کند. همچنین برخی از راهکار ها نا آشنا می باشد که لازم است برای امنیت سازی پیج انجام شوند.

همانطور که می دانید به دو روش می توان در اینستاگرام اکانت ایجاد کرد؛ 1- با شماره موبایل 2- با ایمیل
البته در هر دو روش می توان هر دو اطلاعات را وارد نمود. ما به شما پیشنهاد می کنیم در اینستاگرام خود هم تلفن همراه وارد کنید و هم ایمیل.
وقتی ایمیل خود را روی پیج اینستا ست می کنید، یک پیام از سوی اینستاگرام برای شما ارسال می شود. به ایمیل خود رفته و آن را تایید نمایید تا ایمیل شما احراز هویت شود. در غیر اینصورت اینستا آدرس ایمیل شما را به رسمیت نمی شناسد و در پیج شما ثبت نمی کند.

قبل از هر کاری باید ایمیل خود را ایمن سازی کنید. امنیت سازی ایمیل بسیار مهم می باشد. فقط به یاد داشته باشید هر ایمیلی که از اکانت های نا آشنا به شما ارسال شد نباید باز کنید. البته در بسیاری از موارد، یاهو و جی میل پیام های مشکوک را به اسپم منتقل می کنند.

ایمن سازی ایمیل برای پیج های بیزنسی بسیار مهم است. زیرا در پیج های مربوط به مشاغل، اطلاعات تماس برای کاربران مشخص می شود. هکر ها به راحتی می توانند با استفاده از ایمیل شما اکانت اینستاگرام تان را از دسترس خارج کنند. به یاد داشته باشید هر کسی که به ایمیل شما دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند به صفحه اینستاگرام شما نیز دسترسی داشته باشد.

نکات امنیتی مربوط به گذر واژه (پسورد):
- به یاد داشته باشید پسورد یا گذر واژه ای که برای اینستاگرام انتخاب می کنید باید یکتا باشد یعنی با اکانت های دیگر در فضای های دیگر متفاوت باشد. به عنوان مثال از پسوردی که برای ایمیل خود انتخاب نموده اید برای اینستاگرام استفاده نکنید.

- گذر واژه را هیچگاه در تلفن همراه نگه ندارید. برای فراموش نکردن پسورد، آن را در دفترچه ای یادداشت کرده و در منزل نگهداری نمایید.

- پسورد خود را هیچگاه به آشنایان و دوستان خود ندهید. زیرا ممکن است آنها در حفظ پسورد کوشا نباشند. حتی اگر پسورد خود را به کسی داده اید پس از مدتی آن را تغییر دهید.

- نکته قابل توجه دیگر، تغییر گذرواژه است. سعی کنید به طور مداوم پسورد خود را تغییر دهید. به عنوان مثال هر ماه یا هر دو هفته یکبار آن را تغییر بدهید. معمولا اگر خطری پیج شما را تهدید کند، از سوی اینستاگرام پیام هشدار مبنی بر تغییر گذرواژه یا آدرس ایمیل دریافت می کنید.

- اخیرا اپلیکیشن های موبایلی متفاوتی ساخته شده اند که در کنار اینستاگرام کار می کنند مانند اپلیکیشن های افزایش لایک و فالور، نرم افزار های ادیت عکس و … اغلب این نرم افزار ها با اتصال به صفحه اینستاگرام شما فعال می شوند. به این طریق که شما برای کار با این نرم افزار ها باید پسورد و نام کاربری پیج اینستاگرام خود را وارد کنید. در سال های اخیر بسیاری از پیج های بزرگ به این طریق هک شدند. به همین دلیل هیچگاه در هیچ نرم افزاری پسورد اینستاگرام خود را وارد نکنید.

- اگر برای فعالیت در اینستاگرام از طریق سایت آن وارد می شوید بعد از اتمام کارتان از آن خارج شوید. حتی به شما توصیه می کنیم اگر به کافی نت ها مراجعه می کنید بعد از اتمام کارتان، پسورد خود را تغییر دهید. زمانی که از طریق مرورگر رایانه ها وارد حساب کاربری اینستاگرام می شوید، تیک (من را به یاد داشته باش یا Remember me) را نزنید. زیرا در غیر این صورت با بستن مرورگر پسورد شما در آن save می ماند.

- نکته مهم بعدی، مربوط به ساخت گذرواژه می باشد. در گذرواژه خود تا جایی که می توانید از حروف بزرگ و کوچک استفاده کنید. پسورد شما باید تلفیقی از اعداد، حروف و کاراکتر هایی مانند !@$ و … باشد و در کل سعی کنید حداقل از 6 کاراکتر استفاده نمایید. همچنین از نام خود در پسورد استفاده نکنید.
برای اینکه مشتریان شما در اینستاگرام، بهتون راحتر و بیشتر اعتماد کنند، میتونید از روش پرداخت آنلاین در اینستاگرام استفاده کنید، یعنی اینکه شما به جای اینکه به افراد شماره کارت بدید تا کارت به کارت کنند، لینک درگاه پرداخت خودتون رو براشون بفرستید تا اینطوری متوجه بشن شما دارای درگاه هستید و به صورت رسمی دارید کار می کنید، زیرا برای دریافت درگاه پرداخت نیاز هست احراز هویت انجام بشه و کسب و کاری داره درگاه هستش حتما فرد درستی هستش که احراز هویت رو انجام داده و تایید شده.
برای گرفتن درگاه پرداخت در برای اینستاگرام هم میتونید از شرکت های مختلف استفاده کنید، درگاه پرداخت رایان پی یکی از اون ها هستش.