کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه پیام های پاک شده تلگرام را برگردانیم
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان ها برای کاربران ایرانی است. گاهی اوقات برای کاربران پیش می آید که اتفاقی دستشان روی عکس یا ویدئو یا پیامی خورده و عکس مورد نظر پاک می شود. گاهی نیز این کار را عمدی انجام داده و بعد پیشمان می شوند و خواستار بازگردانی عکس در تلگرام هستند. اما بهتر است نگران نباشید چرا که عکس های شما در تلگرام پاک نمی شوند و می توانید با روش هایی این عکس ها را بازگردانید.

ریکاوری پیام ها در تلگرام

برای ریکاوری پیام ها در تلگرام، این پیام رسان روش خاصی پیشنهاد نکرده است. اما اخیرا در آخرین آپدیت خود گزینه ‌ای را اضافه کرده است که ۵ ثانیه پس از خالی کردن تاریخچه هیستوری و یا لفت دادن از کانال، به کاربر فرصت می ‌دهد با زدن گزینه Undo یک مرحله به عقب بازگردد و در واقع پیام ‌های پاک شده و یا کانال پاک شده را برایتان بازیابی کند. اما برای این بازیابی باید زود تصمیم بگیرید و تا دیر نشده عمل کنید. اما بازیابی تصاویر تلگرام را می توانید راحت تر و به شیوه ای که در ادامه می آید انجام دهید.

بازیابی تصاویر تلگرام از پوشه تصاویر

ساده ترین روش برای بازیابی تصاویر از تلگرام می تواند ورود به پوشه شخصی عکس ها در تلگرام به اسم Telegram Image  باشد. زمانی که عکسی را روی این پیام رسان لود می کنید، یک کپی از آن روی این پوشه در کارت حافظه و یا حافظه داخلی گوشی ذخیره می شود. 

این تصاویر تا زمانی که آنها را به صورت دستی پاک نکرده باشید پاک نمی شوند. در واقع اگر در خود تلگرام عکسی لود شده را پاک کنید، اما ردپای آن عکس در این پوشه باقی می ماند. اما اگر این پوشه را به منظور افزایش حجم حافظه خود پاک کرده باشید، برای بازیابی تصاویر تلگرام باید از روش های دیگری مانند برنامه های ریکاوری عکس استفاده کنید.



یکی از راه های بازیابی تصاویر در پوشه کش Cache یا حافظه نهان است. کافی است سری به این پوشه بزنید تا تمام فیلم و عکس هایی که حذف کرده اید را در آنجا پیدا کنید. برای این کار باید مسیر زیر را با توجه به جایی که تلگرام خود را نصب کرده اید روی حافظه داخلی گوشی و یا کارت SD بروید. پوشه Android، پوشه data، پوشه org.telegram و سپس پوشه Cache . از طریق این روش می توانید تمام تصاویر حذف شده از مکالمات را ببینید.





بازیابی تصاویر تلگرام از نرم افزار بازیابی اطلاعات اندروید

در حالتی که پیام ها را از حافظه کش و یا پوشه telegram image هم پاک کرده باشید باید دست به دامان روش هایی چون برنامه ریکاوری تلگرام و بازیابی عکس تلگرام شوید. یکی از برنامه های بسیار مشهوری که در این روش می تواند کار شما را راه بیاندازد اپلیکیشن EaseUS است. با کمک این برنامه می توانید پیام های متنی، لیست Contact ها، ویدئوها و دیگر عکس های خود را نیز بازیابی کنید. این اپلیکیشن نسخه آزمایشی دارد که می توانید آن را برای اسکن فایل های خود دانلود کنید.

نحوه بازگرداندن عکس های پاک شده تلگرام

برای استفاده از این برنامه، دستگاه اندروید روت شده خود را به کامپیوتر خود وصل کنید و نرم افزار EaseUS را اجرا کنید. اکنون روی Start بزنید تا کار اسکن شروع شود.

اکنون نرم افزار شروع به اسکن تمام دستگاه می کنید تا اطلاعاتی که می خواهید را برایتان پیدا کند. برای مثال اگر شما تیک ویدئو را زده باشید، تمام ویدئوهای پاک شده را برایتان اسکن و نشان خواهد داد.

اکنون وقت آن است که زمان بگذارید و تک تک فایل های اسکن شده را نگاه کنید و هر کدام را می خواهید با زدن دکمه Recover بازیابی کنید.

می توانید گزینه Only display deleted items را بزنید تا تنها فایل های پاک شده را نشان دهد و از سردرگمی بپرهیزید.