کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طراحی و چاپ کاتالوگ - اصول مهم و کاربردی طراحی بنر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
 در این مقاله به شما طراحی و چاپ کاتالوگ و همچنین اصول مهم و کاربردی طراحی بنر را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید تا کلیه نکات و اصول مهم در این زمینه را یاد بگیرید و در کسب و کار خود به کار ببرید.
طراحی و چاپ کاتالوگ
برای معرفی خدمات و محصولات یک شرکت ارائه کاتالوگ یا بروشور لازم و ضروری می باشد. مواردی که در طراحی کاتالوگ یا طراحی بروشور مهم است عبارتند از:
- رعایت چیدمان تصاویر
- استفاده درست از رنگ ها
- ترکیب درست عناصر موجود در صفحات کاتالوگ ( تصویر، متن و رنگ)
بعد از طراحی کاتالوگ نوبت به چاپ آن می رسد. طراحی و چاپ کاتالوگ در انواع مختلف انجام می شود مانند:
- کاتالوگ دولتی
- کاتالوگ تک برگ
- کاتالوگ 8 صفحه ای، کاتالوگ 16 صفحه ای، کاتالوگ 20 صفحه ای و ...
- کاتالوگ با روکش سلفون یا uv
ابعاد کاتالوگ نیز متفاوت است  ولی رایج ترین ابعاد کاتالوگ A4 می باشد (21*29)
کلیه خدمات طراحی و چاپ از جمله چاپ ست اداری افراگرافیگ ، طراحی لوگو، طراحی و چاپ جعبه افراگرافیک ، طراحی مالتی مدیا افراگرافیک و طراحی وب سایت و ... انجام می شود.
برای دریافت قیمت دقیق کاتالوگ خود فرم استعلام قیمت طراحی کاتالوگ افراگرافیک را پر کرده و کارشناسان ما در اولین فرصت قیمت را به شما اعلام می کنند.
می توانید برای گرفتن نمونه کارها و اطلاعات بیشتر درباره قیمت طراحی و چاپ با افرا گرافیک تماس بگیرید.
اصول مهم وکاربردی طراحی بنر
در مورد اصول طراحی بنر شیوه ها و طرق بسیاری موجود است که بنا بر کاربردی که چاپ بنر برای هر کس دارد فرق می کند. در هر حیطه و در هر قسمتی از طراحی ها که قصد چاپ ان را دارید ساده بودن آن طراحی در حیطه تبلیغات خیلی کاربردی و نافع است. اگر می خواهید با طراحی مردم به طرف تجارت شما جذب شوند باید آن طراحی خیلی ساده و قابل درک برای همگان باشد. به طوری که هر فرد به سهولت قادر باشد طراحی و ایده ای را که افریده اید بفهمد و با آن رابطه برقرار کند.
بعضی از طراحان معتقد هستند که یک طراحی با معنی قادر است مخاطب بیشتری را به طرف خود بکشاند و ان را تبدیل به مشتری کند . چرا که معتقد اند با مشغول کردن فکر مخاطب به طراحی خود آن مشتری در جهان تجارت ان ها غرق می شود. در انتها بعضی از طراحان به این سبک از طراحی در حیطه بازاریابی خود مبادرت می ورزند و همان طور که مشاهده می کنید در چاپ بروشور ، چاپ کاتالوگ و یا چاپ بنر تجارت خود از این روش بهره مند می شوند.
یکی از کامیاب ترین این سازمان ها در حیطه بازاریابی شرکت اپل است که جهت شناساندن گوشی های موبایل خود ، تمام ویژگی های گوشی خود را در زمان معرفی یک کالا به طور روشن هویدا نمی کند و مبهم بودن این ویژگی ها سبب جذب زیادتر مخاطب به این کالا می گردد . شرکت اپل یک مصداق پیروز از این روش در حیطه بازاریابی است .اما خیلی از سازمان های جهان با بهره گیری از این روش صدمه های بسیار جبران ناپذری در قیاس با بقیه رقیبان خود دیده اند.
ما در این مقاله می خواهیم اصول طراحی بنر را برای شما ارائه دهیم امید واریم برایتان مثمر ثمر واقع گردد.
عناصر مهم جهت طراحی بنر
– طراحی بنر با کیفیت
تلاش کنید از دسته ای نشان و مطالب جذاب بهره مند شوید که مشاهده کنندگان را به خود جذب کند و انان را ملزم کند به طراحی بنر شما دقت کنند . داده های اورده شده باید خلاصه باشند ، اما به حد لازم باید جذاب باشند تا مشاهده کننده با میل زیاد با شما تماس بگیرد.
– بهره گیری از عکس های مرتبط
مطمعن شوید که همه عکس های استفاده شده در چاپ بنر ، در ارتباط با کالا یا خدمات عرضه شده سازمان شما هستند. با بهره گیری از دسته ای از عکس ها مشاهده کننده را جذب کنید تا به وب سایت شما رجوع نماید.
– ایجاد میل و رغبت برای تماس
شما این امکان را دارید که با بهره گیری از وسایل بسیار زیادی مخاطبان را به خود جلب نمایید. این وسایل می تواند بعنوان یک هدیه مثلا کارت هدیه، کارت تخفیف، کارت قرعه کشی و یا هرچیز دیگری که قادر است هر مشاهده کننده ای را به شما جلب نماید و با شما تماس حاصل کند و یا به وب سایت شما رجوع کند به کار برید.
– بهره گیری از مطالب خلاصه
توجه داشته باشید که از مطالب خیلی مختصر اما جذاب بهره مند شوید به طوری که این متن کم پیام شما را به مشاهده کننده بدهد و مقصود تجارت شما را در چند خط خلاصه ذکر کند.
– بهره گیری از یک هارمونی رنگی
بهره مند شدن از رنگ های جذاب و خیره کننده چه در مطلب و چه در بک گراند قادر است چشم مخاطب را به چاپ بنر شما جذب نماید . توجه داشته باشید که ضروری است این هارمونی رنگی بر طبق هم باشد . به این معنی که رنگ پس زمینه با رنگ مطالب باید متضاد باشد و مطالب بیشتر مشاهده شوند.
– به کارگیری لوگو
تلاش کنید در طراحی و چاپ بنر خود از لوگوی خود بهره مند شوید. چرا که بهره گیری از لوگو نوعی برند سازی است و شما در برابر بقیه رقبا بیشتر دیده می شوید.
نکات زیاد دیگری وجود دارد که ما تلاش کردیم دسته ای از اصول طراحی بنر که روش های اولیه اما پر استفاده هستند را برایتان ارائه دهیم.
گزینش یک چاپخانه عالی هم بسیار به طراحی شما کمک می کند. چرا که در صورتی که طراحی شما بسیار عالی باشد اما کیفیت چاپ ان کم باشد . امکان دارد طراحی شما به چشم نیاید . شرکت افراگرافیک مجهز به بروز ترین دستگاه های چاپ ، طراحی وچاپ با کیفیت به شما ارائه می دهد . جهت استعلام قیمت و دریافت مشاوره با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید.
منبع