کلیدستان

نسخه‌ی کامل: دستورالعمل های عکاسی طراحان وب که باید بدانند
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
[url=http://magbot.ir/%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%84%D8%B9%D9%85%D9%84-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B9%DA%A9%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%86-%D9%88%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF/]دستورالعمل های عکاسی طراحان وب که باید بدانند


[عکس: %D8%AF%D8%B3%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A7%D9%...%D8%AF.jpg]


دانستن تفاوت بین عکاسی خوب و بد کمک خواهد کرد که طراحی شما جذاب تر شود. معمولا شما یک وب سایت را طراحی می کنید، چند عکس به شما داده می شود تا انتخاب کنید،می توانید یکی از آنها را به عنوان تصویر هدر انتخاب کنید. 
اگر شما دستورالعمل عکاسی را در نظر نگیرید، ممکن است که عکس ضعیف گرفته شده را انتخاب کنید. البته که، شما می خواهید طراحی خود را بهتر کنید. برای انجام این کار، باید قادر به شناسایی عکس خوب باشید . اجازه دهید فقط به شما یادآوری کنم که اینها دستورالعمل هستند. برخی ممکن است روش های بهتری در طول سالها تجربه کسب کرده باشند. بهترین کاری که باید انجام دهید این است که هر دستورالعمل را درک کنید.
قانون سوم

Rule of Thirds یکی از شناخته شده ترین دستورالعملهای عکاسی است. با توجه به این قانون، یک تصویر به 9 بخش مساوی تقسیم می شود که از طریق دو خط عمودی و دو افقی . مهمترین عناصر باید در امتداد این خطوط یا نقاط تقاطع قرار گیرد. 
آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا ویژگی دوربین اینستاگرام دارای شبکه است؟ این  برای شماست که عناصر خود را با استفاده از رهنمایی این قانون  سازماندهی کنید. 


در اینجا چند چیز دیگر لازم است بدانید: 

  • شما می توانید موضوع عکاسی را در سمت چپ یا راست قرار دهید. مرکزیت دادن موضوع همیشه زیباست نیست
  • موضوع عکاسی لزوما باید در دستورالعمل باشد. ولی هنوز هم باید خلاقانه آن را قرار دهید، مانند قرار دادن عناصر در طراحی وب.



[عکس: 0.jpg]


موضوع عکاسی در سمت راست تصویر واقع شده است، کمی از سمت راست نخ گره خورده است. این واقعا موثر می شود، زیرا موضوع بیشتر تأکید می شود و بنابراین احساسات را به عکس اضافه می کند. 
قرار دادن خط افقی

افق  یکی از عناصر عالی در تصاویر چشم انداز است. آنها ترکیب را زیباتر می کنند زیرا تمایل دارند فاصله را نشان دهند و این واقعیت است که می تواند یک عنصر پس زمینه خوب باشد. با این وجود،  قرار دادن یک خط افق بزرگ، اغلب دلمشغولی است. اکثر عکاسان خطوط افقی خود را در بالای یا پایین نقطه مرکزی یک قاب قرار می دهند اما هرگز به طور مستقیم در مرکز نیستند. یک عکاس خوب می داند کجا افق را قرار می دهد و از فاصله و چشم انداز استفاده می کند. همچنین باید مستقیم باشد. افق های Askew غالبا بی اثر هستند، زیرا آنها هرج و مرج را در تصویر و دیدگاه نشان می دهند. 


[عکس: 6.jpg]
خطوط پیشرو

یک خط پیشرو یک عنصر در عکس است که چشمان شما را عمیق تر به تصویر خیره می کند. خطوط پیشرو مانند تابلوهای نشانه خیالی هستند که شما را با یک مسیر  هدایت می کند. 


[عکس: 12.jpg]
تقارن

تقارن اشاره به برابری هر دو طرف تصویر است. در واقع،می گوید آنچه در سمت چپ هست در سمت راست نیز است. به این معنی است که در هر دو طرف تعادل وجود دارد، که منجر به نتایج قوی می شود. تقارن یک راه عالی برای شکستن قانون سوم است زیرا  تصویر در مرکز قرار دارد و خطوط شبکه فرضی اجرا نمی شود. 
[عکس: 18.jpg]


مثال بالا نشان می دهد استفاده بسیار خوبی از تقارن شده. همانطور که می بینید، موضوع اصلی تصویر، که درب است، در مرکز قرار دارد، موقعیتی که Rule of Thirds اهمیت ندارد. 


دیدگاه ها

اگر در قانون سوم، بر اساس این اصل است که، "موضوع عکاسی ما کجاست؟" در این دستورالعمل خاص، ما می پرسیم، "شما کجا هستند؟" 


هنگام گرفتن عکس، باید توجه داشته باشید که در کدام موقعیت شما تصویر بهتر خواهد شد. آیا آن   هنگامی که دورتر باشید تصویر چشمگیر تر خواهد شد؟ وقتی بالای آن هستید چطور؟ 


در اینجا چند دیدگاه برای عکاسی نمایش داده شده است: 


[عکس: 24.jpg]


[عکس: 30.jpg]


[عکس: 36.jpg]


[عکس: 42.jpg]






[عکس: 48.jpg]
زمینه

پس زمینه یکی از مهمترین تکنیک های عکاسی برای تازه کارها است. به یاد داشته باشید که پس زمینهموضوع مهم است. گاهی اوقات، پس زمینه، زیبایی عکس ها را مختل می کند .


[عکس: 54.jpg]
فریم

شما می توانید فریم ها را در عکس های خود با استفاده از درختان، قوس ها  برای جدا کردن موضوع عکاسی از قسمت های دیگر تصویر قرار دهید. این باعث می شود بیننده توجه بیشتری به موضوع داشته باشد. این فریم کمک می کند تا تأکید کنیم که فرد جدا شده همیشه موضوع است. 
موارد دیگر شما می توانید به عنوان فریم های طبیعی 


[عکس: 60.jpg]
نتیجه گیری

عکاسی یک سرگرمی لذت بخش است. عکاسی در حالی که شما طراحی وب سایت می کنید، می تواند به طراحی شما کمک کند. درک این دستورالعمل مهم اولین قدم است. 

مقالات مرتبط
[عکس: 20-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%A2...-Adobe.jpg]

[عکس: %DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%B2%D8%A8%D8...%D8%9F.jpg]

[عکس: %D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%...%D8%A8.jpg]