کلیدستان

نسخه‌ی کامل: درجه باد چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بادسنج یا درجه باد، دستگاهی برای سنجش باد می‌باشد. به طور کلی  ها به دو گروه دسته بندی می‌شوند. دسته اول سرعت باد را اندازه می‌گیرند و گروه دوم فشار باد را اندازه گیری می‌کنند. سرعت باد و فشار آن با یکدیگر رابطه مستقیمی دارند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند شما از کدام نوع بادسنج استفاده می‌کنید زیرا با داشتن یک کمیت می‌توانید دیگری را نیز به دست آورید.
انواع سرعت سنج ها
انمومترها یا همان سرعت سنج های بادی نیز به دو گروه دسته بندی می‌شوند. گروه اول می‌توانند سرعت باد را اندازه‌گیری کنند و گروه دوم دبی یا فلو باد را اندازه گیری می‌کنند. سرعت سنج ها سرعت را بر حسب متر بر ثانیه اندازه گیری می‌کنند و به کمک آنها می‌توان سرعت باد یا هوای متحرک را اندازه گیری کرد. دستگاه هایی به نام دماسنج-بادسنج نیز وجود دارند که با کمک سنسوری که درون بادسنج وجود دارد می‌توان دمای باد را اندازه گیری کرد. 

[*]کفساب - مینی فرز

[*]مینی فرز

[*]فرز آهنگری

[*]فرز سنگبری

[*]پولیش

[*]دریل

[*]دریل سه نظام 6 و 6/5 م م

[*]دریل سه نظام 10 میلی متر

[*]دریل سه نظام 13 میلی متر

[*]دریل گیربکسی

[*]دریل نمونه برداری

[*]دریل ستونی

گروه دوم فلومترها هستند. کار این دستگاه اندازه‌گیری میزان حجم از باد عبوری از یک مساحت خاص است. واحد اندازه گیری فلومتر مکعب بر دقیقه است. برای کار با این دستگاه شما باید ابتدا مساحت محیط مورد نظر خود را بر حسب متر مربع به دست آورید و با وارد کردن آن در دستگاه میزان حجم هوای عبوری را اندازه گیری کنید.
https://abzartaha.com/blog/111-%D8%AF%D8...8%AA%D8%9F