کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چند راه برای پیدا کردن کار در ترکیه
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برای یافتن کار در ترکیه راه های مختلفی وجود دارد که هم قانونی هستند و هم غیر قانونی

سرمایه گذاری و ثبت شرکت:
با این راه می توان اقامت ترکیه را بدست آورد. ثبت شرکت در ترکیه نیز مانند ایران می باشد. در سال های اخیر تعداد زیادی از ایرانیان در ترکیه ثبت شرکت نموده اند.

مراجعه به وب سایت های کاریابی:
سایت های مختلفی وجود دارند که با مراجعه به آنها می توان به راحتی شغل مورد نظر خودتان را بیابید. یافتن کار از این طریق در صورتی قانونی است که کارفرما درخواست صدور مجوز کار برای شما را به اداره مهاجرت یا MLSS ترکیه ارسال کند. وب سایت های زیر از جمله سایت های مهم کاریابی ترکیه می باشند:
sahebindan.com
eleman.net
kariyer.com
yenibiris.com

یافت کار با مراجعه به شرکت های کاریابی:
شرکت های کاریابی در همه جای دنیا وجود دارند. کار این شرکت ها یافتن شغل مورد نظر متقاضیان است. البته پیدا کردن کار توسط این شرکت ها هزینه هایی را به دنبال خواهد داشت. یافتن کار بدین صورت نیز در صورتی قانونی می باشد که کارفرما درخواست اجازه کار برای شما را به اداره مهاجرت یا MLSS ترکیه ارسال کند.

یافتن کار با جستجوی فردی یا ارسال رزومه:
بسیاری از مواقع افراد به تنهایی در ترکیه به دنبال کار می گردند یا با خواندن آگهی های مختلف، شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند. در اغلب مواقع نوع شغل برای این افراد مهم نیست و صرفاً کار کردن و کسب درآمد مهم می باشد. کار در رستوران ها، فروشگاه ها و … در ترکیه به راحتی بدین صورت یافت می شود.
گاهی نیز افراد با ارسال رزومه به سایت های شرکت های مختلف در ترکیه می توانند شغل مورد نظر خود را به دست بیاورند. این اشخاص اغلب شرکت های بزرگ ترکیه را به خوبی می شناسند و با یافتن وب سایت آنها و ارسال رزومه متقاضی کار در آن شرکت می شوند.

یافتن کار با کمک شرکت های سرمایه گذاری مسکن:
اخیرا با توجه به درخواست بالای خرید ملک از سوی اتباع خارجی، شرکت های سرمایه گذاری مسکن به خریداران خود پیشنهاد یافتن شغل می دهند.