کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویزای شینگن آنلاین چیست؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در واقع ویزای شینگن آنلاین یکی از جدیدترین روش ها برای صدور ویزا به صورت غیرحضوری و بدون دردسر است که به جهت پیشگیری از شلوغی در سفارتخانه ها ایجاد شده است. با این روش دیگر نیازی نیست که به سفارتخانه ها مراجعه ی حضوری کرد و کافیست به صورت اینترنتی درخواست خود را به مراجع قانونی و ذیصلاح ارسال کنید و پس از پرداخت هزینه ها،  ویزای خود را دریافت کنید. در حال حاضر برخی از کشور های عضو پیمان شینگن این روش را راه اندازی کرده اند و در حال توسعه می باشد. ویزای شینگن آنلاین با نام های ویزای الکترونیکی یا e-visa نیز شناخته می شود.

مزایای ویزای شینگن آنلاین
دارنده ی این نوع ویزا تنها با ارائه ی یک کد یا شماره ویزا در مبادی ورودی کشورهای شینگن مانند فرودگاه ها به همراه گذرنامه، ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت می کند؛ به این ترتیب، تعامل فیزیکی گردشگر با بخش‌های سرویس‌دهنده به حداقل رسیده و تمام فرآیند ورود گردشگر به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. ویزای شینگن آنلاین یکی از خدمات صنعت e-tourism است. 

آیا امکان سوء استفاده و هک در ویزای شینگن آنلاین وجود دارد؟
یکی از راهکارهای امنیتی برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده ی احتمالی در فرآیند ثبت‌نام ویزای الکترونیک این است که متقاضی باید هزینه ویزا را با کارت بانکی یا اعتباری خود پرداخت کند تا از این طریق ضریب صحت اطلاعات وارد شده بالا رود. علاوه بر این، تصویر کلیه مدارکی که توسط متقاضی بارگذاری می‌شوند، توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و تائید اعتبار می‌شوند.