کلیدستان

نسخه‌ی کامل: آشنایی با روند قانونی اجاره ماشین در کیش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
در کیش افراد زیادی، ماشین اجاره می دهند که برخی مجوز دارند، برخی ندارند، برخی دارای شرکت هم نیستند و ... . اما در صورتی که از طریق یک شرکت معتبر اقدام نمایید، اجاره ماشین دارای مشخصاتی قانونی می باشد. در ابتدا که باید حتما دارای گواهینامه باشید. سپس باید خودرو را با توجه به تعداد نفرات و استفاده ای که از ماشین دارید انتخاب کنید. عموماً ماشین های این شرکتها در ۴ دسته اصلی تقسیم می شوند.
انواع  ماشین های اقتصادی مثل Accent -Elentra...
ماشین های شاسی بلند مثل Sportage-Tucson-Hummer...
ماشین های اسپرت مثل Mustang-Camaro
ماشین های لوکس مثل Rang rover

قیمت های این شرکت ها با توجه به قیمت گذاری مجمع رنت کاران کیش تعیین می شود اما برخی شرکت ها بر حسب سیاست های خاص خود، قیمت ها را تا ۲۰٪ پایینتر نسبت به قیمت های مجمع رنتکاران اعلام می کنند.
قوانین یکسانی بر شرکت های رنت کار در جزیره کیش که در مجمع رنت کاران عضو هستند حکم فرماست و تمامی شرکت های رنت کار در کیش موظف به رعایت این قوانین هستند. لذا به اعتبار شرکت هایی که قوانین مذکور را زیر پا می گذارند شک کنید.
حال به بیان شرایط اجاره خودرو در کیش می پردازیم:
۱-داشتن گواهینامه رانندگی معتبر
۲-مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ تا ۷.۰۰۰.۰۰۰ تومان باید بابت ضمانت پرداخت شود
۳-مبلغ ۳۰۰.۰۰۰ تومان باید بابت ضمانت خلافی پرداخت می شود
۴-واریز مبلغی به مقدار یک روز اجاره بابت رزرو
لازم به ذکر است که این شرکتها موظف هستند قرارداد رسمی منعقد کنند و موارد بالا را در آن ذکر کنند.
مبلغی که بابت ضمانت خودرو پرداخت می کنید در زمان بازگشت خودرو، به شما برگردانده می شود. ضمناً مبلغ ضمانت خلافی پس از گذشت یک ماه به شما برگردانده می شود چون در جزیره کیش ثبت تخلفات رانندگی ۳۰ روز به طول می انجامد و شما در سایت راهور می توانید به صورت آنلاین خلافی خود را چک کنید. این مبلغ در صورت عدم خلافی به صورت کامل عودت داده می شود و در صورت داشتن جریمه پس از کسر مبلغ جریمه، مابقی ضمانت بازگردانده می شود.
نکته: از افرادی که در مکان های نا متعارف اقدام به اجاره خودرو می کنند هرگز خودرو اجاره نکنید. معمولاً این افراد با قیمت هایی پایین تر از شرکت های مجاز، ایجاد انگیزه برای اجاره می کنند که متاسفانه مسافران در صورت اجاره، دچار مشکلات زیادی مانند عدم بازگرداندن ضمانت خلافی و یا مجبور به پرداخت خسارت بدون هیچگونه سند و مدرکی می شود.