کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چه بالابری مناسب جهت کار در فضای بسته یا فضای آزاد است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هر شغلی داراي مجموعه اي منحصر به فرد از چالش ها است. براي کساني که نياز به استفاده از يک بالابر هوايي دارند، هنگام کار در فضاهاي تنگ و در اطراف موانع در صورتي که بالابر صحيح انتخاب نشده باشد، انجام وظايف شغلي مشکلتر خواهد شد. اين محدوديت ها اغلب در فضاهاي داخلي بسيار زياد است، با توجه به وجود ورودي ها و راه هاي باريک و اشياء، نياز به مانور در اطراف موانع خواهد بود. در بعضي موقعيت ها، حتي مي توان از پله ها و آسانسور براي صعود استفاده کرد. فعاليت هاي کاربردي در فضاي باز مي تواند به همان اندازه چالش برانگيز باشد. چالش روبرو شدن با خطوط باريک، خطرات کابل هاي برق که در ارتفاع قرار دارند و حتي ترافيک و عابر پياده.
امروزه ماشین های گوناگونی را برای رفع نیازهای مختلف در محیط کار ارائه می گردد. برای کارگاه هایی که فضای محدودی داشته باشند اصولا بالابرهای آکاردئونی و دکلی عمودرو مناسب است به دلیل اینکه این دستگاه فشار بار کم را با ابعاد تنگ و جمع جور خود می توانند جابجا کنند. 
برای اطمینان از اینکه شما بالابر مناسب مخصوص کار خود داشته باشید باید براورد درستی از مشخصات محل کار خود تهیه کنید.
جزئياتی مثل محدوديت هاي فضاي کار، شرايط زمين، دسترسي ها و نزديکي به نفرات يا کارگران، اخذ تاييديه از سازمان هاي مربوط به انجام کار و مواد و تجهيزاتي که حمل و نقل خواهند شد.

[عکس: liftinside.jpg]