کلیدستان

نسخه‌ی کامل: لوازم جانبی دوربین
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
رکوردر zoom h6
سال گذشته کمپانی ژاپنی زوم  اقدام به معرفی جدیدترین محصول خود در زمینه رکودر های صدا یعنی رکوردر ZOOM H6 کرد. این محصول از امکانات بسیار بالا در کنار کیفیت بی نظیر پشتیبانی می کند که تحول عظیمی در صنعت صدابرداری ایجاد کرده است.
یکی از شاخصه های مهم این محصول جثه ی بسیار کوچک آن نسبت به مدلهای قبلی می باشد که فرآیند حمل و نقل را برای کاربران این محصول بسیار راحت تر از گذشته کرده است. همچنین امکان تعویض میکروفون کپسولی در این محصول امکان پذیر بوده و جنس کپسول ها از فلز محکم و بسیار بادوام و کیفیت صوتی بی نظیری می باشد.
در بسته اصلی این محصول دو میکروفون کپسولی XYH-6 و MSH-6 قرار داده شده کاربران برای استفاده از سایر تجهیزات باید آن را بصورت جداگانه خریداری کنند.
میکروفون کپسولی XYH-6 و MSH-6:
کاربران برای استفاده از این دو میکروفون  به راحتی می توانند هر یک را به رکوردر وصل کرده و تنها با فشار دکمه های جدا کننده تعبیه شده در کنار میکروفون  آن را از بدنه H6 جدا کنند. از ویژگی مهم میکروفون XYH-6Stereo  می توان به این نکته اشاره کرد که با قرار دادن آن در حالتX/Y ، صدا بطور همزمان به هر دو می رسد و از هر گونه اختلالات فازی جلوگیری می شود. همچنین، این  میکروفون ها قابلیت تنظیم روی زوایای 90 یا 120 درجه را نیز دارند که در این حالت امکان ضبط صدای استریوی واید تر را نیز فراهم می سازد. این میکروفون کپسولی تازه طراحی شده مجهز به دیافراگم 14.6mm بوده که در بین تمامی رکوردهای پرتابل صدا از همه بزرگتر است.
رکوردر zoom h5
رکوردر ZOOM H5 کمپانی ژاپنی زوم  مدام در تکاپو برای تغییر محصولات خود به تناسب نیاز مخاطبان است که در راستای این هدف این نمونه را با توجه به ساختار مشابه با مدل H6 با صرفا با کاهش تعداد ورودی و خروجی روانه ی بازار کرده است.
رکوردر ZOOM H5 یک محصول سبک با جثه کوچکتر از H6 و مناسب برای حمل است که برای یک ضبط چهار کاناله ی همزمان بسیارمناسب است و همانند مدل H6 از ساختار میکروفون های قابل تعویض با همان کیفیت ضبط بهره برده است.
البته لازم بذکر است که در پکیج شروع بکار این محصول فقط یک میکروفون قرار دارد و سایر میکروفون های پیشنهادی کمپانی زوم باید بصورت جداگانه خریداری شود.میکروفون همراه دستگاه (X و Y ضربدری) نسبت به مدل های قبلی بسیار با کیفیت تر و با حساسیت بالاتری ارایه شده که تحمل فشار صوتی بالاتری را دارد. همچنین این میکروفون بابهره گیری از سیستم لرزه گیر خود از انتقال هرگونه لرزش دست کاربر به میکروفون جلوگیری می کند و همچنین قابلیت دریافت صدا را با زاویه ثابت 90 درجه دارد که تحمل فشار صوتی آن تا 140dbs بوده و میتوان از آن برروی محصولات زوم نیز استفاده کرد. دو ورودی  XLR و TRS جهت اتصال به میکروفون های دینامیک و کاندنسر با تغذیه 48+ (فانتوم پاور) و پیش تقویت کننده سیگنال یا ورودی لاین جهت دریافت سیگنال از انواع منابع صوتی برروی این محصول تعبیه شده است.