کلیدستان

نسخه‌ی کامل: شکلات خامه ای و طرز تهیه آن
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شکلات خامه ای 
شکلات خامه ای و طرز تهیه آن 

شکلات خامه ای 
و طرز تهیه آن بسیار راحت است و برای تزیین کیک و شیرینی استفاده می شود. شکلات خامه ای و طرز تهیه آن نیاز به پودر قند، خامه و شکلات صبحانه دارد 
در این مقاله به بررسی شکلات خامه*ای و طرز تهیه آن خواهیم پرداخت تا کیک و دسرهای خوش*مزه*تری را تجربه کنید. آموختن شکلات خامه* ای و طرز تهیه آن همانند آموزش کیک برای هر خانمی مفید خواهد بود زیرا کیک بدون خامه یا شکلات، چندان جالب نخواهد بود.مواد لازم جهت تهیه شکلات خامه ایشکلات خامه ای و طرز تهیه آن نیاز به مواد پر هزینه و زیادی نخواهد داشت، بلکه تنها با چند مواد ساده آن را تهیه خواهید کرد، تنها کافیست برای درست کردن آن دقت لازم را به خرح دهید و از مواد با کیفیت استفاده کنید. مواد لازم برای تهیه شکلات خامه ای شامل موارد زیر است:
  • خامه صبحانه: به میزان یک پیمانه

  • شکلات صبحانه: به میزان ۲ قاشق غذا خوری

  • پودر قند: به میزان یک قاشق غذاخوری

  • وانیل: به میزان نوک قاشق چای خوری

  • شیر: در صورت نیاز
شکلات خامه ای و طرز تهیه آنشکلات خامه* ای و طرز تهیه آن بدین*صورت است که ابتدا به الک کردن پودر قند می*پردازیم تا گلوله گلوله نبوده و یکدست باشد، سپس آن را همراه با خامه در ظرفی می*ریزیم و هم می*زنیم تا خامه خودش را بگیرد. در این مرحله برای رقیق شدن شکلات خامه*ای، شیر را به میزان ۲ قاشق اضافه کنید و هم بزنید که در این صورت برای تزیین روی سطح کیک مناسب خواهد بود. اما اگر تمایل دارید که شکلات خامه* ای غلیظ باشد و از آن برای شیرینی رول استفاده کنید یا به عنوان صبحانه مصرف نمایید، شیر اضافه نکنید.در این مرحله نوبت به اضافه کردن وانیل می*رسد و سپس باید دوباره آن را هم بزنید. در مرحله آخر شکلات صبحانه را اضافه کنید که می*تواند تلخ یا شیرین باشد و بستگی به ذائقه خودتان دارد. با اضافه کردن شکلات مواد را دوباره هم زده طوری که یکنواخت شود و آن را برای مدت ۲-۱ ساعت در یخچال بگذارید.شکلات خامه ای با بیرون آوردن از یخچال آماده است و از آن برای تزیین انواع شیرینی*جات می*توان استفاده کرد. این شکلات خامه ای طعم بسیار خوبی دارد و برای صبحانه گزینه مناسبی است. مخصوصاً برای کودکانی که صبحانه خوردن را دوست ندارند. با کمی صبر و حوصله خواهید توانست این خامه ی خوش*مزه را برای افراد خانواده آماده کنید و از خوردن آن کنار همدیگر لذت ببرید.