کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طراحی سایت حرفه ای ارزان با وردپرس و جوملا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طراحی سایت حرفه ای ارزان برخلاف تصور امکان پذیر است! در این مطلب پیرامون نحوه طراحی سایت حرفه ای ارزان با وردپرس و جوملا بیشتر صحبت خواهیم کرد.

هزینه یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که حتی سازمان های بزرگ نیز حین تصمیم برای احداث شعبه مجازی خود در نظر می‌گیرند. برای یک سازمان، ایجاد یک پورتال بزرگ ممکن است بین چند ده تا چند صد میلیون هزینه داشته باشد، به همین دلیل کاهش هزینه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. برای کسب و کارها نیز بسته به قابلیت های مورد نظر ممکن است طراحی وب سایت بین ۲ تا بیشتر از ۱۰ میلیون هزینه در بر داشته باشد. به همین دلیل همچنان بهینه عمل کردن از نظر اقتصادی اهمیت دارد. شاید برخی تصور کنند طراحی سایت حرفه ای ارزان امکان پذیر نبوده و تنها تبلیغی از سوی شرکت های تازه تاسیس و بدون تجربه است، اما این حرف صحت ندارد! یک وب سایت حرفه‌ ای لزوما همانی نیست که برای ایجادش هزینه بسیار زیادی پرداخت کرده‌اید، پس بهتر است همانند زمان خرید هر محصول دیگر یا سفارش هر خدمت یا پروژه دیگر، در اینجا نیز ظاهربینی را کنار گذاشته و نحوه دیگری به طراحی سایت حرفه ای ارزان نگاه کنیم.

[عکس: Web-Design-25.jpg]

طراحی سایت حرفه ای ارزان چگونه ممکن است؟
سال ها پیش را در نظر بیاورید، زمانی که ایجاد یک وب سایت با کمترین هزینه، هزینه بسیار زیادی بر روی دست مشتریان می‌گذاشت. به عنوان نمونه یک کسب و کار، امروز شاید برای ایجاد یک وب سایت عادی، یک پنجم سود یک ماه خود را صرف کند، اما سال ها قبل به این منظور می‌بایست سود چندین ماه کار خود را کنار می‌گذاشت، بلکه موفق می‌شد به یک وب سایت اختصاصی برای خود دست پیدا کند. از طرفی این پروژه بسیار زمان‌بر بود و شرکت باید زمان زیادی منتظر می‌ماند. در آن روزها طراحی سایت حرفه ای ارزان به هیچ عنوان معنی پیدا نمی‌کرد، چرا که طراح خواه ناخواه مجبور می‌بود چندین هفته یا حتی ماه بر روی پروژه زمان صرف کند، در نتیجه امکان کاهش هزینه ها وجود نداشت و منابع مورد نیاز اعم از نیروی متخصص، قیمت پروژه را به صورت فضابی بالا می‌برد.
مقاله پیشنهادی: طراحی وب سایت رایگان
[عکس: Web-Design-24.jpg]

ظهور سیستم های مدیریت محتوای متن باز همچون وردپرس و جوملا، طراحی سایت حرفه ای ارزان را ممکن کرده است، اما چگونه؟ در پروژه هایی که سال های دور انجام می‌شد، فرد یا شرکت مجری پروژه می‌بایست از صفر تا صد کدنویسی وب سایت را انجام می‌داد و برای کوچک ترین قسمت ها نیز به صورت دستی کد می‌زد. به همین دلیل زمان و در پی آن هزینه افزایش پیدا می‌کرد. امروز دیگر چنین کاری مورد نیاز نیست، چرا که سیستم های مدیریت محتوای متن باز وجود دارند. استفاده از آن‌ها رایگان بودن و زیربنای کدنویسی و برنامه نویسی که هر وب سایت فارغ از نوع و کاربردش به آن نیاز دارد، درونشان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر، درون سیستم های مدیریت محتوا به صورت پیش‌ فرض قابلیت های پایه‌ای تمامی وب سایت ها در نظر گرفته شده و به همین دلیل طراح فقط برای ایجاد قابلیت های ویژه همان وب سایت زمان صرف می‌کند. وقتی زمان به عنوان اصلی ترین فاکتور تعیین قیمت پروژه کاهش پیدا می‌کند، طراحی سایت حرفه ای ارزان نیز امکان پذیر می‌شود! به همین راحتی!
برخی تصور می‌کنند رایگان بودن، در اختیار همگان بودن و متن باز بودن سیستم های مدیریت محتوای رایگان همچون وردپرس و جوملا نفطه ضعف آن‌ها است، در حالی که این موضوع در اصل نقطه قوت آن‌ها به شمار می‌رود. جامعه‌ای از بهترین توسعه دهندگان دنیا از سراسر دنیا گرد هم آمده و بر روی این پروژه ها کار می‌کنند، به همین دلیل باگ ها و راه های نفوذ آن‌ها به مرور زمان بسته شده و کوچک ترین ایراد نیز در کسری از ثانیه برطرف می‌شود. تا امروز طراحی سایت حرفه ای ارزان به دفعات دیده شده و پروژه های بسیار قوی می‌توان نام برد که امروز با استفاده از وردپرس و جوملا ایجاد شده‌اند. در حالت کلی، نزدیک به ۳۰ درصد دنیای وب که شامل بیش از ۵۰۰ میلیون وب سایت، بر پایه وردپرس بنا شده و از این CMS قدرت می‌گیرد.

[عکس: Web-Design-19.jpg]

یک نکته بسیار بسیار مهم که حین در نظر گرفتن طراحی سایت حرفه ای ارزان با وردپرس و جوملا اهمیت پیدا می‌کند، هزینه های نگهداری است. وب سایت های قدیمی یا جدیدی که بدون استفاده از چنین ابزارهای متن بازی طراحی می‌شوند، هزینه نگهداری فوق العاده بالایی دارند، به طوری که ایرادیابی‌شان بسیار دشوار بوده و افزودن یا کم کردن قابلیت هایشان بسیار زمان‌بر و در نتیجه هزینه‌بر است. اما در این دسته از سیستم های مدیریت محتوا همه چیز به صورت ماژول است، به این معنی که قابلیت های جدید را تحت عنوان ابزارهایی جدید به وب سایت اضافه کرده و یا در صورت نیاز ابزارها را حذف می‌کنید! به همین راحتی
[عکس: Web-Design-18.jpg]

پس در نظر داشته باشید طراحی سایت حرفه ای ارزان با وردپرس و جوملا نه تنها در ابتدای راه و زماه راه اندازی اولیه وب سایت، بلکه در ادامه نیز برایتان سودمند خواهد بود. اینتن مفتخر است به منظور افزایش توانایی کاربران برای کار با شعبه مجازی خود، هم‌گام شدن با به روزترین تکنولوژی های روز در زمینه طراحی سایت، کاهش هزینه ها برای مشتریان، دادن حق انتخاب به مشتریان برای عوض کردن پشتیبان خود بعد از اتمام کار پروژه، آسودگی در کار کردن با وب سایت و آسودگی در ارتقای قابلیت های آن، با استفاده از جوملا و مخصوصا وردپرس پروژه های خود را پیاده سازی می‌کند.