کلیدستان

نسخه‌ی کامل: لمینت کامپوزیتی بهتر است یا سرامیکی؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ونیر یا لمینت دندان یک لایه نازک از مواد همرنگ دندان از جنس کامپوزیت یا سرامیک (پورسلین) است که بر روی سطح جلوی دندان قرار میگیرد تا شکل، ابعاد و رنگ آن را بهبود ببخشد. 
به ‌طور کلی دو نوع لمینت وجود دارد: لمینت سرامیکی و کامپوزیتی. هر دو روش در صورتی که درست انجام شود، نتایج خوبی داشته و دندان‌ها و لبخند را زیبا می‌کند. 

پیش از این که برای لمینت کردن دندان تصمیم نهایی را بگیرید، باید مطمئن شوید شرایط لازم برای این کار را دارید. لمینت دندان برای همه افراد و همه دندان‌ها ممکن است مناسب نباشد. برای مثال در صورتی که بیماری لثه دارید نمی‌توانید لمینت کنید بلکه ابتدا باید عفونت لثه را درمان نمایید و پس از آن اقدام لمینت کردن دندان نمایید.
 قیمت ایمپلنت دندان سال  97 چقدر است؟
بعضی از دندان پزشکان درمراحل کاشت ایمپلنت، پروتزها یا رو کش های ایمپلنت را خودشان می سازند تا هزینه کاشت دندان یا ایمپلنت کاهش پیدا کند و در این صورت نیازی به مراجعه به متخصص پروتز نیست و اگر اتفاقا در کلینیک تخصصی ایمپلنت، پروتز یا روکش دندان، به همراه جراحی ایمپلنت انجام شود برای بیمار بهتر است و کار، در زمان کوتاه تری انجام می شود و یک مرکز تخصصی ایمپلنت پاسخگوی درمان بیمار ایمپلنت خواهد بود. ضمن اینکه در این حالت استرس بیمار نیز کاهش پیدا می کند. تعیین هزینه ایمپلنت یا قیمت کاشت ایمپلنت در جلسه مشاوره متخصص ایمپلنت با بیمار انجام می شود و قیمت ایمپلنت های مختلف به بیمار اعلام می گردد و بیمار می تواند از حق انتخاب برخوردار باشد و متناسب با بودجه خود ایمپلنت مناسبی انتخاب نماید.
منبع سورس: دکتر سجودی ، دکتر ابراهیم گل