کلیدستان

نسخه‌ی کامل: اگه ایمیل مارکتینگ انجام نمیدی،مهم نیست چکاری داری انجام میدی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
اگه ایمیل مارکتینگ انجام نمیدی،مهم نیست چکاری داری انجام میدی

مهمترین ابزار در هر کسب و کار اینترنتی و فروش محصولاتتون استفاده از ابزار ایمیل مارکتینگ هست.مهم نیست چند سال دارید زحمت میکشید و چقدر سابقه فعالیت دارید مادامی که از ایمیل مارکتینگ و تکنیک های اون استفاده نکنید احتمالا هیچ موفقیتی در کسب و کار اینترنتی خودتون بدست نمیارید…

ایمیل مارکتینگ برای کسب و کار اینترنتی شما از نون شب واجب تره!

ایمیل مارکتینگ چیه و چرا اینقدر مهمه؟

برای اینکه جواب سوالت رو بگیری با یه داستان واقعی برات توضیح میدم:

من بچه تهران نیستم ولی داستانی که میخام براتون تعریف کنم مربوط به شهر تهران و بانویی هستش که مردم تهران بعنوان نماد عشاق در شهر تهران میشناسند و هنوز هم حرفش سر زبوناست…

قصه از اونجا شروع شد که این بانوی عزیز تلفنی با شخصی آشنا میشه و قرار میزارند که همدیگه رو ببینند و برای اینکه پسر بتونه توی همهمه جمعیت بتونه پیداش کنه ازش میخاد که لباس قرمز یکدست بپوشد و این آغاز داستان دلبستگی به دیدار پسری بود که هرگز ندیده بود و فقط صدایش رو شنیده بود…

اون روز سر قرار رفت ولی متوجه شد که یارش نیومده ولی نا امید نشد و دوباره فردا با همون لباس یک دست قرمز و جوراب قرمز و کفش قرمز و … و راس همون ساعت سر قرار حاضر شد ولی باز هم اثری از معشوقش نبود و این قصه هر روز ادامه پیدا کرد…

۳۰ سال آزگار هر روز و در سر تایم مشخصی توی میدان فردوسی حاضر میشد تا شاید بتونه اثری از یار خودش پیدا کنه .دیگه جوری شده بود که مردم شهر هر روز منتظر عبور این بانو از محل میدان فردوسی بودن و یه جورایی بهش عادت کرده بودند.

تا اینکه یه روز ناپدید شد و قصه ناکامیش سر زبونا افتاد و شاعران براش سرودند و آوازه خوان ها براش آواز سر دادند…

ایراوب - طراحی و توسعه وب سایت

حالا این داستان راستان چه دخلی به ایمیل مارکتینگ و کسب و کار اینترنتی داشت؟

دوست خوبم تنها نکته این داستان واقعی همینه که اگه بانوی قصه ما میتونست با یه تکنیکی راهی برای مراجعه دوباره به یارش پیدا میکرد شاید این داستان طور دیگه ای تموم میشد.

مثلا اگه میتونست به اطلاعاتی دست پیدا کنه تا دوباره بتونه یه کانال ارتباطی بزنه حتما موفق به دیدار مجدد یارش میشد.

این کانال میتونست اطلاع از شماره تلفن باشه ، یا آدرس پستی ، یا ادرس مغازه و یا هر چیز دیگه ای که سر نخی برای پیدا کردن مجدد یارش بهش بده…(البته شما این کارا رو نکنید!!!)



و این داستان توی کسب و کار اینترنتی شما هم بارها تکرار میشه.بسیاری از
مخاطبین شما که از طریق تبلیغات و یا ورودی گوگل به سایت شما وارد میشن
به احتمال بالای ۹۵ درصد بار دوم به سایت شما مراجعه نمیکنند…



و این در حالیه که اون مخاطبی که مقاله سایت شما رو خوند و یا ویدیو سایت شما رو دید بدون اینکه هیچ اثری از خودش بجا بزاره برای همیشه سایت شما رو ترک کرد…

حالا در نظر بگیرید که کسب و کار اینترنتی شما در روز دهها هزار بازدید کننده داشته ولی همشون بعد از اینکه مقاله رو خوندن ویا فیلم رو تماشا کردن پنجره مورد نظر رو میبندند و احتمالا به نت گردی روی فضای مجازی ادامه میدن…

برای اینکه کسب و کار اینترنتی ما به سرنوشت بانوی سرخپوش قصه ما مبتلا نشه باید از هر مخاطبی که به سایت ما مراجعه میکنه طوری که باعث رنجش خاطرش فراهم نشه ، اطلاعاتی برای امکان ارتباط مجدد تهیه کنیم.

بهترین روش ارتباط با مخاطب میتونه دریافت ایمیل مخاطب در ازای فایل رایگان هدیه باشه.

یک فایل رایگان و ارزشمند در ازای دریافت ایمیل مخاطب و به این ترتیب شما از هر بازدید کننده سایت خودتون سرنخی دارید که میتونید برای بازاریابی محصولتون و یا اطلاع رسانی از این لیست ایمیلی خودتون استفاده کنید و ایمیل مارکتینگ موفقی رو انجام بدید..

صفحاتی از سایت که برای جذب اطلاعات تماس مخاطبین طراحی و ساخته میشن به صفحات فرود یا لندینگ پیج مشهورن.

از صفحات فرود میتونیم برای دریافت ایمیل و شماره موبایل مخاطبین سایت خودمون استفاده کنیم تا بتونیم بعد از اینکه مخاطب ما سایت رو ترک کرد همچنان ارتباط خودمونو باهاش حفظ کنیم.

نمونه ای از چند پیشنهاد رد نشدنی برای ایمیل مارکتینگ:

اینم یک نمونه دیگر از پیشنهادات رد نشدنی استفاده شده در ایمیل مارکتینگ

نکاتی که در هنگام ایمیل مارکتینگ باید رعایت کنیم:


۱-اجازه بدهید بازدید کننده با میل خودش ایمیل و مشخصاتشو در اختیار شما بزاره

دوست خوب بسیاری از سایت ها و کسب و کار ها برای اینکه بیان و لیست های ایمیل های بزرگتری بسازند بازدید کننده رو در معذوریت قرار میدن و یه حالت اجبار برای دریافت ایمیل بازدید کننده دارند.

مثلا طرف اومده توی سایتش یه ویدیوی رایگان توی سایتش قرار داده و فقط در ازای ثبت نام و عضویت در سایتش میاد و اجازه دانلود میده.این روش ممکنه ظاهرا باعث بزرگتر شدن لیست ایمیلی شما بشه ولی کیفیت کار بشدت پایین میاد .

نتیجه گرفتن زورکی اطلاعات از مخابین فقط اینه که اون شخص میاد و ایمیلشو وارد میکنه و اون فایل مورنظرشو دانلود میکنه و نهایتا روی دکمه لغو عضویت کلیک میکنه و دیگم سمت سایت شما نمیاد…

بجای خفت کردن بازدید کننده در ایمیل مارکتینگ سعی کنید تا چنان پیشنهادی بهش بدین که خودشو با ذوق و شوق ایمیل و مابقی اطلاعاتشو در اختیار شما بزاره.
۲-از لیست های آماده استفاده نکنید

هر چی سایز لیست ایمیلی شما بزرگتر باشه احتمال موفقیت شما در ایمیل مارکتینگ بالاتر میره.

مثلا شخصی که لیست ایمیلیش فقط ۵۰۰ نفر عضو داره و میخاد یه محصول خاص رو بفروش بروسنه در مقابل شخصی که لیست ایمیلی ۱۰۰۰۰ داره تعداد فروش کمتر و درامد کمتری داره.

بسیاری از افراد برای اینکه بتونند فروش بیشتری داشته باشند به خرید لیست های آماده ایمیلی روی میارن.استفاده از این لیست های آماده ایمیلی به چند دلیل بسیار اشتباه و بدون نتیجه است:

۱-بسیاری از این ایمیل هایی که توی لیست های آماده میخرید غیرفعال شده اند

۲-ایمیلی برای کسب و کار ما باارزش هست که مخاطبش هم صنف خدمات ما باشه.مثلا فرض کن که محصول سایت شما در مورد آموزش ساخت ورد پرس هست و بهترین مخاطب شما همون افرادی هستند که شما رو روی نت جستجو کردن و ایمیلشونو به شما دادن.

خرید لیست های آماده بدلیل اینکه مخاطبینش با مخاطبین محصول شما فرق میکنه احتمال موفقیت شما رو بشدت پایین میاره

۳-استفاده از لیست های آماده خیلی سریع توسط سرویس های ارسال گروهی ایمیل شناسایی و حسا شما مسدود میشه.

شاد و موفق باشید

http://meysoon.com