کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بهبود رتبه الکسا بعد از طراحی سایت با ۵ ترفند ساده
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
بهبود رتبه الکسا یکی از کارهایی است که هر مدیری در ادامه طراحی سایت برای آن تلاش می‌کند. در این مطلب ۵ روش برای بهبود رتبه الکسا عنوان می‌کنیم.
کاربران برای پی بردن به ارزش یک وب سایت، زمان و فرصت بررسی کیفیت محتواهای آن، رضایت دیگر کاربران از این وب سایت، تعداد لینک های داده شده به آن و بسیاری دیگر از فاکتورها را نداشته و به همین دلیل است که سیستم رتبه بندی الکسا برایشان بسیار ارزشمند است! به عبارت دیگر، این سیستم به کاربران اجازه می‌دهد به سادگی بر اساس اعدادT وب سایت ها را بررسی کرده و بهتر و بدتر را از بینشان به این شیوه تشخیص بدهند. همین توجه کاربران سبب شده مدیران وب سایت ها نیز تمرکز بسیار ویژه‌ای بر روی بهبود رتبه الکسا داشته باشند.
روش های بهبود رتبه الکسا
اگرچه ممکن است تمرکز صرف کاربران بر روی رتبه الکسا و نتیجه گیری های آن‌ها تنها بر اساس رتبه این مرجع صحیح نباشد، اما امروز نمی‌توان از اهمیت الکسا و اهمیت بهبود رتبه الکسا چشم پوشی کرد. به همین دلیل یک مدیر خوب نباید از بالا آوردن رتبه وب سایت خود در این مرجع غافل شود. در مطلب قبلی، درباره الکسا اینترنت یعنی شرکت پشتیبان این سرویس صحبت کرده و تاریخچه تاسیس و فعالیت آن را بررسی کردیم. بعد از این مطلب و آموزش ۵ ترفند مهم به منظور بهبود رتبه الکسا بیشتر درباره ارزش این سیستم امتیازدهی و نیاز یا عدم نیاز به سرمایه گذاری در آن صحبت خواهیم کرد. اما چگونه رتبه الکسای خود را بهتر کنیم؟
نصب کردن تولبار الکسا

[عکس: alexa_toolbar-1-1024x427.jpg]

بهبود رتبه الکسا اصلا کار دشواری نیست و دلیل اصلی مخالفان این سیستم نیز همین موضوع است. کافی است تولبار آن را بر روی تمامی مرورگرهای خود نصب کرده و بازدید روزانه از وب ساییتان را فراموش نکنید. همچنین توصیه می‌کنیم این تولبار را بر روی مرورگر وب همه آشنایان و دوستانتان نصب کرده و از آن‌ها بخواهید هر روز به وب سایت شما سر بزنند. دلیل اصرار به این موضوع این است که تولبار سرویس دیتاهای مربوط به فعالیت وب سایت را به سرور ارسال می‌کند. همانطور که متوجه شده‌اید، آمار وب سایت ها در الکسا، تنها بر اساس نحوه رفتار کاربرانی که تولبار آن را بر روی مرورگر خود نصب کرده‌اند تعیین می‌شود! به همین دلیل نظر تعداد بسیار بسیار زیادی از کاربران در این سیستم دخیل نیست.

اضافه کردن ویجت الکسا به وب سایت

[عکس: alexa_widget.png]

مشکل اینجاست که تعداد بسیار زیادی از کاربران بر روی مرورگر خود این تولبار را نصب نکرده‌اند. همچنین بخش عمده‌ای از بازدیدکنندگان شما با استفاده از دستگاه های موبایل که فاقد تولبار این سرویس هستند، از وب سایت شما بازدید می‌کنند. به همین دلیل برای بهبود رتبه الکسا باید به فکر راهکاری باشید. استفاده از الکسا ویجت مشکل یاد شده را حل می‌کند. الکسا رنک ویجت شبیه به تولبار آن، که تعداد بازدیدهای انجام شده از وب سایت شما را می‌شمرد، کار می‌کند.
مقاله پیشنهادی: ثبت سایت در الکسا
برای نصب آن به منظور بهبود رتبه الکسا کافی است کد اچ تی ام ال زیر را کپی کرده و آن را در قسمتی از وب سایت، که تمایل دارید ویجت این سرویس در آنجا نمایش داده شود، قرار بدهید. در این کد می‌بایست عبارت “allusefulinfo.com” را با آدرس وب سایت خود جایگزین کنید.
<a href=”http://www.alexa.com/siteinfo/allusefulinfo.com”><script type=”text/javascript” src=”http://xslt.alexa.com/site_stats/js/t/a?url=allusefulinfo.com”></script></a>
اگر دارای یک وب سایت وردپرسی هستید، کار شما برای بهبود رتبه الکسا از این طریق بسیار ساده‌تر خواهد شد، چرا که کافی است افزونه Alexa Rank Widget را دانلود و نصب کنید.
نوشتن محتواهای اورجینال و منحصربه‌فرد

[عکس: typing-header-for-wordpress.jpg]

هیچ چیز به اندازه محتواهای دست اول، تازه و خاص که در دیگر وب سایت ها پیدا نمی‌شود، برای شعبه مجازی شما خوب نیست. متاسفانه مدیران، برای بهبود رتبه الکسا و همچنین بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، به دنبال روش هایی معجزه آسا و ترفندهایی خاص هستند، در حالی که کلید هر دو موفقیت یاد شده، نوشتن محتوای دست اول است.
این موضوع به صورت غیر مستقیم بر روی بهبود رتبه الکسا شما تاثیر خواهد گذاشت، چرا که سبب می‌شود رتبه وب سایت در گوگل بهبود پیدا کرده و از این طریق تعداد بازدیدکنندگان بیشتر شود. این اتفاق، افزایش رتبه الکسا را در پی خواهد داشت. از طرفی دیگر، سایر وب سایت های فعال در زمینه شما به این وب سایت مراجعه کرده و از مطالب آن اقتباس می‌گیرند که این موضوع نیز تاثیر به سزایی در رتبه شما درون الکسا و همچنین خود گوگل دارد.
آپدیت کردن وب سایت به صورت مستمر

[عکس: update-1024x441.jpg]

اگر به صورت دائمی به الکسا سر زده باشید، باید بدانید سیستم امتیازدهی آن به صورت روزانه آپدیت می‌شود. به عبارت دیگر، این سرویس به طور دائمی در حال جمع کردن اطلاعات از سرتاسر وب است، پس اگر دست نجنبانید، رتبه‌ای که اکنون در اختیار دارید روز آینده سر جایش نخواهد بود. به همین دلیل باید به صورت مستمر به انتشار پست بپردازید. اگر قرار باشید هفته‌ای یک مرتبه، یک پست هر چند بسیار کیفی، اورجینال و باکیفیت، منتشر کنید، در نهایت راه به جایی نخواهید برد.
اشتراک گذاری محتوا در شبکه های اجتماعی


[عکس: site-overview-1024x468.jpg]

همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، بهینه سازی رتبه وب سایت در الکسا و همچنین بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو که هر دو مهم ترین خواسته مدیران شرکت ها هستند، ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند، به طوری که یک بر روی دیگری تاثیر می‌گذارد. به عبارت ساده، وقتی شما از گوگل ورودی دریافت می‌کنید تعداد بازدیدکنندگان روزانه افزایش پیدا کرده و به همین دلیل بهبود رتبه الکسا نیز حاصل می‌شود. به طور بالعکس، وقتی رتبه الکسای خوبی دارید، کاربران بیشتر به شما توجه کرده و این افزایش بازدید به صورت روزانه توسط کاربران ثابت، توجه گوگل را نیز به خود جلب خواهد کرد.
یکی از کلیدی ترین و راهبری ترین روش های بهبود رتبه سایت، که بازدید مستقیم و بهبود رتبه الکسا را نیز در پی خواهد داشت، فعالیت در شبکه های اجتماعی است. وقتی لینکی را به عنوان نمونه درون تلگرام، فیس بوک یا توییتر و دیگر موارد قرار داده و کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند، هم رتبه گوگل شما افزایش یافته و هم به خاطر داشتن بازدیدکننده، رتبه الکسا پایین می‌آید.