کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مزیت‌های کاهش رتبه الکسا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مزیت‌های کاهش رتبه الکسا
اصلی‌ترین فایده رتبه الکسا مناسب این هست که می‌توانید مزیت منحصربفردی نسبت به سایر رقبا‌ی خود به وجود بیاورید. همان طور که قبلاً هم اشاره شد خیلی از مخاطبان رتبه الکسا را معیار اعتبار و برتری سایت در نظر می‌گیرند و صفحه‌ای که رتبه کمتری داشته باشد، راحت‌تر می‌تواند اعتماد مشتریان را به خودش جلب کند.
بنابراین مهم‌ترین فایده‌ای که کاهش رتبه الکسا می‌تواند به دنبال داشته باشد این هست که مخاطب تمایل بیشتری دارد برای نمایش تبلیغات خود، سایت شما را انتخاب کند. پس رتبه سایت، تأثیر مستقیمی بر روی کسب درآمد اینترنتی دارد.
معایب رتبه الکسا
یکی از بزرگ‌ترین ایرادات رنک الکسا این هست که سایت‌های مختلف تنها بر اساس ترافیک روزانه‌ای که دارند، رتبه‌بندی نمی‌شوند. بر همین اساس سایت‌های زیادی هستند که بازدیدکننده بیشتری دارند اما درعین‌حال وضعیت آن‌ها در رنک الکسا چندان مناسب نیست.
رنک الکسا چه تأثیری بر ترافیک و یا سئو سایت می‌گذرد؟
سئو سایت و رتبه‌بندی الکسا اساساً دو مفهوم جدا از هم هستند و برتری در یکی از این زمینه‌ها لزوماً نمی‌تواند منجر به موفقیت سایت در آن زمینه هم بشود. اما غالباً پربازدید‌ترین سایت‌ها، اصول سئو را هم رعایت کرده‌اند که توانسته‌اند از رقبایشان عملکرد بهتری داشته باشند. علاوه بر این بسیاری از عوامل تأثیرگذار در کاهش رتبه الکسا، با اصول سئو سایت مشترک هست و ادمین سایت می‌تواند انجام بعضی از این اقدامات، با یک تیر دو نشان بزند
منبع سورس: آرمانیک ، مدیر وب