کلیدستان

نسخه‌ی کامل: رعایت الگوریتم قالب صفحات در طراحی سایت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مقدمه
امزوزه بیشتر سایت ها در آمدشون از تبلیغاتی است که در آن ها برخی از شرکتها انجام می دهند . اگر جدیدا متوجه تغییر و تحول در الکسای سایت شده باشید . ضرورت دارد تا از حساس بودن الگوریتم جدید گوگل در زمینه مبارزه با بنر های تبلیغاتی و قالب سایت های غیر استاندارد و آزار دهنده کاربر بیشتر بدانید.بیشتر تاثیر الگوریتم جدید گوگل برای سایتهایی است که بخش تبلیغات نسبت به محتوای سایت بیشتر است چرا که کاربر به راحتی نمی تواند در سایت دنبال مطلب خود بگردد و این بنر ها ی تبلیغاتی او را آزار می دهد .گوگل حدفش رضایت کاربر است برای همین هم بر این نوع موارد بسیار حساس شده است.بنابراین الگوریتم قالب صفحات به منظور ارتقا در کیفت نتایج جستجو طراحی شده است . طراحان سایت باید موقع طراحی سایت به این الگوریتم نیز توجه خود را جلب کنند و در صفحات پر بازدید بیش از حد از تبلیغات استفاده نکنند.

[/url]
[عکس: adsense-layout-inten.asia_.jpg]


الگوریتم قالب صفحات (الگوریتم جدید گوگل )
الگوریتم قالب صفحات در ژانویه سال 2012 به دیگر الگوریتم های گوگل افزوده شده است ، و بنا به گفته ی مت کاتس در تویتر ، تغییراتی که اعمال شده است بر اساس این الگوریتم در 6 فوریه صورت گرفته است.هدف اصلی الگوریتم قالب صفحات بیشتر سایتهایی است که از نظر محتوا فقیر هستند و بیشتر از همه بر روی تبلیغات زوم کرده اند.
در ضمن بنا به گفته مت کاتس در یک سخنرانی در ماه اکتبر این الگوریتم سایتهایی را که بیشتر حجم بالای صفحات را به تبلیغات اختصاص داده اند را نیز هدف قرار داده است. و او به مدیران خود گوش زد کرده است که قبل از اینکه الگوریتم انتشار پیدا کند و بر روی سایت آنها تاثیر بگذارد هر چه سریع تر تغییرات لازم را اعمال کنند.
همان طور که در مقدمه مطلب ذکر کردیم تما می الگوریتم های گوگل بر اساس نیازها و بهره مندی بیشتر کاربران از موتور جستجوگر است.وقتی که بیشتر قسمت های در معرض دید سایت را به تبلیغات اختصاص می دهیم در واقع به الگوریتم های گوگل بی اعتنایی کرده ایم و هدف اصلی گوگل نسبت به کاربران اینترنت را نادیده گرفته ایم برای همین الگوریتم قالب صفحات برای جلوگیری از این بی اعتنایی طراحی شده است. تا در محاسبه ی رنکینگ کمترین رتبه را برای خود کسب کنند.
مت کاتس گفته است بیشتر تاثیر این الگوریتم بر روی سایت های است که به زبان غیر از زبان انگلیسی طراحی شده اند.از آنجایی که الگوریتم قالب صفحات با اطلاع از ترفندهای تولید محتوا طراحی شده است و بسیار قدرتمند است فقط سایتهایی را که در بین مطالب آن ها از فونت های درشت و رنگی یا مطالب تبلیغاتی واضح استفاده می کنند را در بر نمی گیرد بلکه این الگوریتم بر روی تمامی سایت های معمولی و سایتی که روال عادی خود را طی می کند نیز اعمال حواهد شد .
برای اینکه بیشتر از تاثیرات این الگوریتم مطلع شویم گوگل آنالیتیکز سایت را چک کنید و تغییراتی که بعد از تاریخ 6 فوریه ایجاد شده را بررسی نمایید همان طور که گفته شد بیش تر تاثیرات بر روی سایت های غیر انگلیسی بوده است.اگر تصمیم به اعمال تغییرات در قالب صفحات در سایت را دارید به محض اینکه خزنده تغیرات را در صفحات سایت بدست آورد مطمئنا بازتاب آن را خواهید دید . عوامل زیادی وجود دارد برای اینکه خزنده بتواند تفاوت های سایت را تشخیص دهد مثل تعداد صفحات سایت ، محتوای مفید سایت در ربات جستجو گر گوگل . به طور معمول این فرایند در حدود چند هفته طول می کشد.

[url=https://inten.asia/wp-content/uploads/2015/02/screenshotordi-inten-.asia_.png]

[عکس: screenshotordi-inten-.asia_.png]

در نتیجه
در طراحی سایت باید هدف را رضایت کاربر در نظر بگیریم و در راستای تولید محتوای جذاب و کاربر پسند برای بازدیدکنندگان گام بر داریم.این نکته را نیز فراموش نکنید که فقط در نظر گرفتن الگوریتم قالب صفحه کافی نیست برا چرا که همچنان از نظر گوگل محتوا پادشاه سایت است و برای اینکه بتوانید بازدید زیاد از گوگل داشته باشید بهتر است بر روی محتوای برتر سایت تمرکز کنید.همچنین محتوا سهم به سزایی را در سئوی سایت بر عهده دارد.
منبع: طراحی و ساخت سایت