کلیدستان

نسخه‌ی کامل: رتبه‌بندی الکسا چه اهمیتی دارد؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
امروزه کاهش رتبه الکسا به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی وب مستر‌ها و ادمین سایت‌ها تبدیل شده و همه به دنبال افزایش بازدید سایت هستند و می‌خواهند این کار را به هر نحوی که امکان دارد انجام بدهند، غافل از اینکه عده‌ای با روی آوردن به روش‌های غیراصولی و به‌صورت مصنوعی، افزایش رنک الکسا را انجام می‌دهند و جایگاه مناسبی در این رتبه‌بندی به دست می‌آورند.
این جایگاه ممکن است در صورتی حاصل شده باشد که صفحه موردنظر حتی ترافیک کمتری هم در مقایسه با سایر سایت‌هایی که رتبه بالاتری در رنک الکسا دارند، داشته باشد. به عبارتی امروزه رتبه الکسا به‌عنوان ملاکی برای پربازدید بودن یا نبودن یک سایت هست و خیلی از افرادی که قصد تبلیغات اینترنتی در صفحات مختلف را دارند، قبل از هر کاری به رتبه الکسا سایت توجه می‌کنند.
علاوه بر این‌ها کاهش رتبه الکسا نقش مهمی در اجرای استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی دارد چون به نحوی نشان‌دهنده پتانسیل یک سایت برای جذب تبلیغات اینترنتی هست و افراد تمایل دارند در سایتی که بازدیدکننده بیشتری دارد، کمپین تبلیغاتی خود را پیاده‌سازی کنند. به‌طورکلی سایت‌هایی با رتبه الکسا پایین‌تر، مخاطب بیشتری در مقایسه با سایت‌هایی با رتبه‌های بالا دارند.
منبع سورس: آرمانیک ، مدیروب