کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مروری بر ترفندهای سئو در سال 2018
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
ترفندهای سئو در سال 2018 به شما کمک کنند بعد از طراحی سایت با سرعت بیشتری از رقبای خود پیشی گرفته و در زمینه کاری‌تان، در دنیای مجازی حرف اول را بزنید. در این مطلب به مرور جدیدترین ترفندهای سئو در سال 2018 پرداخته و مهمترین چیزهایی که امسال در سئو سایت خود باید رعایت کنید را بررسی می‌کنیم.

دنیای آی تی یک ایراد و به عقیده برخی یک مزیت بارز و آشکار دارد و آن نیز چیزی به جز سرعت بالای تغییرات نیست. به عبارت دیگر، همه چیز درون آن به سرعت در حال پیشرفت و بهبود است، به همین دلیل تکنولوژی هایی که امروز به طور متداول استفاده می‌کنید، ممکن است چند سال دیگر چندان کاربردی نباشند. این موضوع مخصوصا در زمینه محصولات نرم افزاری شدیدتر خود را نشان می‌دهد. سئو سایت یکی از همین موارد محسوب می‌شود، به طوری که با عدم رعایت ترفندهای سئو در سال 2018 و تکیه بر قوانین کلی الگوریتم های گوگل ممکن است در رقابت با دیگر شرکت ها با شکست رو به رو شوید.

[عکس: seo-trends-2018.png]

هر سئو کار زبده می‌داند که دائما باید در پی مطالعه اخبار جدید پیرامون قوانین تازه تغییر کرده و همچنین الگوریتم ها و روال های جدید باشد، در غیر این صورت به روز باقی نمانده و نمی‌تواند رتبه وب سایت های تحت اختیارش را بهبود ببخشد و یا رتبه خوب کنونی آن‌ها را حفظ کند. گوگل هر سال برای کمک به بهبود شیوه امتیازدهی مطالب و جلوگیری از دور زدن الگوریتم های آن توسط سئو کلاه سیاه، آپدیت هایی را عرضه می‌کند. تعدادی از این به‌ روزرسانی های که در ترفندهای سئو در سال 2018 نیز به چشم می‌خورند چندان مهم نیستند، اما برخی دیگر تغییراتی اساسی تلقی شده و هر مدیر وب سایت و یا مسئول سئو سایت یک شرکت حتما باید به آن‌ها توجه کند.
پی دستی نسبت به ترفندهای سئو در سال 2018
البته با توجه به رقابتی شدن بازار، دنبال کردن ترفندهای سئو سایت و هماهنگ کردن خود با آن‌ها چندان اتفاق عجیبی نیست و معمولا همه مسئولان سئو سایت چنین کاری را انجام می‌دهند. به عنوان نمونه آن‌ها منتظر انتشار اخبار تغییرات ترفندهای سئو در سال 2018 مانده و سپس با اطلاع از آن‌ها، دست به کار می‌شوند. این چنین اقدامی در بهترین حالت سبب از دست نرفتن رتبه کنونی و یا کاهش رتبه به میزان کم می‌شود. بهترین راهکار این است که پیش دستی کرد و با توجه به روال حرکت رو به جلوی گوگل، ترفندهای سئو در سال 2018 و یا سال پیش رو را پیش‌بینی کرد.
مقاله پیشنهادی: گوگل آنالیتیکس چیست و چرا سئو و طراحی سایت به آن گره خورده است؟

[عکس: SEO-5.jpg]

تاکید سئو سال 2018 بر روی موبایل

نیازی به تاکید نیست که برای شرکت های فعال در عرصه های مختلف دنیای فناوری، تکنولوژی های مربوط به موبایل چقدر اهمیت دارند. گوگل به عنوان شرکتی که قلب تپنده اندروید، یعنی سیستم عامل 80 درصد گجت ها و موبایل های دنیا، در دستان آن قرار دارد، بیش از همه به موبایل و فناوری‌ های پیرامون آن اهمیت می‌دهد. کاربران روز به روز بیشتر به گوشی های هوشمند وابسته شده و میزان اعمالی که برای انجام آن‌ها مجبور به نشستن پشت دسکتاپ هستند با گذر زمان کاهش پیدا می‌کند.

[عکس: SEO-1.jpg]

روزگاری سیستم های کامپیوتری تنها وسیله گشت و گذار در وب بودند و وب سایت های بسیار کمی بر روی نحوه نمایش شعبه مجازی خود بر روی دستگاه های دارای نمایشگرهای کوچکتر تمرکز می‌کردند. با گذر زمان بحث طراحی سایت رسپانسیو پیش آمد، اما همچنان تمرکز اصلی بر روی نسخه دسکتاپ قرار داشت. اما با توجه به مسیری که دنیای فناوری در پیش گرفته است، می‌توان به جرات گفت در ترفندهای سئو در سال 2018 نسخه موبایل اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده و به زودی، تمرکز بر روی نحوه طراحی بهینه نسخه موبایل قرار خواهد گرفت.
به عقیده مدیر عامل شرکت Backlinks Rocket SEO، نه تنها در آینده نزدیک، بلکه هم اکنون نیز دست کم گرفتن ترفندهای سئو در سال 2018 در زمینه نسخه موبایل و داشتن وب سایتی که در دستگاه های همراه با سرعتی پایین اجرا می‌شود، به معنی خودکشی خواهد بود. گوگل تا جایی که توانسته سعی کرده به لطف استفاده از مرورگر اندروید و آی او اس گوگل کروم، به نوبه خود وب سایت ها را برای نمایش مناسب در دستگاه های موبایل، بیشتر یوزر فرندلی کند، اما بخش عمده مسئولیت همچنان بر عهده شرکت ها قرار دارد.


[عکس: SEO-4.jpg]

به همین دلیل انتظار داریم با توجه به ترفندهای سئو در سال 2018 شرکت هایی که هم اکنون تصمیم به طراحی سایت دارند، تمرکز را بر روی نسخه موبایل قرار داده و سپس به کیفیت نسخه دسکتاپ تاکید کنند. همچنین شرکت هایی که پیشتر شعبه مجازی خود را تاسیس کرده‌اند، از شرکت های طراح و پشتیبان خود درخواست خواهند کرد دستی به سر و گوش نسخه موبایل وب سایت آن‌ها بکشند!

یکی دیگر از ترفندهای سئو در سال 2018 که گوگل تصمیم دارد رفته رفته تمرکز خود بر روی آن را افزایش بدهد، بحث امنیت است. این موضوع نه تنها به خاطر بررسی های ربات های گوگل بر روی امتیازدهی و رتبه وب سایت شما تاثیر خواهد گذاشت، بلکه به صورت غیر مستقیم نیز تاثیرات فوق العاده مخربی بر روی سئو سایت دارد.


[عکس: SEO-3.jpg]

سال 2017 به ما آموخت که باید تمرکز بر روی تامین امنیت سایبری خود را دو برابر کنیم. اگر وب سایت برای مدتی به خاطر حمله های اینترنتی از دسترس خارج شود، لطمه های جبران ناپذیری به سئو سایت وارد خواهد شد. پس حتی اگر گوگل نیز تصمیم نداشته باشد میزان امنیت وب سایت ها را در نحوه امتیازدهی به آن‌ها در موتور جستجوی خود دخالت بدهد، همچنان باید سرمایه گذاری ویژه‌ای بر روی بخش امنیت داشته باشیم. در واقع سرمایه گذاری و خرج کردن برای افزایش امنیت سایت را می‌توان به مثابه بیمه کردن شعبه مجازی خود دانست، پس برخلاف تصور بسیاری از مدیران، این یک هزین بیهوده نیست.
دستیارهای هوشمند را فراموش نکنید
یکی از تکنولوژی های بزرگی که دو سیستم عامل اصلی دنیای موبایل یعنی اندروید و آی او اس را به میزان زیادی متحول کرده است، ظهور دستیارهای مجازی هوشمند تلقی می‌شود. اگر با دستیارهای هوشمندی همچون گوگل اسیستنت و یا آمازون الکسا کار کرده باشید باید بدانید به شیوه‌ای متفاوت از طریق موتور جستجو گوگل اقدام به یافتن اطلاعات مورد نظر شما می‌کنند.
به عبارت دیگر، زمانی که با صدور فرمان صوتی درباره یک چیز خاص سوال پرسیده و یا درخواست یک سری اطلاعات عمومی متداول را می‌کنید، وب سایت هایی خاص نمایش داده می‌شوند. در حال حاضر اطلاعات دقیقی پیرامون نحوه بهینه سازی وب سایت برای قرار گرفتن در اولیت دستیارهای مجازی وجود ندارد، اما اگر از هم اکنون در این زمینه سرمایه گذاری کنید، آینده از آن شما خواهد بود.