کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بازدید از شهر بانکوک +مراکز خرید، هتل ها و رستوران های مهم آن + تصاویر
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.



بانکوک یکی از بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهرهای تایلند و همچنین پایتخت این کشور محسوب می شود. این شهر زیبا دارای 15000 کیلومتر مربع وسعت می باشد و جمعیتی حدود 9 میلیون نفر را در خود جای داده است. بانکوک در نزدیکی خلیج تایلند واقع شده و از میانش رودخانه بزرگی به نام جائو فرایا گذر می کند. زبان رسمی مردم این شهر تایلندی می باشد و واحد پول آن نیز بات است. این شهر دیدنی هم چون سایر شهرهای تایلند دارای هتل ها، رستوران ها، مراکز خرید، فرودگاه های بین المللی بسیار مدرن و جاذبه های گردشگری بیشماری می باشد و هر ساله گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط کشور مجذوب خود می کند. آب و هوای این شهر گرمسیری مرطوب و خشک می باشد و یکی ازشهرهای گردشگر پذیرتایلند محسوب می شود. برای آشنایی بیشتر با این شهر با تورگشت همراه شوید. 

1-وات آرون

 وات آرون یکی از معروف ترین معابد بودایی در بانکوک می باشد که در کرانه ی غربی جائو فرایا واقع شده است. این معبد از طراحی زیبا و خارق العاده ای برخوردار است و توجه هر گردشگری را محو خود کرده است. جالب است بدانید این معبد روبه روی،  رود وا فو ساخته شده است و گردشگران می توانند به طور هم زمان هم از معبد آرون و هم از رود وا فو بازدید نمایند. 

[عکس: tourgasht.com-mabad-wat-barven-2-new.jpeg]

2-رود چائو فرایا

 این رود زیبا و معروف از داخل بانکوک عبور می کند و سرانجام به خلیج تایلند می ریزد. این رود در مرکز تایلند قرار دارد و به مادر آبها شهرت دارد. رود جائو فرایا از مهم ترین و اصلی ترین مشخصه ی بانکوک محسوب می شود و علاقه مندان برای دیدن بانکوک  بایستی سوار قایق شوند و لذت یک روز به یاد ماندنی را در این مکان زیبا تجربه نمایند. 

[عکس: tourgasht.com-rod-chao-fraya-new.jpeg]

3-بازارهای شناور بانکوک

بازارهای شناور بانکوک در فاصله 80 کیلومتری جنوب غربی بانکوک واقع شده و یکی از بزرگ ترین بازارهای تایلند محسوب می شود. در این بازارها گردشگران می توانند به راحتی تمام خرید خود را انجام دهند. از آنجایی که بازارهای شناور بانکوک از طرفداران بیشماری برخوردار است امروزه به یکی از مکانهای توریستی تبدیل گردیده است. قایق های پر از میوه های رنگارنگ و لذیذ، سبزیجات مختلف، آب میوه ها و غذاهای محلی منظره ای دیدنی را برای گردشگران ایجاد کرده است. همچنین در این بازارها گردشگران علاوه بر اینکه می توانند خرید خود را انجام دهند می توانند تجربه بهترین غذاهای محلی را نیز در این بازارهای شلوغ و پرتردد داشته باشند.

[عکس: tourgasht.com-bazar-shenavar-bangkok-FIL...r-new.jpeg]

4-شهر تاریخی آیوتایا

این شهر یکی دیگر از مکان های دیدنی تایلند می باشد که در 76 کیلومتری شمال بانکوک قرار گرفته است. شهر آیوتایا در سال 1350 ساخته شده و به مدت 417 سال پایتخت تایلند بوده است. معماری این شهر ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای می باشد و دارای نمایی تاریخی و زیبا می باشد. 

[عکس: tourgasht.com-shar-ayutaya-new.jpeg]

5-خانه جیم تامپسون

 خانه جیم تامپسون یکی از جاذبه های گردشگری مهم در تایلند می باشد که هر ساله مورد لستقبال گردشگران بیشماری قرار می گیرد. جیم تامپسون تاجری آمریکایی در صاحب یک شرکت ابریشم می باشد و به خاطر تلاش هایی که انجام داد سبب گردید تا صنعت تولید پارچه های ابریشمی را هم چنان زنده نگه دارد. این خانه از 6 ساختمان چوبی به سبک تایلندی، آمریکایی ساخته شده است و امروزه تبدیل به موزه ای گردیده است. 

[عکس: tourgasht.com-khane-jaimz-tampson-new.jpeg]

6-باغ گل رز

باغ گل رز، یکی از مشهورترین دیدنی های تایلند می باشد که در 30 کیلومتری بانکوک قرار دارد. این مجموعه دیدنی با مساحتی بالغ بر 750 کیلومتر مربع یکی از بزرگ ترین باغ های گل رز دنیا محسوب می شود. عطر گل های این باغ آن چنان زیاد است که از فاصله های دور به خوبی استشمام می شود. لازم است بدانید در این باغ علاوه بر انواع گل های رز، بیش از 20 نوع گل دیگر هم چون گل نیلوفر، گل کوکب، گل میخک و ... نیز دیده می شود. 

[عکس: tourgasht.com-bagh-gol-roz-new.jpeg]

7-مزرعه تمساح ها

 این مکان مهیج، یکی از بزرگ ترین مراکز پرورش و نگهداری انواع کروکودیل ها می باشد که در 25 کیلومتری جنوب بانکوک واقع شده است. در این مکان بیش از 30 هزار تمساح نگهداری می شود و هر روزه نمایش های متنوعی از این جانوران برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته می شود. 

[عکس: tourgasht.com-mazrae-temsaha-new.jpeg]

8-فیل سواری

 فیل سواری یکی از لذت بخش ترین تفریحات بانکوک می باشد که هر گردشگر در سفر به تایلند می تواند آن را تجربه کند. گردشگران در هنگام فیل سواری می توانند تمام زیبایی طبیعت را نیز نظاره کنند. 

[عکس: tourgasht.com-fil-savary-new.jpeg]

9-جاده ی یائومارت

جاده ی یا ئومارت یکی از پر بازدید ترین مکان های دیدنی بانکوک می باشد که در واقع خانه چینی های ساکن در بانکوک می باشد. همچنین این مکان به علت وجود جاذبه های گردشگری منحصر به فرد و رستوران های برند و بسیاری که دارد شهرت یافته است و هر ساله میزبان هزاران گردشگر از اقصی نقاط کشور می باشد.  

[عکس: tourgasht.com-jade-yao-mart-new.jpeg]

10-کانچانابوری

کانچانابوری یکی از شهرهای زیبا و دیدنی بانکوک می باشد که در 120 کیلومتری غرب بانکوک و در استانی به همین نام واقع شده است. این شهر بسیار آرام و دل انگیز است و با طبیعتی خارق العاده گردشگران بیشماری را به سوی خود می کشاند. 

[عکس: tourgasht.com-shahr-kanchanabory-new.jpeg]

اطلاعات لازم برای سفر به بانکوک

جمعیت: 9.790.000 نفر

اختلاف ساعت با تهران: 2 ساعت و نیم از تهران جلوتر است. 

زبان رسمی: تایلندی

پول رایج: بات

مهم ترین مراکز خرید بانکوک

میدان سیام: میدان سیام همانند شهری می باشد که در آن اجناس مناسب و شیک عرضه می گردد. این مکان دارای شکل ظاهری و سبکی متفاوت می باشد و همچنین یکی از گران ترین مناطق برای اجاره ی زمین در بانکوک می باشد. در این مرکز خرید بیشتر لوازم ورزشی، تی شرت و لباس های مناسب عرضه می گردد و سر و صدایی عجیب تمام فضای میدان را فرا گرفته است. لازم است بدانید این مکان به شهر فرشتگان شهرت یافته است و طرفداران بیشماری دارد. 


[عکس: tourgasht.com-meydan-siam-new_1.jpeg]

مرکز خرید chatuchak: این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین مراکز خرید در آخر هفته ها می باشد. مرکز خرید chatuchang به قدری بزرگ وو پرهیاهو است که هر گردشگری با دیدن این بازار، شگفت زده می شود. مساحت این بازار حدود 14 هکتار می باشد و بیش از 8000 غرفه را در خود جای داده است. در این بازار هر آنچه را که نیاز داشته باشید می توانید به راحتی تهیه کنید. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-chatuchank-new.jpeg]

مرکز خرید pratunam: این مرکز خرید، به عمده فروشی معروف است و در آن گردشگران  به راحتی می توانند اقلام مورد نیاز خود را خریداری کنند. خرید در این مکان لذت لذت بخش و سرگرم کننده می باشد زیرا انبار مغازه ها پر از لباس های جدید و مد روز می باشد. بسیاری از گردشگران هنگام خرید نگران این موضوع هستند که پس از اتمام خرید بایستی چگونه کالاهای خریداری شده را حمل کنند. اصلا جای نگرانی نیست زیرا اکثر مغازه ها خریدهای شما را بسته بندی می کنند و به هتل های می فرستند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-pratunam-new.jpeg]

مرکز خرید محله ی چینی ها: این مرکز خرید، یکی از عجیب و دیدنی ترین بازارهای بانکوک می باشد که در آن پر از دست فروش های فعالی می باشد که در آن به فروش اجناس خود می پردازند. گشت و گذار در این مکان حس و حال خاص خود را دارد. همچنین در این بازار معابد چینی ها را می توانید ببینید و مغازه هایی که طب چینی یاد می دهند و انواع داروهای چینی را به فروش می رسانند. 

[عکس: tourgasht.com-markaz-kharid-chiniha-new.jpeg]

بهترین رستوران های بانکوک

رستوران سیامی ایسایا: این رستوران یکی از جذاب ترین رستوران های تایلندی در بانکوک می باشد که در خیابان کوچکی به نام (جاده ی رامای چهارم) قرار گرفته است. رستوران سیامی ایسایا در وسط باغی زیبا و سرسبز واقع شده  و با داشتن خدماتی عالی و بی نظیر و آشپزی ماهر به نام Ian kittichai به یکی از منحصر به فردترین رستوران ها تبدیل گردیده است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-siamy-isaya-new.jpeg]

رستوران لودو: رستوران لددو یکی دیگر از رستوران های بانکوک می باشد که در آن با کیفیت ترین غذاها با خلاقیت ماهرانه در اختیار مهمانان قرار داده می شود. نام این رستوران در زبان تایلندی به معنی (فصل) می باشد و منوی غذاهای آن بسیار متنوع است. دکوراسیون این رستوران به قدری زیبا جلوه می کند و کارکنان آن نیز بسیار مهربان و خوش برخورد بوده که هیج گردشگری را از انتخاب این رستوران پشیمان نمی کند. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-lodo-new.jpeg]

رستوران ایت می: این رستوران در ساختمان سفید رنگ 2 طبقه واقع شده است و اطراف آن به وسیله گیاهان بلند و گلدان های بلند احاطه شده است. غذاهای این رستوران تازه و بسیار متنوع است و طرفداران خاص خود را دارد. همچنین دکور رستوران ایت می بسیار مدرن و ساده بوده و عکس ها و نقاشی های روی دیوار توجه هر گردشگری را به خود خیره است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-eat-me-new_1.jpeg]

رستوران بولان: رستوران بولان از رستوران های برجسته ی بانکوک می باشد که در لیست بهترین رستوران های تایلند بانکوک قرار گرفته است. این رستوران، غذاهایش بسیار مشهور است و دو سر آشپز ماهر، غذاهای این رستوران را می پزند. لازم است بدانید منوی ناهار این رستوران ثابت است و قیمت ها بر رویشان درج شده است. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-bolan-new.jpeg]

رستوران گاگان بانکوک: رستوران گاگان از دیگر رستوران های معروف بانکوک می باشد که در سال 2010 افتتاح شده و در خیابان (لانگ سو آن) قرار گرفته است. این رستوران، یک رستوران هندی است و غذاهای آن توسط آشپزهای ماهری که دارای گواهینامه ی معتبر بین المللی هستند پخته می شود. بدون شک می توان گفت هر گردشگری به محض ورود و نوش جان کردن غذاهای دلچسب و لذیذ این رستوران آمادگی رضایت کامل را خواهد کرد. 

[عکس: tourgasht.com-restoran-gagan-new.jpeg]

مهم ترین هتل های بانکوک

هتل رامادا پلازا: این هتل از هتل های 5 ستاره بانکوک می باشد که دارای امکاناتی هم چون استخر روباز، اسپا، رستوران و کافه می باشد. اتاق های این هتل دارای نمایی رو به رودخانه chao phraya می باشد و منظره ای دیدنی را برای مهمانان عزیز ایجاد کرده است. این هتل در موقعیت مکانی بسیار خوبی قرار دارد زیرا در نزدیکی منطقه silom که یک منطقه تفریحی و مرکز خرید می باشد واقع شده همچنین فاصله این نیز تا فرودگاه 40 دقیقه با ماشین می باشد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-ramada-plaz-new.jpeg]

هتل تنفیس بانکوک: این هتل از دیگر هتل های لوکس بانکوک می باشد که دارای 79 اتاق می باشد و هر یک از اتاق ها امکانات ویژه ای را در بر می گیرد. هتل تنفیس در مرکز تجاری Ploenchit  و در چند قدمی پارک لومپینی و سیام پاراگون واقع شده است. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-tenfice-new.jpeg]

هتل دیوان بانکوک: این هتل در محدوده شهر قدیمی بانکوک واقع شده است و دارای 43 اتاق می باشد. هتل دیوان به سبک معماری عربی ساخته شده است و دارای امکانات ویژه ای می باشد. همه ی اتاق های این هتل دارای تخت خواب های بسیار راحتی می باشد و رفتار کارکنان آن نیز بسیار دوستانه و صمیمی بوده و 24 ساعته در حال خدمت رسانی به مهمانان عزیز این رستوران هستند. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-divan-new_1.jpeg]

هتل نووتل بانکوک: هتل نووتل از هتل های لوکس بانکوک می باشد که دارای 492 اتاق می باشد و در مرکز شهر بانکوک واقع شده است. این هتل شامل امکانات وسیعی می باشد و اقامتی رویایی و به یاد ماندنی را برای گردشگران عزیز به ارمغان می آورد. همچنین اتاق های این هتل نیز دارای تلویزیون، پلاسما، قهوه ساز و ... می باشد و رستوران Square غذاهای بین المللی و رستوران Lok wah Hin غذاهای چینی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. 

[عکس: tourgasht.com-hotel-novotel-new.jpeg]


منبع: tourgasht.com