کلیدستان

نسخه‌ی کامل: حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟
حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟ :: کشور تایلند کشوری شلوغ و پر هرج و مرج است و به همین دلیل وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور بسیار متنوع هستند.اگر بخواهیم به 2 مورد از اصلی ترین وسایل نقلیه تایلند اشاره کنیم آن دو مورد موتور سیکلت و دوچرخه هستند که در مسافت های کوتاه به ویژه در روستاهای این کشور بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.در مسافت های طولانی نیز بیشتر از اتوبوس استفاده می شود.با ما همراه باشید تا با سیستم حمل و نقل در تور تایلند بیشتر آشنا شویم.
اتوبوس

اتوبوس های تایلند
به طور کلی در سراسر کشور تایلند 2 دسته اتوبوس در حال فعالیت هستند که این دو دسته شامل اتوبوس های بدون کولر و اتوبوس های کولر دار می شود.خیلی ساده می توان تفاوت این دو را پیش بینی کرد.اتوبوس های بدون کولر اکثرا دولتی و بسیار ارزان بوده و البته کند تر هستند.در مقابل اتوبوس های کولر دار بسیار راحت بوده و با سرعت بیشتری مسافران را جابجا می کنند.این را هم بگوییم که استفاده از اتوبوس های کولر دار تنها توسط شرکت های خصوصی صورت نمی گیرد و دولت نیز در بخش هایی از شهر ها اتوبوس های کولردار را اداره می کند.
اگر سفری طولانی و بین شهری داشتید می توانید از اتوبوس های وی آی پی استفاده کنید که مزایای زیادی از جمله فضای نشستن بیشتر و تعداد مسافران کمتر سود می برید.در این اتوبوس ها تعداد مسافران حدودا 30 تا 40 نفر است.
راه آهن
راه آهن تایلند
خطوط راه آهن تایلند تمامی بخش های این کشور را تحت پوشش قرار نمی دهد اما قطار های موجود در شبکه ریلی تایلند مناسب و دارا امکانات خوبی بوده و استفاده از قطار در این کشور مخصوصا در مسیر های طولانی روش مناسبی محسوب می شود.ایستگاه قطار هوا لامفونگ که در شهر بانکوک قرار دارد ایستگاه مرکزی این کشور جهت سفر با قطار می باشد.
شبکه  ریلی تایلند به چهر بخش مجزا تقسیم می شود که عبارتند از :
خطوط شرقی : خطوط شرقی شبکه ریلی تایلند تا مرز کامبوج ادامه دارد و به پایتخت کامبوج می رسد.بخش دیگر این خط  فنوم پن است که در مناطق ساحلی امتداد دارد و تا پاتایا پیش می رود.
خطوط شمالی : این خطوط به طور مستقیم تا چیانگ مای ادامه دارد.
خطوط جنوبی : این خطوط به سمت مالزی امتداد دارد.
خطوط غربی : این خطوط نیز به سمت نام توک امتداد دارد و به آن جا منتهی می شود.
حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟
توک توک

توک توک
توک توک یک سه چرخه موتوری است که به عنوان یک وسیله نقلیه محبوب درتایلند شناخته شده است و بیشتر در مسیر های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد.این وسیله نقلیه در همه جای پایتخت تایلند یعنی شهر بانکوک قرار دارد و با استفاده از این وسیله نقلیه می توانید به هر نقطه از این شهر سفر کنید.بر اساس آمارهای منتشر شده بیش از 35 هزار توک توک در تایلند مشغول فعالیت هستند و هر کدام از آن ها قادر به حمل 2 تا 3 نفر هستند.
سفر هوایی در تایلند

سفر هوایی در تایلند
فرودگاه بین المللی Suvarnabhumi در بانکوک برای پرواز های بین المللی و داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.خطوط هوایی تایلند Thai Airways نام دارد و بیشترین پرواز های بین المللی را انجام می دهد.
حمل و نقل عمومی در تایلند چگونه است؟
ترن شهری

ترن های شهری تایلند
یکی از وسیله های نقلیه پر استفاده در تایلند ترن های شهری رو گذر یا اسکای ترن ها هستند که استفاده و دسترسی به آن ها آسان است و سرعت بالایی نیز برای رفت و آمد دارد.همچنین قیمت آن نسبت به بقه وسایل حمل و نقل عمومی مناسب تر است.مساله ی خیلی مهم این است که اسکای ترن ها از ساعت 6 صبح کار خود را آغاز می کنند و تا نیمه شب به فعالیت خود ادامه می دهند.با این توضیحات این وسیله نقلیه می تواند بهترین گزینه برای زود رسیدن و دور زدن ترافیک شهری بانکوک است.
هزینه حمل و نقل در تایلند
هزینه حمل و نقل در تایلند در مقایسه با کشور های غربی و کشور های تورستی بسیار ارزان تر است.اما اگر با تور ارزان تایلند سفر کنید این را در نظر داشته باشید که برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی که مبلغ آن باید نقدا پرداخت شود می بایست چانه بزنید!!اگر در شهر بانکوک قصد استفاده از تاکسی را داشتید حتما به تاکسی متر توجه کنید و هواستان باشد که راننده تاکسی متر را خاموش نکند و کرایه بیشتری از شما نگیرد.در صورتی که دیدید راننده تاکسی متر را خاموش کرد بهتر است از تاکسی پیاده شوید و با تاکسی دیگری مسیر خود را ادامه دهید.
هزینه های کرایه تاکسی در سال 2014 به شرح زیر بوده است:
2 تا 12 کیلومتر : 5 بات به ازای هر کیلومتر
12 تا 20 کیلومتر : 5.5 بات به ازای هر کیلومتر
20 تا 40 کیلومتر : 6 بات به ازای هر کیلومتر