کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تبلیغات در اینستاگرام روشی پربازده در دیجیتال مارکتینگ
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
تبلیغات در اینستاگرام یکی از پربازده ترین روش هایی است که امروز می‌توان در دیجیتال مارکتینگ بعد از طراحی سایت از آن استفاده کرد. تبلیغات در اینستاگرام شامل قوانین، تبصره ها و ترفندهای مختلفی است که در صورت عدم رعایت آن‌ها در بازاریابی الکترونیکی خود موفق ظاهر نخواهیم شد. در این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تبلیغات در اینستاگرام امروز یکی از اصلی‌ترین روش هایی است که شرکت ها به منظور افزایش درآمد خود از طریق کسب مشتریان جدید از آن استفاده می‌کنند. در این روش تلاش می‌شود از طریق ایجاد یک صفحه جدید در این شبکه اجتماعی و سپس افزایش دنبال کنندگان یا همان فالورها، تبلیغات اینترنتی کرده و مشتریان جدید کسب کرد.


[عکس: Instagram-Advertising-5.jpg]

همانطور که بارها به آن اشاره کردیم، دیجیتال مارکتینگ به زمینه‌ای خاص محصور نشده و می‌توان در این دنیا از هر روشی به منظور پیشرفت استفاده کرد. به عبارت دیگر هر پلتفرمی منوط به خصوصی نبودن آن می‌تواند زمینه‌ای به منظور فعالیت های تبلیغاتی و تجاری ما باشد. در این بین نقش شبکه های اجتماعی از همه پررنگ‌‌تر است. می‌توان با فعالیت در آن‌ها کاری کرد که سوددهی ما به میزان فوق‌العاده‌ای افزایش پیدا کند. همانند یک وب سایت، که دار و ندار آن کاربرانش است، به منظور تبلیغات در اینستاگرام نیز باید کاربران زیادی در صفحه اینستاگرامی خود داشت، به این معنی که باید تعداد فالوورهای {واقعی} زیاد باشند.
روش غلط تبلیغات در اینستاگرام
متاسفانه برخی مدیران شرکت ها وارد روش های اشتباه تبلیغات در اینستاگرام شده و در ادامه به خاطر اتلاف سرمایه های خود و نگرفتن هر گونه بازخورد، نه تنها نسبت به این پلتفرم و همه شبکه های اجتماعی، بلکه نسبت به کل راهکارهای دیجیتال مارکتینگ بدبین می‌شود. یکی از راهکارهای اشتباه، تلاش برای بالا بردن تعداد فالوورها به هر نحوی است، به طوری که به جمع آوری دنبال کنندگان اصطلاحا فیک روی می‌آورند!
مقاله پیشنهادی: برندینگ اینترنتی با استفاده از اینستاگرام

[عکس: Instagram-Advertising-4.jpg]

فراموش نکنید هدف از تبلیغات در اینستاگرام کسب مشتریان واقعی جدید و سپس فروش محصولات خود به آن‌ها است، پس چطور می‌توان توقع داشت کاربرانی که واقعی نبوده و یا در صورت فالو کردن صفحه شما، مطالب آن را هرگز نمی‌بینند، کاربر شما باشند؟ متاسفانه علاقه به بالا بردن تعداد فالورهای یک صفحه و تبدیل یک K به چند ده و سپس چند صد K سبب شده کیفیت قربانی شود. مدیران نیز با سرمایه گذاری، از افراد فعال در این زمینه می‌خواهند تعداد کاربرانشان را افزایش بدهند، حال این که چنین کاری هیچ نتیجه‌‌ای در پی نخواهد داشت. تعداد فالوورهای شما هر تعداد هم که باشد، اگر از شما خرید نکرده و یا سرویس هایتان را سفارش ندهند، هیچ سودی به جز کور کردن ظاهری چشم رقیب به دست نخواهید آورد!
روش صحیح تبلیغات در اینستاگرام
درگیر شدن مدیران شرکت ها و کاربران در روش های غلط به حدی جدی شده که می‌بایست پیش از توصیف روش های درست و کاربردی تبلیغات در اینستاگرام به نکته بالا اشاره می‌کردیم. در ادامه تصمیم داریم به صورت موردی، کارهایی که می‌بایست به منظور موفقیت در تبلیغات در اینستاگرام دنبال کنید را ذکر خواهیم کرد.

[عکس: Instagram-Advertising-2.jpg]

فعالیت دائمی
باید به صورت مستمر با حساب کاربری که مخصوص کسب و کار و یا شرکت و مجموعه خود ایجاد کرده‌اید کار کنید. به عنوان نمونه پست هایی خوب ارسال کرده و مخصوص از طریق استوری با کاربران تعاملی دو طرفه برقرار کنید. سعی کنید با کاربران دوست باشید و رفتارهای کلیشه‌ای و جملات سرسنگین را کنار بگذارید. به عنوان نمونه می‌توانید با نوشتن پیام ها و سوال هایی در استوری کاربران به برقراری ارتباط با خود در این شبکه اجتماعی ترغیب کنید. موفقیت در این زمینه یعنی دوست کردن کاربران و دنبال کنندگان با خود، اصلی ترین کلید تبلیغات در اینستاگرام خواهد بود.
فراموش نکنید فقط باید بر روی کیفیت کاربران تمرکز کنید. به عبارت دیگر، داشتن ده فالوور که همگی به صفحه و در نتیجه محصولات و خدمات شما علاقه‌مند شده‌اند، بهتر از داشتن صد دنبال کننده‌ای است که دلیل خاصی برای فالو کردن شما نداشته و با دیدن پست های و یا استوری های شما، بدون توجه از آن‌ها عبور می‌کنند. این مهم تنها از طریق فعالیت مستمر به دست خواهد آمد.
کامنت گذاری برای دیگران
همانطور که گفتیم باید رفتارهای کلیشه‌ای را کنار گذاشته و همانند یک دوست با کاربران رفتار کنید. اگر بتوانید فردی امین و دلسوز را استخدام کرده و وی را مسئول فعالیت دائمی در این شبکه اجتماعی کنید، موفقیت خود از طریق تبلیغات در اینستاگرام را تضمین کرده‌اید. این فرد می‌بایست داخل صفحات دیگر کنکاش کرده و کامنت گذاری کند. البته بسیاری از پیج های اینستاگرام چنین راهکاری را دنبال می‌کنند، اما چرا هیچ کدام به موفقیت نمی‌رسند؟ دلیل مجددا کلیشه‌ای رفتار کردن است.


[عکس: Instagram-Advertising-3.jpg]

به عنوان نمونه یک مالک صفحه‌ای تجاری، جمله‌ «پست زیبایی بود» را کپی کرده و زیر یک یا چند پست هر صفحه‌ای که به آن وارد می‌شود پیست می‌کند! به طور واضح این هیچ تاثیری مثبتی نگذاشته و نشان می‌دهد شما به هیچ عنوان آن پست را مطالعه نکرده و به عکس توجه نکرده‌اید، وگرنه یک کامنت کلیشه برای آن قرار نمی‌دادید! کاربران این موضوع را به خوبی متوجه می‌شوند. در اینجا نیز باید کیفی عمل کنید. اگر به جای نوشتن چنین نظراتی به تعداد صد مورد، برای خواندن پست های ده کاربر وقت گذاشته و کامنت هایی مرتبط برایشان بگذارید، سود بسیار بیشتری به دست خواهد آورد! باز هم تکرار می‌کنیم، هرگز کلیشه‌ای عمل نکنید!
فعالیت مستمر در استوری
بر اساس آماری که این شبکه اجتماعی ارائه کرده است، تعداد کاربرانی که در بخش استوری اینستاگرام فعالیت می‌کنند در مقایسه با کاربرانی که در فید پرسه می‌زنند بسیار بیشتر است، پس شما نیز در تبلیغات در اینستاگرام خود باید تمرکزتان را بر روی این بخش قرار بدهید.

[عکس: Instagram-Advertising-6.jpg]

اگر یک کاربر پست های عادی زیادی منتشر کند، بعد از مدتی دنبال کنندگان آن احساس خستگی کرده و آن را بی صدا و یا حتی آنفالو می‌کنند، اما استوری ساخته شده تا به صورت دائمی و 24 ساعته درونش فعالیت کنید! البته پیشنهاد می‌کنیم این فعالیت با حساب کاربری تجاری مربوط به کسب و کارتان و فقط به قصد انجام تبلیغات در اینستاگرام به منظور کسب مشتریان جدید باشد، وگرنه وقت زیادی را در آن تلف خواهید کرد! اینستاگرام شدیدا اعتیادآور است و این موضوع می‌تواند هم به ضرر و هم به نفع شما تمام شود.