کلیدستان

نسخه‌ی کامل: معایب طراحی وب سایت ساده با HTML
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
طراحی وب سایت ساده با HTML به منظور صرفه جویی در وقت می‌تواند پیشنهاد بسیار جالبی باشد، اما نباید زود تصمیم گرفت و می‌بایست تمامی ابعاد تصمیم خود را مد نظر داشت. به همین دلیل در این مطلب تصمیم داریم مزیت‌ ها و معایب طراحی سایت ساده تنها با استفاده از HTML را مورد بررسی قرار بدهیم.
طراحی وب سایت ساده
ابتدا بهتر است کمی با HTML آشنا شویم. این یک زبان برنامه نویسی نیست، به همین دلیل نمی‌‌توان با استفاده از آن نرم افزارهایی نوشت که با کاربر تعامل برقرار می‌کنند. از اچ تی ام ال تنها به منظور ایجاد صفحه های وب استفاده می‌کنند، درست به همین دلیل حین بهره بردن از آن بدون استفاده از هر گونه ابزار و زبان برنامه نویسی دیگر، از اصلاح طراحی وب سایت ساده استفاده می‌شود.


[عکس: Web-Design-20.jpg]


اچ تی ام ال دارای تگ هایی است که به کمک آن‌ها می‌توان ظاهر یک وب سایت را ایجاد کرد. با این کار ظاهر وب سایت که تنها می‌توان آن را مشاهده کرد درست شده و امکان تعامل کاربر وجود نخواهد داشت. اگر می‌خواهیم کاربر به جز دیدن محتوای وب سایت، قادر به انجام کارهای دیگری نیز باشد، می‌بایست دست به دامن جاوااسکریپت و پی اچ پی شویم.
حین استفاده از طراحی وب سایت ساده حتی از سیستم های مدیریت محتوا نیز استفاده نمی‌کنیم، به همین دلیل برای مدیریت با مشکل مواجه خواهیم شد. سیستم های مدیریت محتوای مخصوص متن باز آمدند تا دردسرهای سر و کله زدن با صفحه های وب استاتیک از بین برود، اما فردی که تصمیم گرفته به طراحی وب سایت ساده بپردازد، تصمیم دارد تلاش هزاران توسعه دهنده را کنار گذاشته و به روش های سنتی روی بیاورد.


[عکس: Web-Design-7-1.jpg]

با طراحی وب سایت ساده به وسیله استفاده از HTML نه تنها فقط به ابتدایی ترین قابلیت یک وب سایت یعنی نمایش مطلب دسترسی خواهید داشت، بلکه برای ایجاد تغییر در همین صفحه ها نیز دچار مشکل می‌شوید. تصور کنید وب سایت شما در بهترین حالت که خیلی غیر ممکن به نظر می‌رسد، فقط ده صفحه داشته باشد. حال حین طراحی وب سایت ساده با HTML باید هر صفحه را به شیوه‌ای جداگانه مدیریت کنید. برای اضافه کردن هر صفحه جدید به کدنویسی از ابتدا نیاز خواهید داشت!
مقاله پیشنهادی: ساخت رزومه حرفه ای برای شرکت طراحی سایت
پیشنهاد ما این است که مجددا به سمت استفاده از روش های بسیار ناکارآمد قدیمی روی نیاورید. بهتر است به جای طراحی سایت ساده، از یکی از سیستم های مدیریت محتوای متن باز همچون وردپس، جوملا و دروپال استفاده کنید. قابلیت هایی که با این کار در اختیارتان قرار خواهند گرفـت، با زمان طراحی وب سایت ساده غیر قابل مقایسه خواهد بود.
تنها زمانی می‌توان گفت این روش طراحی سایت بهتر تلقی می‌شود که کاربری تصمیم دارد یک وب سایت دارای چند صفحه مشخص ایجاد کند، به طوری که دیگر قرار نیست به تعداد صفحه های آن افزوده شده و همچنین قرار نیست صفحه های کنونی نیز به طور مستمر ویرایش شوند. در غیر این صورت با هیچ منطقی نمی‌توان عدم استفاده از سیستم های مدیریت محتوای متن باز و طراحی وب سایت ساده را تجویز کرد.