کلیدستان

نسخه‌ی کامل: طراحی داخلی آپارتمان با کانسپت روح زندگی و حیات
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
آپارتمان Sunny در شهر Taichung تایوان، قبل از اینکه بازسازی شود یک ساختمان معمولی و قدیمی به سبک تایوانی بوده مثل بقیه ساختمان ها 
در فضای اصلی این ساختمان از نظر چیدمان و عامل محدود و کم شدن نور تهویه فضای جمعی آن به وجود آمده باعث شده این خانه از آن فرم عادی یک منزل ایده آن که که برای معمار مهم است خارج شود 
در این صورت معماران این پروژه بر اساس این ایراد ها به صورت راهکاری سه استراتژی متفاوت پیشنهاد دادند که پایه و اساس طراحی این منزل را روح زندگی کردن و حیات قرار دادند
قدم به قدم با این سبک از دکوراسیون داخلی با ما همراه باشید

1. فضای سیال

در طراحی جدید یک نظم فضایی نوین پنج وجهی در پلان جای داده شد. به این صورت، سیالیت و پویایی فضاهای جمعی، به صورت طبیعی و خود به خودی، به وجود آمده است. دیوارهای مورب نیز همزمان محدوده فضا را تعریف کرده و فضایی برای دید و تهویه بهتر و بهره گیری بیشتر از نور خورشید به وجود می آوردند و اینگونه زمان در این فضا جریان می یابد.

[عکس: sunny-apartment(5).jpg]

2. هوای در جریان

بعد از تلفیق عملکرد فضا با نظم فضایی جدید پنج وجهی، جداره شمالی، شرقی و جنوبی بنا آزاد شده و بنابراین نه تنها اینگونه نور خورشید به داخل فضا راه می یابد بلکه جریان هوا نیز در فضاهای جمعی به صورت خود به خودی امکانپذیر می شود. کیفیت فضا و میزان آسایش زندگی در چنین فضایی به واسطه جریان هوای بهتر به شدت افزایش خواهد یافت.

[عکس: sunny-apartment(6).jpg]

3. صدا

این فضا سیال و پیوسته است و طراحان به دنبال ایجاد مرزهای نرمی در فضا برای مسئله انتشار صوت بوده اند. بنابراین سقف های طاقی شکل در هر یک از فضاهای پنج وجهی جایگزین شد و این باعث انعکاس صدا و متمرکز شدن آن شده و حوزه های آوایی متفاوتی را برای تعریف عملکردهای مختلف به دست می دهد در این پروژه، خلق یک فضای زندگی نوین با ایجاد نظم جدیدی در پلان و پترن متفاوتی در مقطع مورد نظر بوده است. آنچه این پروژه را توصیف می کند، مفاهیم نور، جریان هوا و صدا می باشد.

[عکس: sunny-apartment(7).jpg]

اطلاعات آپارتمان :

شرکت معماری : استودیو Very، گروه معماری Che Wang

موقعیت بنا: Taichung، تایوان

معماران مسئول پروژه: Che Wang و Colette Kuo

مساحت بنا: 200 مترمربع

سال ساخت پروژه: 2018

[عکس: sunny-apartment(8).jpg]







برای دیدن تصاویر بیشتر و پلان این مدل طراحی و معماری دکوراسیون داخلی به لینک ذیل مراجه فرمایید و لذت ببرید
طراحی دکوراسیون داخلی با کانسبت روح زندگی و حیات 
تغییر در طراحی داخلی و دکوراسیون خانه
در زمانی که قصد بازسازی ساختمانهای قدیمی را داید می توانید از ایده های جدیدی برای طراحی داخلی منزل خود استفاده کنید. کارسناسان طراح در زمینه بازسازی داخلی ایده هایی را در این زمینه در اختیار ما قرار داده اند:
1.نقاشی کردن دیوارهای خانه
2. در هنگام خرید وسایل آنها را به صورت جفت انتخاب کنید.
3.در خانه از تزئینات طبیعی مانند گلدان ها استفاده کنید.
4.اگر رنگ دیوارها را تغییر داده اید رنگ قاب عکس ها را نیز تغییر دهید.

[عکس: 301.jpg] 

5.در اتاق های کوچو از آینه های قدی و بزرگ استفاده کنید.
6.روکش مبل ها را تعویض کنید.
7.تابلوها قدیمیی را با تابلوهای جدید تعویض کنید.
8.به جای پوشاندن کامل زمین با فرش از قالیچه استفاده کنید.
9.از نور پردازی استفاده کنید. نور پردازی می تواند با استفاده از شمع و یا چراغ های تزئینی باشد.

[عکس: 307.jpg]

10.از پرده هایی استفاده کنید که تا زمین میرسند حتی اگر پنجره ها کوتاه است.
11. در بالای شومینه از قاب عکس استفاده کنید.
برآورد قیمت بازسازی خانه


قیمت بازسازی خانه بر اساس موقعیت مکانی، متراژ، نوع مصالح استفاده شده و دیگر عوامل می‌تواند سنجیده شود. بازسازی به سادگی نیست. شما مجبورید برای مدتی به خانه دیگری نقل مکان کنید تا خانه شما آماده شود. حتما برای هزینه‌های آن هم فکری کرده‌اید؛ اما این هزینه ارزشش را دارد. شما با دیدن نمای جدیدی از خانه خود حتما روحیه مثبتی به دست می‌آورید که تاثیر هزینه‌ای را که کردید را شاهد می‌شوید. علاوه بر این قیمت خانه شما با بازسازی بیشتر می‌شود.


همانطور که می‌دانید هزینه‌های ساخت و ساز و خرید مصالح بسیار سنگین است. از همین رو افراد ترجیح می‌دهند به جای این که ملک را به طور کامل بکوبند و از نو بسازند، آن را تعمیر و قسمت‌هایی از آن را بازسازی می‌کنند. در این صورت هزینه بازسازی خانه بسیار به صرفه‌تر خواهد شد و در همان خانه دلخواه خود تغییراتی ایجاد می‌شود

[عکس: Estimated-rebuilding-price.jpg]

اما برای بازسازی لازم است صبور باشید، مدتی را برای تحقیق بگذارید و بهترین راه را برای نوسازی خانه خود پیدا کنید. با تحقیق و مشورت با کارشناسان معتبر می‌توانید قیمت بازسازی را به صورت معقول تخمین بزنید. به عنوان یک نکته در نظر داشته باشید که برای شروع بازسازی بهتر است بودجه کافی را آماده داشته باشید و برنامه‌های خود را بر اساس پول‌هایی که قرار است به دستتان برسد نچینید.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال بازسازی خانه‌ های قدیمی برای تبدیل این فضاها به کافی‌شاپ، رستوران و مراکز تفریحی هستند. توجه به معماری کهن باعث شده که دست به بافت‌های ارزشمند خانه‌های قدیمی نزنیم و آن را احیا کنیم.

بازسازی و ارزشمند شدن خانه شما

خانه‌های قدیمی می‌تواند ارزشمند باشد؛ این خانه‌ها پر از خاطرات آدم‌هایی هستند که در طی سال‌های دور در این خانه‌ها زندگی کرده‌اند. احتمالا اگر پدربزرگ و مادربزرگ شما در این خانه‌ها زندگی کنند با تغییر در شکل و نمای خانه با شما مخالفت می‌کنند. راضی کردن آن‌ها و آوردن دلایلی برای مثبت بودن این کار ممکن است انرژی زیادی از شما بگیرد.
اما بازسازی برای افرادی که سن کمتری دارد یک تغییر بزرگ است. حتی اگر با عوض کردن رنگ دیوارها یا خرید کاغذ دیواری جدید باشد، می‌تواند باعث افزایش ارزش ملک شما شود.

قبول داریم که قیمت بازسازی زیاد است، اما شما با روش‌ها و تصمیم‌های منطقی می‌توانید آن را مدیریت کنید. گاهی اوقات با یک تغییر کوچک در معماری داخلی ساختمان بعد از بازسازی نمای زیبایی ایجاد می‌کند، پس لازم نیست برای ایجاد تغییر به سراغ راه‌های پر هزینه بروید. برای اطلاع از قیمت بازسازی خود بهتر است قبل از عقد قرارداد با کارشناسان مربوطه صحبت کنید و قیمت نهایی را مشخص کنید. البته در پروسه بازسازی ملک ممکن است این هزینه متغیر شود و کارشناسان باید برای ایجاد تغییرات با شما مشورت کنند.

عواملی که قیمت بازسازی را تحت تاثیر قرار می‌دهند

تنوعی برای دیوارها در نظر بگیرید. معمولا از رنگ سفید ساده برای نقاشی دیوارها استفاده می‌شود. البته برخی از صاحب‌خانه‌ها که سلیقه بهتری هم دارند از کاغذ دیواری برای مزین کردن آن غافل نمی‌شوند. اما باید پذیرفت که کاغذ دیواری به تنهایی می‌تواند بر روی هزینه تمام شده بازسازی تاثیر بگذارد.
اگر برای بازسازی ساختمان می‌خواهید تغییری در کفپوش‌های خانه خود دهید، می‌توانید از گزینه‌های سرامیک، پارکت، سنگ و دیگر کفپوش‌های انتخاب مناسبی داشته باشید. البته هر کدام از این گزینه‌ها تاثیری بر روی هزینه‌های تمام شده بازسازی خواهند داشت.

اجرای سقف کاذب و گچکاری برای مزین کردن سقف هم یکی دیگر از عواملی است که بر روی قیمت بازسازی می‌تواند تاثیر بگذارد. زمانی که قرار است تغییری در معماری داخلی خانه ایجاد کنید، احتمالا به دنبال طرح‌های مدرن خواهید رفت. این طرح‌ها می‌تواند یک گچکاری ساده باشد، یک سقف کاذب با نورهای زیبا، یا ترکیبی از این دو باشد.
به مرور و با گذشت زمان، بسیاری از خانه ها و آپارتمان ها، قدیمی و فرسوده می شود و نیاز به تعمیر و بازسازی دارند، همچنین ممکن است نیاز به بازسازی در اثر نیاز ساختمان نباشد و صاحب خانه تمایل داشته باشد که تغییراتی در آن بوجود آورد و یا بخشی را به ان اضافه کند. پس تمام کارهایی که مربوط به بازسازی و تعمیر است یا جهت به روز کردن، زیبایی و مدرنیته کردن ساختمان است یا به دلیل جلوگیری از خرابی و فرسودگی بیشتر است. به طور کلی تعمیر و بازسازی ساختمان کار ساده ای نیست و شامل کارها و بخش های زیادی است که بهتر است به آن به عنوان یک پروژه نگاه کرد. زمان بازسازی و تعمیر باید تمامی موارد، از جمله لوله کشی ها، برق ساختمان و ... را در نظر بگیرید و چک کنید که بعدا باعث هزینه های اضافی و دوباره کاری نشود. پس برای بررسی دقیق و بهتر تمامی موارد هنگام بازسازی ساختمان، بهتر است از یک متخصص برای این کار استفاده کنید و تعمیر ساختمان خود را به هر کسی نسپارید. مطمئنا پیدا کردن یک متخصص که بتواند کار را به خوبی انجام دهد و شما نیز از آن مطمئن باشید کار دشواریست. امروزه از طریق شرکت های خدمات انلاین این مشکل برطرف شده است. شما می توانید با ثبت درخواست خود در سایت، به چندین متخصص دسترسی پیدا کنید، پروفایل آنها را بررسی و همچنین نظرات کاربران قبلی را بخوانید و بهترین گزینه را انتخاب کنید. بهتر است قبل از بازسازی ساختمان به نکات زیر توجه کنید.

 قبل از بازسازی ساختمان به چه نکاتی توجه کنید؟

·       قبل از هر چیز، هدف خود را از بازسازی ساختمان تعیین کنید و بدانید که این کار برای شما سود و مزیت دارد یا خیر.

·       قبل از بازسازی حتما با همسایه های خود صحبت کنید، به خصوص اگر در اپارتمان زندگی می کنید.

·       تا حد ممکن از تخریب و بازسازی دیوارهای اصلی اجتناب کنید.

·       باید این نکته را بدانید، که کار بازسازی و تعمیر، یک کار زمانبر با جزئیات زیاد است، پس از قبل به زمان توجه کنید و صبور باشید.

·       سعی کنید تا جایی که می توانید از مصالح با کیفیت و خوب استفاده کنید.

·       برای تغییر رنگ دیوارها و دکوراسیون حتما از یک متخصص مشورت بگیرید.
·       قبل از بازسازی به تمامی کارهایی که می خواهید انجام دهید توجه کنید و حتما حتما به بودجه و هزینه ای که لازم است فکر کنید و برای خود یک سقف مشخص تعیین کنید که در هنگام اجرای کار، دچار مشکل نشوید.