کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تعطیلات بی نظیر زمستانی در گرجستان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
چگونگی برنامه ریزی برای تعطیلات زمستانی در گرجستان
در مورد  اطلاعات و برنامه ریزی برای سفر به گرجستان مقالات متنوع و بیشتری را مطالعه کنید، در مورد اینکه کجا برویم ، چه چیزهایی را باید ببینیم، مکان هایی که غذاهای خیلی لذیذتری عرضه می کند و چه جایی مراسم های رقص بهتری را برگزار می کند.

اگر چه به غیر از داستان های هیجان انگیز در مورد مناظر و غذا ، مسافران و گردشگران نیاز به اطلاعات اساسی از قبیل: آب و هوا در مکان های پربازدید و گزینه های مربوط به چگونگی دسترسی به این مکان ها نیز دارند.

به منظور بهبود تجربه خود ، فلات پارس راه حل های ساده ای را برای اطلاع رسانی در مورد همه چیزهایی که باید درباره و سفر در فصل زمستان به کشور گرجستان بدانید ، را  ارائه می دهد.

اماکن دیدنی گرجستان در زمستان
[عکس: Travel-to-Georgia-in-the-winter-2.jpg]
به هنگام صحبت از مکان های کلاسیک در تعطیلات زمستانی ، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد اسکی روی دامنه های سفید کوه ، برف بازی و برگزاری دورهمی در اطراف آتش پس از یک روز پر مشغله در خارج از منزل است.

در گرجستان، همه این ها را با هم در کجا می توانیم داشته باشیم. برای سال 2017-2018 پنج گزینه وجود دارد:

Gudauri, Bakuriani, Hatsvali, Tetnuldi , Goderdzi.

از سوی دیگر ، زمستان در گرجستان به معنای لذت بردن از فعالیت های همیشه سبز مانند تورهای گارمونی و همچنین بازدید از قلعه های باستانی و معابد است.

شما می توانید تمام آنها را در تور گرجستان وسفر به شهر تفلیس پیدا کنید، اما همچنین توصیه می شود زمانی را به بازدید از Mtskhetaa و Kakheti Telavi، Quareli و Sighnaghi، یا شاید همه آنها، اختصاص دهید.

شهر باتومی همچنین می تواند شما را شگفت زده کند. البته، شنا در دریا گزینه ای دیوانه کننده برای مردم محسوب می شود، اما شهر در زمستان همچنان جذاب است، باغ گیاه شناسی برقرار است و کافه های کوهستانی Ajara شما را با انواع جاذبه های محلی آشنا می کند.

گرجستان نه تنها به خاطر نوشیدنی خود، بلکه به دلیل دارا بودن آب معدنی معروف است. اگر به Borjomi ، Tskaltubo، Sairme یا Kvareli بروید و در یکی از هتل ها یا تفریحگاه ها مستقر شوید، بدن شما به طور کامل آن را احساس خواهد کرد.

در فصل زمستان قیمت بسیاری از هتل هایی که دارای آبگرم هستند ، کاهش می یابد، بنابراین استفاده از در مقایسه با تابستان، حتی مقرون به صرفه تر نیز می شود.

آب و هوای گرجستان
سوال در مورد آب و هوا در گرجستان همیشه ما را به چالش می کشد.
اگر کشور دارای چندین منطقه اقلیمی باشد، چگونه می توانیم به این سوال پاسخ دهیم ؟

ما توصیه می کنیم که صفحات معتبر هواشناسی را برای پیش بینی آب و هوا برای زمان های مورد نظر سفر خود بررسی کنید.
به طور کلی، زمستان در شهر تفلیس و کاختی سرد نیست، دمای زیر صفر یک پدیده نادر است، اما اغلب بسیار بادی است ، بنابراین بهتر است یک کلاه یا روسری در کیف خود داشته باشید. در باتومی هوا مرطوب تر است ، با این همه، این یک منطقه نیمه گرمسیری است.
در زمستان سال 2015-2016 ساکنان و مهمانان در باتومی با بارش برف های بی سابقه ای هیجان زده شدند، اما این تنها یک استثنا به حساب می آید.

شما در پیست های اسکی باید پوششی داشته باشید که به راحتی بتوانید به اسکی یا اسنوبرد بپردازید. بارش برف در پایان ماه نوامبر آغاز می شود، اما فصل اسکی در اواسط یا حتی پایان ماه دسامبر(دی ماه) می باشد.

[عکس: Travel-to-Georgia-in-the-winter-5.jpg]

در فوریه و مارس معمولا برف تازه ای که بر روی زمین است موجب افزایش سطوح آزاد اسکی می شود.
اغلب استراحتگاه های آبگرم، در قسمت های مرکزی کشورگرجستان قرار دارند، جایی که زمستان ملایم است. مطمئنا، شما برای استفاده از حمام های آبگرم درمانی نیاز به روسری ندارید، اما برای پیاده روی در فضای باز بهتر است آن را با خود ببرید.

پول ملی
در تمام مغازه ها، هتل ها و رستوران ها در گرجستان فقط می توانید با پول ملی خرید کنید.
البته، بسیاری از هتل ها قیمت ها را در وب سایت های خود بر حسب دلار قرار می دهند، اما این کار برای راحتی بیشتر مسافران است، چرا که کل جهان از میزان نرخ تبدیل لاری (GEL) به دلار آگاه نیستند. به طور خلاصه، هنگامی که شما به فرودگاه می رسید، به دنبال یک شعبه بانکی یا یک مرکز مبادله برای دریافت پول مورد نیاز برای پرداخت به تاکسی باشید.

اگر قصد سفر به Svaneti (استراحتگاه Hatsvali یا Tetnuldi) یا ( Goderdzi ) را دارید، بهتر است قبل از آن پول خود را تبدیل کنید. در کوه ها، شما مقدار زیادی برف، درختان بلند و احساسات خالص پیدا خواهید کرد، اما تعداد دستگاه های خودپرداز بسیار کم است.

سفر از فرودگاه به مرکز شهر در گرجستان
[عکس: Travel-to-Georgia-in-the-winter.jpg]

در هر فرودگاه گرجستان، هر دو تاکسی رسمی و غیر رسمی، شما را با چمدان خود در وسط سالن ورودی تنها نخواهند گذاشت. علاوه بر تاکسی، از فرودگاه باتومی، یک اتوبوس به شهر نیز وجود دارد. فرودگاه کوتایسی با شرکت اتوبوسرانی گرجستان همکاری می کند که به طور منظم به تفلیس، باتومی و مستیا سفر می کنند و از فرودگاه تفلیس اتوبوس های روزانه و شبانه می توانند شما را به مرکز شهر برسانند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی رفتن به پیست اسکی از بزرگترین شهرهای گرجستان با ما تماس بگیرید. می توانید با تور گرجستان از آژانس فلات پارس بهترین و خاطره انگیزترین سفر را تجربه کنید. ما برای شما آرزوی یک اقامت دلپذیر و یک سفر عالی به کشور گرجستان را داریم.