کلیدستان

نسخه‌ی کامل: روش ساخت تابلو
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
مراحل ساخت تابلو :
اولین گامی که در تابلوسازی برداشته میشود مرحله طراحی می باشد طراحی حروف توسط نرم افزار کرل و یا اتوکد صورت می گیرد و همه خصوصیات حروف مانند فونت ، ضخامت ، سایز مشخص می گردد و طرح نهایی برروی جنس پلکسی گلاس که یک نوع پلاستیک شفاف مشابه شیشه در رنگهای مختلفی می باشد لیزر  می شود.
انتخاب رنگ :
این مرحله از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا رنگ است که جلوه زیبایی به تابلو می دهد و اگرترکیب رنگها به درستی انتخاب شود جذابیت بیشتری به تابلو می دهد و هرچه تابلو جذابتر باشد بیشتر در ذهن نقش می بندد و باعث جذب بهتر مشتری می گردد.
پس از آماده سازی طرح ، سیستم برش لیزری به صورت اتوماتیک حروف را در یک ورق از جنس پلاستیک می پیچد و برش می دهد و پس از اتمام برش کاری  توسط سیستم برش لیزری ، تابلوساز حروف را بر روی یک میز کار که بصورت شبکه ای سوراخ شده است قرار میدهد ویا بر روی میز آهنی با آهن رباهای مخصوص که به شکل استوانه می باشد  ثابت می کند.

ابزارهای مورد نیاز برای ساخت و تعبیه حروف :
قیچی آهن بر : از این قیچی برای برش حروف استفاده می شود.
متر نواری :از متر برای اندازه زدن حروف و لبه ها بهره گرفته می شود.
تیغ فویل بر : این ابزار باعث خم شدن لبه های صاف و ایجاد شیار در قسمت های زاویه دار می شود .
استوانه : با استفاده از استوانه می توان به قسمت های قوس دار حروف حالت داد .
سوهان : برای تمیزی لبه های کار استفاده می شود .
پس از آماده سازی حروف چلنیوم نوبت به زیرسازی این حروف می رسد برای زیرسازی از ورقهای کامپوزیت و یا PVC بهره گرفته می شود این ورقها بسیار مقاوم بوده و در برابر آب و اشعه خورشید و سرما و گرما تغییر حالت نمی دهد .
پس از اینکه حروف ساخته شده بر روی ورق قرار گرفت نوبت به روشنایی داخل آن می رسد که به دو صورت  LED و SMD   انجام میشود .
لامپ های LED در ابتدای عرضه به صورت شاخه ای وارد بازار شدند اما به دلیل مشکلاتی از قبیل ایجاد نقاط نورانی در پلکسی و نفوذ آب جای خود به LED های بلوکی دادند این LED ها مشکل LED های شاخه ای را نداشتند اما باز هم نتوانستند رضایت مشتری را به طور کامل جلب نمایند.
برای همین کشور چین دوباره ابتکار جدید به خرج داد و LED جدیدی به نام SMD را تولید و عرضه نمود این نوع LED ها فوق العاده کارآمد هستند و نور بالایی دارد و در برابر آب مقاوم هستند و از لحاظ کیفیت عالی بوده و عمر طولانی و مفیدی دارند .
نحوه ساخت تابلو چلنیوم :

در تابلو چلنیوم کلیه مراحل خم کردن ، قوس و شیار بر روی لبه چلنیوم توسط دستگاه بصورت کامپیوتری انجام می شود
اما چون این دستگاه توسط کشورهای اروپایی طراحی و پیاده سازی شده است و تمام فونت های آن به زبان لاتین می باشد و زبان فارسی را ساپورت نمی کند به همین علت اغلب اوقات مشکل تراشی می کند اما اگر این دستگاه موجود نباشد کلیه کارها توسط تکنسین کار به صورت دستی اجرا میشود.
پس از اتمام کار نورپردازی ، تابلو آماده نصب می گردد برای نصب  ، از یک پلات  منطبق با طرحی که در ابتدای کار ترسیم شده است کمک گرفته می شود و سپس ورق  روی پلات  قرار گرفته می شود و و تمام سیم کشی های مربوط به نورپردازی در پشت کار تعبیه می گردد.
سپس نوردهی لامپها چک می شود و زمانی که  از نوردهی آن اطمینان حاصل شد ، حروف بر روی ورق جای می گیرد و کار ساخت و نصب تابلو به اتمام می رسد .