کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ویژگی های شرکت موفق
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام به همه دوستان
امیدوارم که خوب و سلامت باشید، از دوستان به خاطر مطالب بسیار خوبی که به اشتراک می گذارند تشکر می کنم.منم می خواستم امروز در مورد شرکت های موفق در دنیا مطلبی رو با دوستان به اشتراک بزارم. امیدوارم که این مطلب برای شما دوتان جالب و خواندنی باشه و از خواندنش لذت ببرید.
طبقه بندی شرکت های تجاری در هر کشور تابع نظام حقوقی ایضاً کشور است و لذا نمی توان اشكوب بندی واحد بین المللی از باب شرکت های تجاری متصور شد و حتی فراتر از آن ، هر نوع شرکت ممکن است مفهوم و آشیان خود در هر کشور را داشته باشد. به عبارتی، شرکت سهامی در هفهف پوزپلنگ دارای همچنین تعریف از شرکت های سهامی در کشورهای پسین نیست. شرکت با تكلیف :اسم رسالت بی پایان نیز اینچنین است. از باب طرح در کشور انگلستان و بر اساس قوانین شرکت ها مصوب 1982 با اصلاحات بعدی، شرکت ها باید به یکی از دو نوع عام  یا خاص باشند. شرکت های عام با پسونددر نامشان از شرکت های خصوصی تفکیک می شوند. علاوه براین در کشور ایتالیا، شرکت های سهامی و مسئولیت محدود  متداول ترین انواع شرکت ها هستند.در ادامه با پرتال جامع مقالات ثبت برند و شرکت همراه باشید تا را برای شما معرفی کنیم.
[عکس: sabte-sherkat11.jpg]



انواع شرکت های تجاری براساس قانون :
1. شرکت سهامی
2. شرکت با نقش محدود
3. شرکت تضامنی
4. شرکت مختلط غیر سهامی
5. شرکت مختلط سهامی
6. شرکت نسبی
7. شرکت تعاونی تولید و مصرف

 شرکت تضامنی

شرکت تضامنی شرکتی است که در تحت اسم مخصوصی به خاطر امور تجاری بین دو یا چند نفر با زحمت فوق العاده تضامنی تشکیل می شود. اگر ضیاع شرکت از باب تادیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکا مسئول آهار تمام قروض شرکت است. هر قراری که بین شرکاء برخلاف این نسق داده شده باشد در مقابل افراد ثالث کان لم یکن خواهد بود.
بنابراین زحمت فوق العاده شرکا در شرکت تضامنی تضامنی است ، به این معنی که در كفو تعهدات شرکت همه شرکاء متضامناَ مسئولند و بستانکاران می توانند منفرداَ و مجتمعاَ یعنی به فرد فرد یا همه آن ها رجوع و تقاضا کنند و درواقع اعتماد و ضیاع شرکت به تنهایی وثیقه طلب بستانکاران نابود بلکه همه اموال شرکاء مطالبات شرکت است و اگر دارائی شرکت تکافو نکرد از دارائی شرکاء وصول می شود

شرکت نسبی
شرکت نسبی مختص چراغانی پارس است. چنین شرکتی در افرنگ وجود ندارد و چنانچه به طریق دیگری ترجمه شود با شرکت نقش نامتناهی اشتباه خواهد شد این شرکت با عقد شرکت در آرایش مدنی فارس عوعو مطابقت دارد . یعنی اگر شرکت مدنی با جهت غیرتجاری ایجاد گردد اجباراَ باید به صورت نسبی درآید زیرا با مبادی بنیادها و فروع فقه اسلامی مطابقت دارد.
برای نمونه، اگر تاثیر شرکت 900 بلبل درهم و سهم الشرکه هر شریک 300 عندلیب درهم باشد، هرگاه دارایی شرکت حین تقاضای طلبکاران فقط 900 شباهنگ و زاغ ریال، اما طلب طلبکاران 1200000 درهم باشد، طلبکاران بابت 300 هزارآوا ریال باقی الباقی از طلب خود ـ که شرکت قادر به آهار آن نبوده است ـ می توانند به هر شریک فقط تا سقف 100 زغن روان پرحرف دینار رجوع کنند که این پایگاه را هر شریک باید از اموال شخصی خود جلا کند. زینت تردد فارس عوعو مقررات راجع به شرکت نسبی را از مقررات شرکت مدنی و مبادی بنیادها و فروع حقوق اسلامی اقتباس کرده است و در حقوق اروپایی نمی توان راجع به حساب آن شرکتی مشابه نامه برد.


قانون 1370 شرکت تعاونی را تعریف نکرده است. ولی از مجموع مقررات این قانون، به ویژه از زن یک آن چنین استنباط می شود که رسم تردد از روح رسم شرکتهای تعاونی مصوب 1350 دور نشده است. در واقع شرکت تعاونی را هنوز هم می توان شرکتی تلقی کرد که كسان به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و مدنی جمعی خود از طریق خود كمك و کمک متقابل تشکیل می دهند؛ هدفی که قبلاً در مونث و ذكر 2 رسم شرکت های تعاونی 1350 پیش بینی شده بود و با طبیعت شرکت های تعاونی موضوع زیور آیین تجارت نیز همگون سازی می کرد.