کلیدستان

نسخه‌ی کامل: چگونه می توانم کودک را با پرستار تنها بگذارم؟
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
از زمانی که خودتان توانستید به راحتی او را ترک کنید می توانید کودک را با پرستار تنها بگذارید. البته اگر کودک از شیر شما تغذیه می کند، باید مدت زمانی که از او دور هستید چند ساعت بیشتر نباشد و یا اینکه به وسیله دستگاه های مخصوص کمی از شیر خودتان را در محفظه ای نگهداری کنید تا در صورت نیاز نوزاد پرستار بتواند به او شیر خودتان را بدهد.

کودک شما ممکن است بطری شیر را از دست خود شما قبول نکند بنابر این ابتدا از یکی از اعضای خانواده بخواهید در حالی که شما در اتاق حضور ندارید، سعی کند شیشه شیر را به نوزاد بدهد. نوزاد کم کم عادت می کند شیشه شیر را قبول کند و این باعث می شود کار پرستار کودک راحت تر شود.

اگر فکر می کنید که نمی توانید دور از فرزند خود باشید باز هم از یک پرستار یا یک دوست بخواهید تا ساعاتی را کنار کودکتان باشد و خود شما در اتاقی دیگر باشید تا کم کم به استقلال فرزند خود کمک کنید. این ساعات را سعی کنید با دوستان خود سپری کنید یا کتابی بخوانید و یا برای یک پیاده روی کوتاه مدت از خانه خارج شوید. سعی کنید ساعاتی را حتما به خودتان اختصاص دهید تا از وابستگی بیش از حد جلوگیری شود.

[عکس: iStock_000010866809Large-1.jpg]

آماده شدن برای ترک نوزاد با یک پرستار نوزاد
این طبیعی است که احساسات مختلفی را هنگامی که کودک خود را برای اولین بار با    تنها می گذارید، تجربه کنید. احساساتی مثل عذاب وجدان، خشم، عصبانی شدن، دلتنگی، نگرانی و ترس که همگی ممکن است به سراغ شما بیایند.

این خیلی مهم است که کودک شما به شخصی که وظیفه او مراقبت از کودک است عادت کند. برای اینکه این اتفاق بیفتد باید در بازه های زمانی کوتاه این کار را شروع کنید. برای مثال اولین بار حدود 15 دقیقه فقط کودک را به پرستار خود بسپارید و کم کم این زمان را افزایش دهید تا کودک از ابتدا وحشت نکند. این به کودک کمک می کند بدون شما باشد.

باید در نظر داشته باشید که اضطراب شما به کودک منتقل می شود بنابراین اگه دائما نگران باشید، این اضطراب به کودک شما منتقل می شود.

وظایف دیگر خود را سعی کنید انجام دهید. قرار های کاری، خرید و … را خودتان به عهده بگیرید و قبل از اینکه از خانه خارج شوید مطمئن شوید که کودکتان کاملا استراحت کرده و تغذیه مناسبی داشته است. همه وسایل مورد نیاز را آماده کنید و به اندازه کافی کنار او باشید و با او بازی کنید تا در ساعاتی که شما نیستید کمتر احساس دلتنگی کند.

سعی کنید مدتی را همراه پرستار کنار کودک باشید و جوری برنامه ریزیی نکنید که دقیقا هنگام حضور پرستار شما نیز از منزل خارج شوید و    به عهده پرستارش باشد.

حتما حتما از کودک خداحافظی کنید و سعی نکنید با گمراه کردن او و به صورت پنهانی از خانه خارج شوید. هنگام رفتن او را با وسیله بازی یا پرستار سرگرم کنید و زمانی که مشغول بازی بود با او خداحافظی کنید و بروید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که شما به زمانهایی برای خودتان نیاز دارید زمانی برای ورزش، صرف وقت با دوستان و یا یک شب رمانتیک با شریک زندگیتان. بنابراین بدون عذاب وجدان حتما برای این مسائل برنامه ریزی کنید.