کلیدستان

نسخه‌ی کامل: برند و نام تجاری شرکت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
برند ونام تجاری شرکت گونه  ایی از بازاریابی است که با ورود محصولات بسته بندی به وجود آمد و شناخته شد .
به طور معمول هر شرکت و موسسه برای شناخته شدن و ثبت شرکت و رونق کسب کار خود دارای یک شکل گرافیکی , نشانه یا سمبل یا به زبان عامیانه آرم است.
 این آرم و سمبل منحصربه فرد برای هر شرکت و موسسه میباشد.
تعریف دیگر برند یا نام تجاری :
نام یا نمادی است با هدف فروش کالا و بهتر شناخته شدن وتبلیغات و ارائه خدمات که مورد استفاده قرار میگیرد .
میتوان گفت برند هویت منحصرفرد یک شرکت و موسسه است .
برند و نام تجاری از دید مصرف کننده :
در نگاه مصرف کننده باید به این مسئله توجه شود که مصرف کننده با دیدن برند و شنیدن نام تجاری شرکت چه چیزی در ذهنش تداعی میشود .
طبق این تعاریف میتوان گفت باید به برند حیات بخشید تا بتوان در ذهن مشتری ثبت شود .
به طور مثال همه ی ما علامت تجاری شرکت BMW را میشناسیم و در ذهن همه ی مردم ثبت شده است و زمانی که اتوموبیلی با این سمبل را میبینیم بدون توجه به مدل و کلاس اتومبیل نام تجاری آن را ذکر میکنیم. (به طور عامیانه یعنی میگوییم فلانی BMW دارد. )
چگونگی انتخاب برند و نام تجاری :
برند و نام تجاری میتواند اعم از تصویر، حرف ،نقش،رقم،عبارت و غیره باشد.
نام تجاری و برند باید بگونه ایی انتخاب شود که به محض شنیده و دیده شدن محصولات و خدمات موسسه و شرکت مورد نظر در ذهن شکل بگیرد.
به طور معمول برند میتواند شبیه به خدمات و محصولات شرکت باشد و نام تجاری نیز میتواند نام یکی از محصولات و خدمات باشد .
به طور مثال همه ی ما مایع سفید کننده را با نام وایتکس می شناسیم.
ثبت برند و نام تجاری بر عهده ی اداره ی مالکیت های صنعتی میباشد.
انتخاب نام تجاری دارای دستورعملهای مشخصی می باشد.




لینک منبع:
برند و نام تجاری شرکت