کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بک لینک چیست
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از تاثیر گذار ترین موارد در  ، backlink یا بک لینک است . در واقع منظور از بک لینک یک پیوند برگشتی است و این عبارت به معنای پیوند لینکی از وب سایت شما به یک وب سایت یا وبلاگ دیگر است . در مقاله ای که امروز برای شما کاربران عزیز در نظر گرفته ایم قصد داریم به تحلیل و بررسی ماهیت بک لینک و روش صحیح استفاده از آن بپردازیم لذا مثل همیشه با ما تا انتهای مبحث همراه باشید . 
تعریف بک لینک :
به طور کلی به هر لینکی که از وب سایتی دیگر به طراحی وب سایت شما داده شود ، Backlink گفته می شود . استفاده از بک لینک زمانی لازم می شود که یک وب سایت احساس کند مطالبی مفید و کاربردی برای ارائه به کاربران در دست دارد . یک بک لینک مفید ، بک لینکی است که دارای عبارات کلیدی مرتبط به موضوع اصلی  باشد و به صفحاتی که دارای موضوعی مشابه هستند لینک داده شود . 
دسته بندی بک لینک ها :
به طور کلی بک لینک ها به دو بخش تقسیم می شوند . بک لینک های no follow و do follow که در ادامه به اختصار با آن ها آشنا خواهیم شد . 
بک لینک no follow : 
به لینک هایی اطلاق می شود که از دید گوگل و دیگر موتور های جستجو بی ارزش هستند و توسط این موتور های جستجو دنبال نمی شوند . زمانی که به یک طراحی سایت بک لینک no follow داده می شود به گوگل می گوید که تنها قصد معرفی این لینک را داشته ام لذا موتور جستجو گوگل چنین لینک هایی را دنبال نمی کند . 
بک لینک do follow : 
به لینک هایی گفته می شود که برای موتور های جستجو حائذ اهمیت هستند . نکته قابل توجه در استفاده از لینک های do follow دقت در تعداد آن ها است . به بیان ساده تر در یک وب سایت نباید تعداد زیادی لینک do follow وجود داشته باشد زیرا در  تاثیری منفی به جای خواهند گذاشت . 
عوامل موثر در کیفیت بک لینک :
Anchor text غیر تکراری : 
عناوین لینک های وب سایت تان نباید در کلیه بک لینک ها یکسان باشد زیرا از دید گوگل این کار غیر طبیعی است و نهایتا منجر به اثری منفی در سئو خواهد شد .
صفحه اصلی طراحی سایت :
این نکته را به خاطر بسپارید که بک لینک های سایت تان را تنها به صفحه اصلی طراحی وب سایت لینک ندهید و از دیگر صفحات سایت تان نیز در لینک سازی استفاده نمایید . به طور مثال می توانید بخشی از backlink ها را به وبلاگ تان لینک کنید . 
وب سایت های غیر مرتبط :
به هیچ عنوان از وب سایت هایی که غیر مرتبط با موضوع وب سایت تان هستند بک لینک دریافت نکنید زیرا در دنیایسئو وب سایت انجام این امر کاملا اشتباه و برخلاف استاندارد ها است . 
خرید بک لینک :
موتور های جستجو گر به آسانی می توانند وب سایت هایی که خرید بک لینک انجام داده اند را تشخیص دهند و در نتایج خود رتبه آن ها را کاهش دهند ؛ از این رو نباید در خرید بک لینک زیاده روی کنید . علاوه بر این مورد با استفاده از تبلیغات متنی در وب سایت هایی معتبر و ایجاد لینک هایno follow نیز می توانید از این کاهش رتبه جلوگیری نمایید .