کلیدستان

نسخه‌ی کامل: هزینه فریت بار
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هرکسی که قصد مهاجرت و سفر به خارج از کشور را دارد باید به مسئله هزینه فریت بار توجه داشته باشد. و باید در این مورد به یکسری از نکات آگهی کامل داشته باشد این نکات را ما به طور کامل در ادامه توضیح می دهیم.

هزینه فریت بار به تمامی نقاط جهان براساس وزن صورت می گیرد.

وزن بار مینیمم : این وزن برای فریت بار می باشد که وزن بین یک کیلو گرم تا 10 کیلوگرم می باشد وهزینه آن بستگی به کشوری که قصد دارید به آن سفر کنید بستگی دارد( فریت بار به آمریکا،فریت بار کانادا،فریت بار استرالیا و ...).

وزن بار نرمال : این وزن برای فریت بار از وزن 10 کیلوگرم تا 30 کیلوگرم می باشد و برای محاسبه هزینه آن نیز مانند وزن بار مینیمم براساس کشور که قصد سفر یا مهاجرت به آن را دارید محاسبه می گردد.

وزن بار45 کیلوگرم: این وزن برای فریت بارهایی می باشد که وزن آن بالای 35 کیلوگرم می باشد کاربرد دارد که بصورت اتوماتیک 45 کیوگرم برای آن در نظر گرفته می شود .پس در این حالت وزن 45 کیلوگرم به صرفه تر می باشد.
فریت بار چیست ؟
فریت بار چیست؟ این اصطلاحی برگرفته از کلمه لاتین Freight به مترادف Cargo به معنی بار می باشد که در صنعت حمل و نقل بیشتر به منظور حمل و ارسال بار چه به صورت هوایی ، دریایی و زمینی اطلاق می گردد.
شرکت های فریت بار
عبارت فریت بار دائما در حال تکرار میباشد ، در حالیکه بسیاری از مردم میپرسند ” فریت بار چیست ” ؟ در دنیای امروزی حمل و نقل ، کلمه فریت بار به حمل و نقل کلا به صورت های مختلف گفته می شود ، حمل و نقل های درون شهری ، بیرون شهری و یا بین المللی اما در ایران و به صورت عامیانه فریت بار به حمل خرده بار مسافری و یا تجاری به وسیله هواپیما گفته می شود که از مبدا گمرکات مستقر در فرودگاه ها به سایر نقاط دنیا انجام میگیرد.
فریت بار از ترکیه به ایران
مسافرین می توانند اضافه بار همراه خود را قبل از انجام سفر هوایی به فرودگاه انتقال داده و با هزینه اندک بار خود را به صورت هوایی به مقصد مورد نظر خود ارسال نمایند.
• انواع دیگر حمل خرده بار، در مقایسه با فریت بار چیست؟
جهت حمل خرده بار فریت بار به صورت هوایی به صرفه ترین راه حمل و نقل بین المللی کالا می باشد راه های دیگر حمل خرده بار به صورت بین المللی در ایران به شرح زیر می باشد:
•فریت بار به صورت زمینی (حمل زمینی خرده بار)
در این روش هیچ شرکتی خرده بار شما را جهت حمل بین المللی به شهر های اروپا ، آمریکا و استرالیا قبول نخواهد کرد به دلایل مختلف حمل و کرایه یک ماشین جهت خرده بار به صرف هیچ کس نمی باشد.
•فریت بار به صورت ریلی (حمل ریلی خرده بار)
هزینه فریت بار به سوئد
حمل خرده بار به صورت ریلی به مقاصد اروپایی ، آمریکایی و استرالیا و یا سایر مقاصد در حال حاضر از ایران ممکن نبوده و یا در صورت امکان فقط برای مقاصد داخلی می باشد.
• فریت بار دریایی ( حمل دریایی خرده بار)
در صورتی که مایل به ارسال ۲۰۰ یا ۳۰۰ کیلو بار باشید حمل بار به صورت دریایی و یا اجاره کانتینر و حمل زمینی آن به بندر به هیچ وجه به صرفه نخواهد بود.
لذا با توجه به مطالب فوق و در نظر گرفتن انواع فریت بار و حمل کالا، فریت بار به صورت هوایی برای خرده بارهایی که از حدود ۴۵ کیلو شروع می شود تا اوزان تناژ به مقاصد مختلف دنیا بهترین روش حمل بار می باشد.
[عکس: 4.jpg]

•فرق پُست و کُوریر ، در مقایسه با فریت بار چیست ؟
در صورتی که شما مایل به ارسال پاکت و یا نمونه های بسیار کم وزن به مقاصد مختلف دنیا می باشید با در نظر گرفتن گرفتاری های مختلف در امر امور گمرکی در مبدا ، مبلغ بارنامه جهت حمل هوایی و ترخیص این اوراق و یا نمونه ها فریت بار به صرفه نبوده و جایگزین این سرویس جهت ارسال اوراق و نمونه های کوچک با در نظر گرفتن راحتی و سهولت حمل این گونه کالا پست و کوریر می باشد.
اما در صورتی که بار شما سنگین تر از اوزان اوراق و نمونه های کوچک باشد دیگر استفاده از پست و شرکت های کوریر برای این اوزان به صرفه نخواهد بود و جایگزین ارزان و قابل دسترس برای همگان برای خرده بار از وزن های ۴۵ کیلوگرم به بالا به مقاصد مختلف در سرتاسر دنیا فریت بار به صورت هوایی می باشد.

•فرق پرداخت جریمه اضافه بار در پای کانتر پرواز ، با فریت بار چیست ؟
همانطور که میدانید مسافرین پرواز های هوایی در هنگام مسافرت با محدودیت هایی از طرف شرکت های هواپیمایی جهت حمل بار همراه خود دارند و عموما شرکت های هواپیمایی جهت اضافه بار همراه مسافرین مبالغ هنگفتی را با عنوان جریمه حمل اضافه بار همراه مسافر در نظر می گیرند ، فریت بار با عنوان جایگزین جریمه اضافه بار مسافری جهت حمل خرده بار و اضافه بار مسافری می باشد و مسافر می تواند قبل از انجام پرواز با مراجعه به ترمینال بار فرودگاه بار خود را با مبلغی کمتر از یک سوم جریمه های اضافه بار به مقصد دلخواه خود فریت نمایند.
•فریت بار از ترمینال بار فرودگاه امام خمینی
در صورتی که شما قصد مسافرت از فرودگاه امام خمینی را دارید و بار شما از مقدار مجاز اعلام شده از شرکت هواپیمایی بیشتر می باشد ، شما می توانید از سرویس فریت بار از طریق مراجعه به ترمینال بار فرودگاه امام خمینی استفاده نمایید. پس از بسته بندی اضافه بار خود بارتان را به ترمینال بار فرودگاه امام خمینی حمل نموده و پس از انجام تشریفات گمرکی در ترمینال بار فرودگاه امام خمینی ( دایره فریت ) با در دست داشتن پته مسافری ( جواز گمرکی) با مراجعه به یکی از شرکت های هواپیمایی نسبت به صدور بارنامه اقدام کرده و رزرو حمل هوایی بار خود را دریافت نمایید ، فریت بار شما معمولا ظرف مدت ۴ تا ۵ روز انجام خواهد شد و گیرنده کالا می تواند با مراجعه به فرودگاه مقصد و با مراجعه به انبار بارهای ورودی با دریافت مدارک بار نسبت به ترخیص و تحویل بار خود اقدام نماید.