کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بهترین قلعه های یخی در اسکاندیناوی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شاید بسیاری از شما ندانید که قلعه های یخی چیست ، پس ابتدا باید شما را با این جاذبه های دیدنی آشنا کنیم . قلعه های یخی ، ساختمان هایی هستند که با استفاده از بلوک های یخی ساخته شده اند و به جز برف و یخ هیچ مصالح ساختمانی دیگری در آنها به کار گرفته نشده است . در خیلی از کشور های برف خیز ، هتل هایی وجود دارد که کاملا از یخ درست شده اند و حتی وسایل داخل اتاق ها مثل تخت خواب ها و صندلی ها نیز یخی هستند . دمای این اتاق ها معمولا از 0 تا 6 درجه سیلیسیوس می باشد .  با ما در این قسمت از نقاط دیدنی جهان همراه باشید تا شما را با تعدادی از این قلعه ها در اسکاندیناوی آشنا کنیم .

[عکس: oz14_kiruna-sweden-300x200.jpg]
 
هتل یخی در کیرونا ، سوئد
این هتل که یکی از هفت مکان شگفت انگیز هتل نیز محسوب می شود ، در شمال این کشور و در شهر کیرونا قرار دارد . نه تنها همه وسایل و امکانات از یخ ساخته شده اند ، بلکه یک رودخانه زیبا نیز از داخل هتل عبور می کند . جالب است بدانید که قلعه یخی که در فیلم Die Another Die  از سری جیمز باند وجود داشت ، همین هتل بوده است . این هتل یکی از گران ترین هتل های اروپا محسوب می شود 
هتل کیرکینوس در نروژ

معروف ترین هتل در نروژ این ساختمان زیبای یخی است . این هتل در قسمتی از هتل قرار دارد که شما می توایند شفق های قطبی را نیز در آن تماشا کنید . از ماه نوامبر تا جولای که در آسمان نروژ هیچ خورشیدی وجود ندارد ، تماشای شفق های قطبی از داخل این هتل یکی از زیباترین تجربه های شما را رقم خواهد زد . همچنین خود هتل نیز دارای نورپردازی های زیبایی است که انعکاس آنها بر روی برف ها و یخ ها به زیبایی هتل می افزوند .

کلبه یخی بیورلی در نروژ
بر خلاف اسم این مکان زیبا ، این یک هتل برفی لوکس در قبل نروژ است . این هتل زیبا در پاارک ملی لایویا قرار دارد و در اطراف هتل جاذبه های گردشگری زیادی قرار دارند که رودخانه سیبلا  معروف ترین آنها محسوب می شود . این هتل توجه زیادی به جزئیات کرده است . وقتی شما چمدان خود را روی زمین می گذارید و روی تخت یخی دراز می کشید و به سقف نگاه می کنید ، از طراحی های زیبا و ظریفی که بر روی سقف قرار دارد به وجد می  آیید . این هتل بزرگترین هتل یخی نروژ است .
روستای یخی لایینو در فنلاند

یک روستای کامل که با یخ و برف بووجود آمده است .  در این روستای زیبا هم رستوران ها و هم بار ها ، همگی از یخ و برف درست شده اند . یکی از بهترین جاذبه های گردشگری فنلاند قلعه های یخی می باشند ، و 100 البته که بهترین این جاذبه ها روستای یخی لایینو می باشد . خانواده ای که صاحب این روستا هستند ادعا می کنند که بزرگتری بار یخی در کل اروپا را در اختیار دارند و شما می توانید هر نوشیدنی که می خواهید را در آنجا تهیه کنید . این روستا یکی از جذاب ترین قلعه های یخی در تمام اسکاندیناوی است .
مجله گردشگری پارسیان گشت