کلیدستان

نسخه‌ی کامل: مشکل حجم لود bitmap ها
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام من یک بازی ساختم که ترسیم اون توسط surfaceview و canvase انجام میشه
برای اجرا شدن روی همه سایز گوشی :
تست یک: وقتی که framebuffer را در canvas رسم میکنم(در متد run) در واقع در هر فریم داریم framebuffer رو نسبت به سایز گوشی scale میکنیم که این مسئله در گوشی های بزرگ frame per second (fps) را کاهش میده و تصویر تیک میزنه  
canvas.drawBitmap(framebuffer, null, dstRect, paint);

تست دو: حالا اگر بجاش همه عکس ها را همون اول در لودینگ بازی scale کنم مشکل grow heap ایجاد میشه!
canvas.drawBitmap(framebuffer, 0, 0, paint);

چاره چیه؟چرا لود بیت مپ انقد سنگین میشه(سایز مبنا رو 480*800 گرفتم یعنی عکسی ازین سایز بزرگتر ندارم)
--->( 350 تا عکس شده 40مگ از هیپ رو پر میکنه)
--->( 350 تا عکس با scale ابتدای بازی حدودا 6 برابر 40مگ ، هیپ رو پر میکنه)
ممنون میشم کمک کنید