کلیدستان

نسخه‌ی کامل: سفرنامه کانادا : قسمت اول تورنتو سفرنامه کانادا
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سفرنامه کانادا : قسمت اول تورنتو سفرنامه کانادا
کانادا و آبشار نیاگارا یکی از مکان هایی بود که همیشه آرزوی من برای مسافرت و گردشکری با تور بود که خوشبختانه در نوروز 95 در عین ناباوری به این آرزوم رسیدم.
با تور کانادا عازم سفر شدیم .سفر ما 15 روز طول کشید . از این 15 روز 4 شب رو در تورنتو سپری کردیم و 7 شب در مکزیک و 3 شب هم در نیاگارای دوست داشتنی من!
از اونجایی که سفرنامم خیلی طولانی بود فعلا بخش اولش که 4 شب در تورنتو است رو در سایت تور96 قرار میدم امیدوارم که بتونه دید بازی به شما برای انتخاب تور کانادا بده .[عکس: %D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%87%DB%8C%D9%84%...86%203.jpg]روز اول : ساعت 14:30 به تورنتو رسیدیم تا چمدونها رو تحویل گرفیتم و به هتل هیلتون رفتیم و اتاقامون و تحویل گرفتیم و کمی استراحت کردیم روز اول به پایان رسید به همین خاطر نتونستیم زمانی رو صرف گردشگری کنیم .
یکم از هتل هیلتون براتون بگم : هتل هیلتون هتلی بسیار بزرگ و شیک در مرکز شهر با منظره ای رو به برج سی ان که مدام برامون چشمک با گذرگاه هایی زیرمینی که به راحتی به هر نقظه شهر امکان دسترسی داشت . .رستوران های هتل بسیار عالی و با کیفیت بود و در هر اتاق وای فای رایگان داشتیم.از جمله ویژگیهای که من و به شدت به این هتل علاقه مند کرد این بود که این هتل معلولین رو از یاد نبرده بود و اتاق های ویژه معلولین داشت .[عکس: %D9%87%D8%AA%D9%84%20%D9%87%DB%8C%D9%84%...86%202.jpg]روز دوم : روز دوم پس از صرف صبحانه در هتل به گردش در شهر ترونتو رفتیم . تورنتو برای من خیلی سرد بود اما مردم شهر اعتقاد داشتند آب و هوای امسال تورنتو از همیشه گرم تره بادهای تورنتو وحشتناک بود بادهایی که گاهی سرعتشون به 100 کیلو متر در ساعت میرسید و من مدام به این فکر میکردم که سال های گذشته چه هوایی داشته یا اصلا زمستون چقدر سرد بوده وای !
به بازدید از برج CN tower رفتیم : برج CN tower یه مقدار بسیار زیادی شبیه برج میلاد خودمون بود !!!! لیدر گفت که این برج با 553 متر سومین برج بلند جهان است و در سال 1976 افتتاح شد برجی زیبا با معماری منحصر به فرد بود. در بالای برج روی محفظه شیشه ای رفتیم که من حت جرئت نکردم به زیر پاهام نگپاه کنم 553 متر بود شوخی که نبود!
 [عکس: %D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%AA%D9%88.jpg]
پس از دیدن این برج زیبا که مدام از پشت پنجره هتل چشمک میزد به دین آکواریوم تورنتو که در نزدیکی برج بود رفتیم .
آکواریم(Aquarium): آکواریوم تورنتو یک تجربه شگفت انگیز بود تصور کن در یک تونل شیشه ای در حالی که انواع آبزیان در بالای سرت در حرکت هستند حرکت میکنی 450 گونه مختلف آبزی فوق العاده بود.آکواریوم نه گالری دارد به نام های آب های کانادایی ، بادبان رنگین کمان ، مرداب خطرناک ، مرکز اکتشاف ، گالری ، خلیج ری ، سیاره عروسی های دریایی ، سیستم نگهداری آکواریوم ، گالری ساحلی.[عکس: %D8%A2%DA%A9%D9%88%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%...%D9%88.jpg]
جدایی از آکواریوم واقعا سخت بود ولی باید به دین قلعه تاریخی کازالوما میرفیتم .قلعه تاریخی کازالوما(Casa loma) : کازالوما به معنی خانه روی تپه است این قصر زیبا که متعلق به سر هنری مایل پیلات بوده و یکی از جاذبه های تاریخی و دیدنی دان تاون تورنتو که سالهاست به یک موزه بسیار مهم و مرکز هنری بسیار مهم تبدیل شده است.قصر کازالوما شامل پنج هکتار باغ ، سه طبقه ، زیر زمین ، اصطبل است . هر طبقه شامل اتاق های مجلل و راهروهای مخفی بود من این قصر رو خیلی دوست داشتم خیلی شگفت انگیز بود و حسابی سرگرم کننده بود.
[عکس: Casa-loma.jpg]
بعد از گردش به هتل برای استراحت برگشتیم.روز سوم : بازدید از شهر تورنتو
یکی از ویژگیهای زیبای تورنتو اینه که در همه جا میتونی منظره ای از دریا و رودخونه رو ببینی و دوم این که تعداد ایرانی ها رد این شهر خیلی زیاد و اصلا غریبگی نمیکنی ویژگی بعدی جالبش این که مثل ایران در همه جا میوه فروشی هایی هست که مثل یاران کیلویی میوه میفروشن ! .در روز سوم برای گردش و قایق سواری به دریاچه آنتا ریو رفتیم.دریاچه آنتاریو در مرز شرقی آمریکا و کاناداست و مساحتی غالب بر 19500 کیلومتر مربع دارد.زمستون ها این دریاچه کاملا یخ میزنه و شانس قایق سواری روی دریاچه رو از دست میدین.[عکس: sc3mNE.jpg]
روز چهارم : خرید
در روز چهارم برای خرید به مرکز خرید eaton centre تورنتو رفتیم که یکی از مهمترین مراکز خرید تورنتو بود این مرکز خرید چند طبقه قیمت های مناسبی داشت و برای سوغاتی خریدن جای مناسبی بود چون همه چیز اعم از پوشاک، زیورآلات و ساعت، کیف و کفش و … را می توانید پیدا کنید و دست خالی خارج نمیشید[عکس: images.jpg]
اگر ایرانی مقیم تورنتو هستید و میخواید با مدارس ایرانی تورنتو آشنا بشید ادامه رو بررسی کنید:
شرایط اخذ ویزای تحصیلی برای مدارس ایرانی در تورنتو کانادا
به طور کلی ، برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

می بایست از طریق سفارت کانادا اقدام نمود. اما مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در مدارس ایرانی تورنتو می تواند موارد زیر باشد:

اخذ نامه پذیرش از مدارس کانادا
مدارک هویتی نظیر پاسپورت معتبر
رسید پرداخت شهریه مدرسه
مدارکی مبنی بر داشتن اقامتگاهی در کانادا
مدارک پرداخت بیمه سلامت (در صورت نیاز)
مدارکی مبنی بر داشتن تمکن مالی کافی برای اثبات این که از عهده مخارج تحصیل و زندگی برای حداقل یک سال بر خواهید آمد (برای افراد مجرد: 10000 دلار کانادا ، 4000 دلار کانادا دلار اضافی در صورت همراهی همسر و 3000 دلار کانادا به ازای هر نفر وابسته)
مدارس ایرانی در تورنتو شامل مدارس مختلفی است که هریک شرایط خاص خود را دارند. اما این مدارس مورد تقاضای بسیاری از فارسی زبانان می باشند. لذا اگر شما هم می خواهید فرزندتان در یکی از مدارس ایرانی کانادا تحصیل کند ، کارشناسان متخصص ما در موسسه مهاجرتی مهرآفرین الزامات تحصیل در این مدارس را به طور دقیق به شما شرح خواهند داد تا بدون دغدغه بتوانید فرزندتان را در مدارس ایرانی تورنتو و یا کانادا ثبت نام نمایید.

از مدارس فارسی و ایرانی در شهر تورنتو به چه مواردی می توان اشاره نمود؟
از جمله مدارس فارسی در شهر تورنتو کانادا ، مدرسه البرز ، دبیرستان فیوچر اسکیلز ، مدرسه فارسی تورنتو ، مدرسه فردوسی ، فردوس کیدز ، مدرسه شاه مقصودی ، مدرسه فارسی سینا ، مدرسه سهراب سپهری و غیره می باشند.

اگر هم میخواید تا با بهترین مدارس ابتدایی در تورنتو آشنا بشید لیست زیر رو بررسی کنید:

در تورنتو، بسیاری از مدارس ابتدایی با کیفیت وجود دارند. در واقع، تعداد زیادی از مدارس ابتدایی در این شهر به عنوان مدارس عالی شناخته می‌شوند. اما برای پیدا کردن بهترین مدرسه برای فرزند خود، بهتر است ابتدا نیازهای خود  و فرزندتان را بررسی کنید. در ادامه لیستی از بهترین مدارس تورنتو را معرفی میکنیم:

Ossington/Old Orchard Jr Public School
Pape Avenue Junior Public School
Swansea Public School
St Marguerite Bourgeoys Catholic Catholic School
Crescent Town Public School
St Sylvester Catholic School
Cottingham Junior Public School
Blythwood Junior Public School
Arbor Glen Public School
منبع:
https://mehraffarin.com/بهترین-مدارس-ابتدایی-تورنتو/