۱۳۹۶/۰۷/۱۸, ۰۱:۱۷ ب.ظ
بهینهسازی داخلی به تمامی اعمالی گفته میشود که مستقیما برروی صفحات سایت شما انجام میشود. از محتوای و لینکهای داخلی آن گرفته تا بهبود سرعت بارگذاری سایت و ساختار آن. بگذارید نوشتهام را با طرح یک سوال ادامه دهم.
در حالت ایدهآل، یک صفحه بهینه صفحهایست که:
[img=650x0]http://farnian.com/wp-content/uploads/2017/08/hierarchy-seo.png[/img]
آیا صفحات سایت شما از یک سلسله مراتب مرتب بهره میبرند؟ مثلا اگر سایت محتوا محور دارید بهتر است آدرسهای صفحات و ساختار آن را طوری بچینید که هر کدام از دستهها زیر صفحات مخصوص خود را داشته باشند. ساختار پیشنهادی من برای یک سایت محتوا محور به شکل زیر است:
sitename.com/category/post/
یعنی در آدرس صفحات شما پس از دامنه، ابتدا نام دستهبندی قرار بگیرد و پس از آن، لینک مربوط به خود نوشته قرار بگیرد. این مسئله به شما کمک میکند که ساختاری همانند Silo داشته باشید که در نهایت باعث کسب رتبه بهتر صفحات دستهبندی و صفحات زیرمجموعه آن دسته میشود.
برای فروشگاههای اینترنتی هم میتوانید از چنین ساختاری پیروی کنید. ابتدا دسته محصول را در آدرس صفحات بیاورید و سپس نام خود محصول.
در حالت ایدهآل، یک صفحه بهینه صفحهایست که:
- سریع بارگذاری میشود و کاربر برای مطالعه/دیدن آن معطل نمیشود.
- محتواهای آن به درستی بخشبندی شده است و دارای ساختار مناسبی است.
- کاربر به راحتی میتواند بین صفحات مختلف آن بچرخد و محتواهای دیگر (محصولات یا هر چیزی که در سایت دارید) را ببیند.
- برای رسیدن به یک محتوای خاص، بیشتر از ۳ مرحله کلیک نکند.
- موتورهای جستوجو بتوانند به راحتی آن را ببینند.
- تیترش شامل کلمات کلیدی هدف باشد.
- Meta Description اختصاصی خودش را داشته باشد.
- به صفحهای که دیگر وجود ندارد لینک نداده باشد.
- محتوای آن نه آنقدر کوتاه باشد که کاربر به اطلاعات مد نظرش نرسد و نه آنقدر بلند باشد که حین مطالعه خسته شود.
- از تصاویر و ویدئو در آن استفاده شده باشد.
- دارای آدرس (URL) کوتاهی باشد؛ اما در عین حال کاربر با دیدن آدرس آن بفهمد که در چه صفحهای قرار دارد
[img=650x0]http://farnian.com/wp-content/uploads/2017/08/hierarchy-seo.png[/img]
آیا صفحات سایت شما از یک سلسله مراتب مرتب بهره میبرند؟ مثلا اگر سایت محتوا محور دارید بهتر است آدرسهای صفحات و ساختار آن را طوری بچینید که هر کدام از دستهها زیر صفحات مخصوص خود را داشته باشند. ساختار پیشنهادی من برای یک سایت محتوا محور به شکل زیر است:
sitename.com/category/post/
یعنی در آدرس صفحات شما پس از دامنه، ابتدا نام دستهبندی قرار بگیرد و پس از آن، لینک مربوط به خود نوشته قرار بگیرد. این مسئله به شما کمک میکند که ساختاری همانند Silo داشته باشید که در نهایت باعث کسب رتبه بهتر صفحات دستهبندی و صفحات زیرمجموعه آن دسته میشود.
برای فروشگاههای اینترنتی هم میتوانید از چنین ساختاری پیروی کنید. ابتدا دسته محصول را در آدرس صفحات بیاورید و سپس نام خود محصول.