کلیدستان

نسخه‌ی کامل: شیلی و جاذبه های گردشگری ماندگارش
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
سلام. چطورین دوستان عزیز؟ حالتون خوبه؟ خوش میگذره؟ امروز یه مقاله بی نظیر دارم برای همه شما در زمینه جاذبه های کشور شیلی. امیدوارم خوشتون بیاد و ازش لذت ببرین.


شیلی یکی از کشورهای بسیار زیبا و معروف است که در قاره آمریکا قرار دارد، این کشور دارای جاذبه های بکر و دست نخورده ای است و سالانه گردشگران بسیاری و نوجویان به این کشور برای تفریح می آیند، این کشور دارای فرهنگی بسیار غنی و کهن می باشد و مردم بسیار با فرهنگ و مهمان نوازی را دارد، در ادامه با مجله جهان توریسم همراه باشید تا به معرفی جاذبه های دیدنی شیلی برای شما بپردازییم.
شیلی بین آند و اقیانوس آرام قرار دارد، و گاهی اوقات به عنوان طولانی ترین کشور جهان نامیده می شود. هرگز بیشتر از ۱۸۰ کیلومتر ساحت نداشت، اما خط ساحلی آن بیش از ۴۳۰۰ کیلومتر می باشد. از جمله جاذبه های توریستی برتر در شیلی ، خشک ترین بادیه جهان ، مناظر دیدنی و جذاب از یخچال های طبیعی و کوه های آتشفشان در امتداد اقیانوس آرام می باشد.
[عکس: 057c97d2e1b6182cf95f3ba846a5d58e-fb5c270...d91_XL.jpg]
برج گران تره سانتیاگو
برج قیمتی تره سانتیاگو در شهر سانتیاگو واقع شده و به اندازه ای بلند است که از هر جای شهر می‌توان ان را مشاهده کرد. این شالوده ۶۴ طبقه ای، بزرگترین آسمان خراش در آمریکای لاتین است. بالا این بنا به ۳۰۰ متر می‌رسد و شش زیر زمین دارد. این بنا که رسما با عنوان Costanera Center Torre 2 شناخته شده است بخشی از مجتمع مرکزی و بزرگی است که در برگیرنده مرکز معامله در آمریکای جنوبی است. حدود یک چهارم میلیون نفر روزانه از ان بازدید می‌کنند.
بنای Museo Chileno de Arte Precolombino
این پاچپله ایتم‌هایی دارید که قدمت آن به ۱۰۰۰۰ سال قبل بر می‌گردد. این بنا نه تنها اثار هنری پیش کلمبیایی را در خود دارد بلکه از خود شیلی و سایر قسمت‌های امریکای جنوبی و امریکای مرکزی نیز اثار هنری در آن نگهداری می‌شود. این بنا با مجموعه خصوصی کار خود را فاتحه کرد و در نهایت توانست بیش از ۵۰۰۰ اثر هنری و صنایع دستی را در خود جمع کند. این ایتم‌ها از مواد متنوعی همچون فلز، منسوجات، سرامیک؛استخوان و چرم ساخته شده اند. این پای پوش که در سانتیاگوی مرکزی واقع شده است، علامت دهنده افتخارات مردم شیلی قبل از ورود اروپایی ها است.
[عکس: sh6.jpg]
کلیسای جامع سانتیاگو
با اینکه بیشتر کلیساهای جامع اولیه سانتیاگو توسط زمین لرزه نابود شده اند، کلیسای جامع سانتیاگو بیشتر از ۲۶۰ سال است که در این ناحیه حضور دارد. ساخت و ساز این بنا راجع به حساب اولین بار در سال ۱۷۴۸ بدو شد. کلیسای جامع نئوکلاسیک سنگی به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری مذهبی در آمریکای جنوبی در نظر گرفته می‌شود. یکی از برج‌های آن حاوی بقایای اولین کاردینال شیلی است. درب های چوبی و داخلی این کلیسا به خاطر اولین بار در سال ۱۷۶۵ حکاکی شده اند. در داخل این بنیاد قرار می‌توانید محراب تزیین شده و پاچپله هنر نظیف زکی را پیدا کنید.
[عکس: sh4-1.jpg]
جزیره چیلو
جزیره چیلو ، بزرگترین مجمع الجزایر چیلو در ناحیه لس لاگوس و پس از تیرا دل فوئگو ، دومین آبخست بزرگ در نیمروز جهات آمریکا است. در بخشی به دلیل جداسازی فیزیکی اش از شیلی ، این جزیره دارای معماری بسیار ویژه و فرهنگی محلی می باشد. اسپانیایی ها در قرن ۱۶ مسبوق شدند، و به دنبال آن ها مبلغان مذهبی آمدند ، که در تکاپو به خاطر آوردن نصرانیت به مجمع الجزایر ، صدها کلیسای چوبی منحصر به فرد ساختند و نتیجه اش ترکیب مذهب کاتولیک و باورهای اعتقادی شیلی شد.