کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ۸ آمار برای کمک به اثبات ارزش بازاریابی محتوایی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
پیدا کردن نمونه‌های موفق بازاریابی برند، به‌خصوص در عصر شبکه‌های اجتماعی، کار چندان سختی نیست. فقط کافی است نگاهی به شرکت‌های بزرگ حوزه‌های مختلف صنعت دنیا داشته باشید تا ببینید که آن‌ها چگونه برند کسب‌وکار خود را ترویج می‌دهند.
اما یک بازاریابی محتوایی که بتواند پشتیبان بازاریابی برند باشد، می‌تواند به‌عنوان یک وزنه مثبت برای فرآیند بازاریابی تلقی شود. از طریق استراتژی بازاریابی محتوایی، برند در مدت کوتاه‌تری در ذهن مخاطب حک می‌شود و برای مدت‌زمان طولانی‌تری نیز به یاد او خواهد ماند.
از طریق بازاریابی محتوایی، برند صاحب یک وجهه و صدای واحد می‌شود که می‌تواند مستقیما با نیازهای مخاطبان ارتباط برقرار کند و برای آن‌ها راه‌حلی بیابد. امروز در آژانس بازاریابی دیجیتال دارت می‌خواهیم با ارائه ۸ آمار مختلف به شما بگوییم که بازاریابی محتوایی چگونه می‌تواند بهترین پشتیبان برند باشد.
برند را درک کنید
برند یک وب‌سایت، رنگ یا طراحی نیست. برند حتی نام هم نیست. برند یک مفهوم در ورای یک کلمه است و همین است که بازاریابی محتوایی را مهم جلوه می‌دهد.
بازاریابی محتوایی که نتواند به زبان مخاطب سخن بگوید و با نیازهای او مرتبط باشد قطعا محکوم به شکست است. برای داشتن یک کمپین بازاریابی محتوایی موفق، باید عمیق فکر کنید، عمق عمل کنید و عمیقا مخاطبانتان را بشناسید.
۸ آمار برای کمک به اثبات ارزش بازاریابی محتوایی
برای اثبات اینکه بازاریابی محتوایی بهترین مکمل بازاریابی برند است، در ادامه ۸ آمار مختلف را ذکر کرده‌ایم. به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوایی بهترین رویکرد برای متقاعد کردن مشتریان است.
۱. ۶۰ درصد از بازاریابان روزانه حداقل یک قطعه محتوا تولید می‌کنند
بر اساس آمارهای منتشرشده از طرف Emarketer، ۶۰ درصد از افراد فعال در زمینه بازاریابی، روانه حداقل یک قطعه محتوا تولید می‌کنند. بازاریابی با محتوا گره خورده است و بازاریابی بدون محتوا عملا محکوم به شکست است. یک وبلاگ بنویسید، پادکست تولید کنید، اینفوگرافیک بسازید و هر محتوای ارزشمند و مرتبط را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

[عکس: content-creation.jpg]
۲. هزینه بازاریابی محتوایی ۶۲ درصد از بازاریابی سنتی کمتر است
یکی از مزیت‌های بازاریابی محتوا این است که می‌توان آن را با هزینه‌ای به‌مراتب کمتر از رویکردهای بازاریابی سنتی اجرایی کرد. درواقع، بازاریابی محتوایی را می‌توان با کمترین بودجه ممکن به اجرا درآورد و بر اساس آمارهای DemandMetric، هزینه این نوع بازاریابی حدود ۶۲ درصد از بازاریابی سنتی کمتر است.
۳. ۶۸ درصد از بازاریابان B2B و B2C از وبلاگ‌نویسی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند
وبلاگ‌نویسی بخشی جدایی‌ناپذیر از فعالیت‌های بازاریابان B2B و B2C را تشکیل می‌دهد. بر اساس آمارهای SocialMediaExaminer، ۶۸ درصد از این بازاریابان وبلاگ‌نویسی روزانه را به‌عنوان بخشی از فرآیند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی خود در نظر گرفته‌اند و کسانی که در ساخت محتواهای بصری توانمند نیستند، می‌توانند این نوع از تولید محتوا را مدنظر داشته باشند.
۴. بیش از ۶۰۰ بازاریاب و ۸۲ درصد از شرکت‌ها برای بازنویسی محتواهای خود برنامه دارند
بازنویسی محتواها یکی از بهترین روش‌ها برای بهره‌مندی از مزیت‌های محتواست. اگر برای نگارش محتوا به یک موضوع بسیار محبوب و داغ رسیدید، می‌توانید آن را در قالب کتاب‌های الکترونیکی، پرزنت، اینفوگرافیک، ویدئو و سایر قالب‌ها ارائه دهید.

۵. روزانه ۲ میلیون پست وبلاگی نوشته می‌شود
بر اساس آمار و ارقام MarketingProfs، روزانه حدود ۲ میلیون پست وبلاگی در فضای آنلاین نوشته می‌شود. کلیدی طلایی در تهیه محتوا این است که بتوانید محتوای خود را از سایرین متمایز کنید و همچنین محتوایی که تولید می‌کنید با محور اصلی کسب‌وکار مرتبط باشد.
۶. ۶۵ درصد از کمپانی‌ها می‌گویند که ایجاد ترافیک و لید بزرگ‌ترین چاش بازاریابی آن‌هاست
ایجاد ترافیک و لید جنریشن یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی محتواست. ترویج دادن محتوا به‌اندازه تولید آن مهم است و باید آن را جدی بگیرید. اگر بتوانید محتوای تولیدی خود را به‌درستی ترویج دهید، بازگشت سرمایه بسیار خوبی در انتظار شماست.
۷. متوسط طول برترین محتواهای گوگل حدود ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ کلمه است
ایجاد محتواهای طولانی یکی از مؤثرترین روش‌ها برای درگیر کردن مخاطبان است. دنیای اینترنت که با انواع و اقسام محتواها اشباع شده است، تولید محتواهایی که بتوانند یک مسئله را به‌درستی برای مخاطبان شرح دهند، بسیار ارزشمند هستند.

۸. میزان زمان صرف شده روی محتوا در دستگاه‌های موبایل افزایش یافته است
به گزارش وب‌سایت SmartInsights، مطالعه محتوا روی دستگاه‌های موبایل در سالیان اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است. به‌گونه‌ای که اکنون در کشور ایالات‌متحده آمریکا، ۵۱ درصد از افراد ترجیح می‌دهند تا محتوا را روی دستگاه‌های موبایل مطالعه کنند.
بنابراین اگر نتوانید محتوا و وب‌سایت خود را برای دستگاه‌های موبایل بهینه‌سازی کنید، قطعا طیف وسیعی از مخاطبان را از دست خواهید داد. تمرکز روی محتواهای بهینه‌سازی شده برای موبایل‌ها می‌تواند شما را از رقبا متمایز کند.
بازاریابی محتوایی و بازاریابی برند باید مکمل یکدیگر باشند
بازاریابی محتوایی در شکل‌های مختلفی ارائه می‌شود. از شبکه‌های اجتماعی گرفته تا پادکست و پست وبلاگی؛ اما مهم‌تر از این موارد، به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و نظرات مخاطبان در مورد کسب‌وکار شما و گفتگوهایی است که آن‌ها در مورد محصولات یا سرویس شما انجام می‌دهند.
بازاریابی محتوایی و بازاریابی برند می‌توانند به‌عنوان مکمل یکدیگر عمل کنند. اگر بتوانید در کنار طراحی یک استراتژی هدفمند و درست، منابع مالی و تیم کارآزموده‌ای را گردآوری کنید، می‌توانید به جلب‌توجه کاربران و بازگشت سرمایه خود امیدوار باشید.