کلیدستان

نسخه‌ی کامل: تخته روسی
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
یکی از مصالح ساختمانی که از گذشته های دور در بین مردم رواج داشته است چوب می باشد . در آثار ساختمانی و معماری گذشتگان چوب جایگاه ویژه ای داشته است . همچنین در صنایع مختلف کاربردی بسیاری داشته است . 
 

تخته روسی که از جنگل های روسیه وارد می شود دارای کاربرد بالایی می باشد . به طور کلی می توان گفت هر نوع چوب ، تخته ، الوار و ... که از کشور روسیه وارد می شود را چوب روسی می نامند . 
تخته روسی ابتدا در جنگل ها برش داده می شود سپس به کارخانه ها حمل شده و در ابعاد مورد نیاز برش داده می شود . سپس بسته بندی شده و به کشورهای دیگر ارسال می شود .
در زمان قدیم تنها چوب درخت کاج وارد می شد اما امروزه انواع کاج ، نراد ، نوئل وارد می شود .تخته روسی به رنگ سفید مایل به قرمز می باشد و دارای مزایای بسیاری می باشد که موجب شده استفاده از آن گسترش یابد.

 
از جمله مزایای تخته روسی می توان به موارد زیر اشاره کرد . 
 
- میخ خوری و پیچ خوری عالی 
- در هنگام خشک شدن از قابلیت ترک خوردگی کمی برخودار است 
- قابلیت سمباده خوردگی خوب
- سبک
و....

 
تخته روسی را به علت سبکی بالا می توان از بهترین مواد برای اسکلت ساختمان و درب های ساختمان ها نام برد . در ایران از تخته روسی در صنایع مبلمان نیز بسیار استفاده می شود .
همچنین تخته روسی به علت رنگ یکنواخت خود ، قابلیت انعطاف و شکل پذیری بالا در محوطه و نمای ساختمان بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد .