کلیدستان

نسخه‌ی کامل: ایمپلنت دندان
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
هزینه ایمپلنت دندان
ایمپلنت یا صنعت کاشت دندان یکی از گران ترین و در حال حاضر لوکس ترین خدمات دندان پزشکی است و به تازگی نیز هزینه ایمپلنت دندان به یکی بحث انگیز ترین مطالب مرتبط با دنیای سلامت دهان و دندان تبدیل شده است. همانطور که می دانید دندان تنها عضوی از بدن است که هیچگاه خود را ترمیم و بازسازی نمی کند. از همین رو به هنگام از دست دادن دندان های طبیعی هیچ راهی جز روی آوردن به کاشت دندان یا ایمپلنت با مواد سرامیکی و ساخته دست بشر نیست.
مقدار متوسط هزینه ایمپلنت دندان چقدر است؟
اکثریت قریب به اتفاق افرادی که نیاز به جایگزینی دندان دارند چند گزینه دارند: ایمپلنت های دندانی و پروتز های دندان، رایج ترین روش های درمان هستند که اکثر مردم انتخاب می کنند. ما امروز در کلینیک دندان پزشکی سامان قصد داریم در مورد هزینه ایمپلنت دندان بررسی عمیق‌تری داشته باشیم.
شاید زمانی که برای یافتن یک ایمپلنت کار مناسب به کلینیک های دندانپزشکی متفاوتی مراجعه می کنید.، با محدوده قیمت شگفت انگیزی مواجه شوید. اما زمانی که خواندن این مقاله را به پایان می رسانید، بهترین راه برای صرفه جویی در هزینه ایمپلنت دندان را پیدا خواهید کرد. برای شروع کار، ما با اطلاعات قیمت گذاری براساس انواع مختلف ایمپلنت های دندانی که ممکن است نیاز داشته باشید، آغاز می کنیم.
هزینه دندان مصنوعی چقدر است؟
استفاده از پروتزهای متحرکی دندانی و یا همان دندان های مصنوعی در مقایسه با روش کاشت دندان یا ایمپلنت، مقرون به صرفه تر و اقتصادی تر است. اما این روش هم محدودیت های خاص خودش را دارد.  هزینه دندان مصنوعی به میزان زیادی به سلامتی دندان ها و لثه های بیمار وابستگی دارد، تعداد دندان‌های مورد نیاز به منظور جایگزینی با دندان های طبیعی و همچنین انتخاب ساختار کیفیت مناسب دندان، از دیگر فاکتورهای مهم در جهت تخمین قیمت دست دندان یا همان دندان مصنوعی است. مقدار هزینه مربوط به  دندان مصنوعی معمولاً پس از معاینه اولیه در کلینیک دندان پزشکی به بیماران اعلام می گردد و به طور معمول چیزی بین ۲ تا ۳ میلیون برای یک دست دندان کامل است. مراقبت صحیح از دندان و لثه ها یکی از نکات مراقبتی لازم برای کسانی است که از دندان مصنوعی استفاده می کنند. به همین منظور لازم است که دندان های مصنوعی، لثه ها و زبان، دو بار در روز مسواک زده شود.
[عکس: Single-Dental-Implant.jpg]
هزینه ایمپلنت دندان
در کشور ما قانون مشخص و مدونی در مورد هزینه ایمپلنت دندان وجود ندارد و هزینه ایمپلنت دندان در بازه های زمانی مختلف متفاوت است. در حال حاضر، هزینه ایمپلنت دندان تکی مبلغی بین ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۳ میلیون تومان است. این نوسان قیمت به دلیل نوع ایمپلنت به کار گرفته شده، جنس آن، کشور ساخت ایمپلنت و تکنیک خاص دندانپزشک برای کاشت ایمپلنت است.