کلیدستان

نسخه‌ی کامل: بازرسی لیفتراک
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
لیفتراک نامی آشنا در صنعت هستند و به عنوان یکی از ماشین های پر کاربرد در صنایع به شمار می روند از این رو بازرسی لیفتراک و امنیت آن مورد توجه است. لیفتراک ها ابزاری حیاتی در عملیات روزانه انبار ها، کارخانه های تولیدی، برنامه های خرده فروشی و یا جاهای دیگر هستند و زنجیره تامین در اکثر کسب و کارها می باشند. بنابر این، ایمنی لیفتراک هم برای اپراتور لیفتراک و هم برای افراد نزدیک به لیفتراک ضروری است و تست فنی لیفتراک و بازرسی لیفتراک به صورت روزانه از خسارات مالی و جانی، جریمه کارکنان جلوگیری می کند. علاوه بر جنبه ایمنی ، بازرسی فنی لیفتراک باعث صرفه جویی در هزینه با یافتن عیوب و پیشگیری از حوادث لیفتراک می شود.

اهمیت بازرسی لیفتراک
طبق گزارش اداره ایمنی و بهداشت عملیاتی آمریکا (OSHA)، به طور متوسط 100 نفر از کارکنان در هر سال در تصادفات لیفتراک کشته می شوند، و هرساله ،حوادث لیفتراک رخ می دهد. این آمار اهمیت تست لیفتراک، بازرسی لیفتراک و صدور گواهی سلامت لیفتراک را بیان می کند.

حمایت از شهرت شرکت، اموال و ارزش ها درمقابل حوادث دلخراش لیفتراک ها در صنعت با بازرسی لیفتراک ها طبق چک لیست لیفتراک که توسط سازمان استاندارد و معیارهای بازرسی لیفتراک جهانی آماده شده میسر می شود. هرچه ایرادات لیفتراک سریعتر حل شوند و در حین بازرسی ایرادات اساسی کشف و زودتر توسط کارشناسان تست و بازرسی لیفتراک برطرف شوند هزینه پایین تر و خوابیدن کار کمتر خواهد شد و لیفتراک زودتر به خط تولید باز میگردد.


بازرسی لیفتراک: آنچه شما باید انجام دهید!
لیفتراک یا باید روزانه ، و یا پس از هر شیفت بازرسی شوند. اگر حین بازرسی لیفتراک مشکلات کشف شوند، باید گزارش شود و لیفتراک از خدمت برداشته شود و پس از بازرسی فنی و تعمیر لیفتراک مجددا مورد استفاده قرار گیرد.
  • بررسی سطح مایع (به عنوان مثال روغن، آب و مایع هیدرولیک)
  • بررسی نشت، ترک و نقص قابل مشاهده درهمه جای لیفتراک
  • بررسی وضعیت تایر، فشار و باد تایرها
  • بررسی ها باید کاملا چشمی انجام شود و از دخالت دست جلوگیری شود
  • بهتر است لیفتراک هم سطح با چشم قرار گیرد تا هرنوع کجی یا شکستگی و غلطک شکسته نمایان شود
  • تعیین وضعیت چنگال لیفتراک، چک کردن و بررسی قطعه بالای حایل پین و پاشنه
  • تست همه دستگاه های کاربردی ایمنی،مانند: کمربند ایمنی و شاخ
  • بررسی ترمز خودرو، کنترل فرمان و دیگر اقلام عملیاتی