کلیدستان

نسخه‌ی کامل: نکات ثبت شرکت
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
شرایط ثبت شرکت
راهنمای موسسه ثبت شرکت بر پایه استاندارد های موجود جهانی تعریف های متعددی دارد که در کل می توان بر اساس ویژگی مشترکی که در بین انواع تعریف های شرکت وجود دارد، به یک سبک آن را معرفی کرد. در واقع می توان به این شکل بیان کرد که شرکت همان قراردادی است که به موجب آن چند نفر از تقسیم سود حاصل از سرمایه بهره می برند که طبق قوانین ایران می توان اذعان داشت که دارای شخصیت حقوقی می باشد.
افرادی که برای توسعه دادن به حوزه فعالیتشان تصمیم به تاسیس یک شرکت می گیرند لازم است قبل از اقدام، هزینه ثبت شرکت را بدانند و از حداقل جزئیاتی در این خصوص آگاهی داشته باشند.
قانون تجارت، شرکت را به شکل های گوناگونی تقسیم بندی می کند که هر کدام حوزه کاری و خصوصیات منحصر به خود را دارا می باشند. شرکت سهامی عام، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تضامنی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت مختلط سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تولید و مصرف از انواع متعدد شرکت های موجود به شمار می روند.استعلام ثبت شرکت یکی از کارهایی که در ابتدای مراحل ثبت شرکت پیمانکاری، ثبت نام و مشخصات شرکت و افرادی است که در آن حضوری پررنگ دارند. شرکت چه حقیقی باید و چه حقوقی، قبل از هرچیز باید میان افراد موسس آن قراردادی امضا شود.
 این افراد با امضای یک تفاهم نامه همکاری، اقدام به ثبت شرکت می کنند. برای این کار نیاز است که استعلام ثبت شرکت انجام دهند. تفاهم نامه دربرگیرنده بندهایی شامل اصول وتعهدات کاری است که بسته به نوع شرکت متفاوت می باشد. آگاه ثبت به عنوان راهنمای ثبت شرکت در خدمت شما می باشد. شرکایی که اقدام به ثبت شرکت می کنند، از قبل باید تقسیم بندی سهام و تعیین مسئولیت های کاری را انجام دهند. واضح است که بنا به نوع، چارچوب و اصول شرکت، استعلام ثبت شرکت به شیوه های مختلفی انجام می شود.
 هزینه ثبت شرکت نیز تحت تاثیر این عوامل قرار می گیرد. برای استعلام ثبت شرکت با ما در تماس باشید.مراحل ثبت شرکت یکی از اموراتی که در سابق نیاز به رفت و آمد های متوالی و به دنبال آن هزینه هایی داشت،ثبت شرکت بود. اشخاص مجبور بودند برای اینکه یک شماره ثبت دریافت کنند و شرکتی تاسیس کنند و بدین وسیله وارد جریان اقتصادی کشور شوند، چندین روز درگیر همین رفت و آمد های روتین و کاغذ بازی های مرسوم باشند. 
اما امروزه دنیای مجازی برای رسیدگی به کلیه امورات مربوط به شرکت، از ثبت آن گرفته تا اعمال تغییرات در آن و یا حتی انحلال شرکت، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورده است که از درگاه اینترنتی نیز بتوانند به هدفشان برسند. چه بسا که زودتر از گذشته به نتیجه خواهند رسید. فعالیت تحت عنوان ثبت شده از مزایای ثبت شرکت میباشد. همچنین هر کس شرایط ثبت شرکت و ایده‎‌آلهای خود آنها را بررسی نماید و برای فعالیت به صورت حقیقی 
( شخصی) یا حقوقی (شرکت) تصمیم‌گیری نماید.