کلیدستان

نسخه‌ی کامل: AGCدر دوربین مدار بسته
شما در حال مشاهده نسخه آرشیو هستید. برای مشاهده نسخه کامل کلیک کنید.
AGCدر دوربین مدار بسته

AGC یا Auto Gain Control را می توانیم در دوربین مداربسته به معنای کنترل اتوماتیک دریافت یک مکانیزم کنترل کننده نور بدانیم . امروزه این فرآیند به صورت یک مکانیزاولیه در دوربین مدار بسته تعریف شده است .

[عکس: agc-900x350w.jpg]

عملکرد AGC

دیافراگم دوربین هنگامی که نور در مکان نصب دوربین مدار بسته پایین است ، باز تر می گردد . این رویداد برای چیپ تصویر دوربین مداربسته امکان دریافت نمودن نور زیادتر را مهیا می کند .

با این کار نور کم تا میزان قابل حدی تقویت می شود. در واقع می توانیم مکانیزم AGCC را به عنوان یک مکانیزم الکترونیکی در جهت تنظیم نمودن نور محیط بدانیم . زمانی که نور محیط پایین است این مکانیزم می توانند با تقویت نمودن الکترونیکی سیگنال تصویر ، موجب پر نور تر شدن تصاویر گردد . 

البته باید بدانید یکی از معایب این تقویت الکترونیکی این است که در تصویر نویز های الکترونیکی ایجاد می شود . ( نویز منظور دانه های ریز و رنگی می باشد ) . هر چقد میزان تقویت تصاویر بالاتر باشد این مقدار نویز الکترونیکی هم بالاتر خواهد رفت .

 

آیا می توان میزان نویز الکترونیکی که از تقویت ناشی می شود را کم کنیم ؟

بهترین راه حل برای کم شدن نویز این است که از چیپ های استفاده شود که پیشرفته تر و حساس به نور هستند با وجود اینکه این مکانیزم های تقویت تصویر تا حد زیادی امروزه پیشرفت کرده است .

 

آیا داشتن مکانیزم AGC می توانند بر روی قیمت این دوربین ها تاثیری داشته باشد ؟

باید بدانید که پاسخ منفی است . پیش تر می توانستیم بگوییم که این مکانیزم تا حدودی پیشرفته است اما امروزه به عنوان یک مکانیزمی است که در تمامی دوربین ها وجود داشته است و به عنوان یک مکانیزم ابتدایی است و همه ی دوربین ها به این مکانیزم مجهز شده اند . گاهی حتی در کاتالوگ این دوربین ها شاهده این موضوع نبودیم ولی در اصل در آن وجود داشته است و تنها در کاتالوگ ذکر نشده است .